• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • fröken01

Pepita, symptomen är tillbaka. Tack och lov. Illamåendet kommer och går. Känner mig väldigt svullen!!! Hur mår du?

• Pepita
    fröken01 skrev 2011-10-29 12:03:47 följande:
    Pepita, symptomen är tillbaka. Tack och lov. Illamåendet kommer och går. Känner mig väldigt svullen!!! Hur mår du?
    Jag har som sagt mått väldigt bra. Igår kände jag lite illamående på kvällen men annars har det varit bra. Lite molvärk och huvudvärk samt att jag minns mina drömmar varje natt vilket jag aldrig gör annars. Det är väl de symtom jag har. Jag fick ju se min lilla ärtas hjärta slå i torsdags så jag känner mig betydligt lugnare än innan.
  • Pepita
    fröken01 skrev 2011-10-29 12:22:08 följande:
    Måste vara en fantastisk känsla Pepita!!!
    Ja, det var sååå skönt
  • conda

Usch, jag har spytt upp frukosten och sedan morgonkaffet. Det är inte lätt att plugga när ögonlocken åker igen hela tiden och kaffet åker upp så fort jag svalt ner det... Ska ut o rida nu vid ett så då hoppas jag på att jag piggnar till. Sa till sambon idag att jag skulle kunna sova 20 timmar per dygn och använda de ytterligare fyra till att ständigt småäta på något för att mota det värsta illamåendet...

Lina007: Ja, jag hade ringt bm. Själv har jag en förälder med typ1 diabetes vilket innebär att jag alltid får göra en extra glukosbelastning i v. 11-12.

• RocketQueen

Jag har börjat använda mammakläder. För att magen är så svullen att allt annat är obehagligt att ha på sig! Haha jag är verkligen jättetjock nu!

• LillSnurr82

Usch i dag slog illamåendet till med dunder och brak. Spytt som en kalv:( inte lätt att ligga utslagen på toan ensam hemma med en sällskapssjuk 10-månaders dotter.. Men ska oxå strax ut till mina hästar hoppas att jag då piggnar till lite :)

• smultron87

jag har hormoner som heter duga! usch tycker inte om alls vem jag blivit med alla dessa hormoner.. =/

• fröken01

Smultron87, känner igen det! Jobbar som lärare för en fantastisk f-klass, känner mig som världens sämsta fröken just nu. Tålamodet har försvunnit iväg någonstans.

• smultron87

jag blir sur för minsta lilla, saker man inte ens blir sur över annars.. är nästan rädd för mig själv =/