• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Bumman79
    Essence skrev 2012-06-12 21:04:46 följande:

07.45  imorgon bitti ska vi befinna oss på förlossningsavdelningen i Karlstad för vårat planerade snitt. Idag var min sista dag som gravid, och om en liten stund ska jag duscha med den speciella tvålen som man måste skrubba sig med. Från och med midnatt får jag varken äta eller dricka något.

BB-väskan är packad, bilbarnstolen är på plats, allt är redo. Kanske därför jag inte är nervös.... =)

Å vad spännande lycka till imorrn får du se din lilla bebis då....:)
  • stjärnfrukt

Jag har legat på översta kurvan hela tiden, men ny blev det ett rejält skutt över. Och de vill inte kolla upp om det är diabetes för det kan de inte göra något åt nu ändå... 39+4 idag.

• emersson75
    Bumman79 skrev 2012-06-12 21:04:17 följande:
    Inte jag heller men man måste ju :P....håller på å läser en bok "Att möta förlossningssmärtan" å det känns som att man blir lite mer trygg när man läser om det tycker jag...
    Skönt att höra att det finns flera iaf ;) Man känner sig ju rätt fånig, det föds ju barn hela tiden och dom allra flesta går ju bra på det viset att både mamma och barn överlever ;) Jag har på senare år blivit så himla skraj för smärta + att min förra förlossning var fullständig katastrof. Fast det finns ju verkligen inget som säger att denna behöver bli katastrofal oxå så.....jag borde oxå läsa nåt peppande :)
    För övrigt så har jag oxå lagt på mig huuuur mycke vatten som helst på typ 3 dagar, måste nog köpa ett par billiga foppa eller nåt imorgon..tur att det är varmt ute så man slipper köpa nya vinterkängor iaf, lite dyrt för att använda i typ max 2 veckor ;) 
  • Bumman79
    emersson75 skrev 2012-06-12 21:08:02 följande:
    Skönt att höra att det finns flera iaf ;) Man känner sig ju rätt fånig, det föds ju barn hela tiden och dom allra flesta går ju bra på det viset att både mamma och barn överlever ;) Jag har på senare år blivit så himla skraj för smärta + att min förra förlossning var fullständig katastrof. Fast det finns ju verkligen inget som säger att denna behöver bli katastrofal oxå så.....jag borde oxå läsa nåt peppande :)
    För övrigt så har jag oxå lagt på mig huuuur mycke vatten som helst på typ 3 dagar, måste nog köpa ett par billiga foppa eller nåt imorgon..tur att det är varmt ute så man slipper köpa nya vinterkängor iaf, lite dyrt för att använda i typ max 2 veckor ;) 
    Jo jag kan tänka mig att man kan bli ännu mer rädd när man VET hur ont det gör :P. Men det kanske går lättare denna gången...iom att du redan fött barn innan...
  • Uddabus

Jag är oxå nojjig o ibland kommer det lite rädsla men det är ju för att jag vet att han är stor

• RocketQueen

Jag är också livrädd, har läst hur många böcker som helst. Bl.a. Att möta förlossningssmärta som Bumman skrev om. Jag är en riktig informationsnarkoman och blir lugnare ju mer jag vet så här har det lästs rejält Tror att det är lite därför jag drar mig för igångsättningen, då blir det så definitivt, att åka dit en viss tid och starta det känns mycket läskigare än att låta det komma igång av sig själv. Om det får börja själv så är det liksom inget jag kan styra...

• Dancia

NEJ!! Jag hoppas verkligen att detta bara är väldigt kraftiga förvärkar. Börjar göra rejält ont. Dock gör inte alla värkarna exakt lika ont men de kommer ofta. Känns kraftigt längst ner i magen, ut i ljumskarna och de två senaste har även känts i ryggen. Och här är vi mitt i magsjuka och sonen är inne och får dropp på grund av uttorkning då han kräkts i 4 dagar och jag är dönervös!! :( . Vill INTE föda nu!

• Dancia
    fyrklöver81 skrev 2012-06-12 21:00:17 följande:
    Jag är illamående och nu fått som mensvärk , kramper i magen, blir orolig. Känns inte som riktiga sammandragningar , va kan det vara ?

Blir magen hård när du får ont? När min första förlossning drog igång så misstog jag mig föratt vara riktigt dålig i magen och trodde att jag hade kramper i magen, helt olikt förvärkarna jag hade haft tidigare.
  • fyrklöver81

Usch dancia hoppas det går över. Själv under jag med vad som händer, känns som något är p å g haft ont i 1,5 timmar varken panodil eller värme hjälper.