• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Uddabus

Skönt att det inte bara är jag som känner mig tjock.., burat byxor tre gånger idag för att allt e jobbigt o ha på sig,.

• MissFörstånd

Visst får man äta omega3 med fiskolja men fiskleverolja ska man inte ta. Det är den infon jag hittat.

Idag har jag leggings men annars blir det mammabyxor, inte för att jag är speciellt stor men de klämmer och gör ont med de andra.

• Annam85

Ska titta efter mammabyxor imorgon... Även om magen mest känns jättesvullen och inte är speciellt stor än så sitter byxorna åt, ffa när man sitter ner och är obehagligt....

• lycka 4

Idag va mina föräldrar å min svärmor här , vi släppte bomben =) först blandade känslor men sen va det nog mest oro över att jag gjort 3 snitt och faktiskt skulle göra ett fjärde .

Jag känner mig jätte svullen och mår illa .

• Dancia

Virvel: Fy vad tråkigt men jag tycker precis som du och de andra att det låter alldeles galet att de bokar en tid för skrapning på så små grunder? Den växer ju och jag tycker det låter som att den växer väldigt bra? Kräv ett till VUL om några dagar för att se om hjärtat börjar ticka för allt kan inte växa exakt till punkt och pricka.

• Dancia

Jag kommer nog inte behöva köpa några mammabyxor, kanske bara någon kjol och skjorts till sommaren sen för nu under vintern använder jag bara leggings och tunikor så det är skönt att jag inte behöver byta garderob :)

Mina graviditetssymtom har också tilltagit de senaste dagarna. I torsdes kväll började det riktigt illa illamåendet komma med dunder och brak. Kunde knappt äta och kände mig helt matt. Igår fick jag be en kompis köra när jag skulle till gyn för jag var rädd att jag skulle behöva spy om jag körde själv, dum ide eftersom man mår lika illa om man sitter bredvid :P.

Inne på gyn pratade jag med läkaren om min starka feberkänsla och undrade om det kunde bero på den dåliga kaviaren jag åt häromdagen. Han skrattade åt mig och sa att "ja men du e ju också gravid ;)", man kan ha väldigt hög temp som gravid och känna sig väldigt frusen.

Sedan fick jag göra VUL där han visade att hinnsäcken vuxit väldigt mycket på en vecka, gulesäcken syntes också, och även min lilla lilla hoppsan som hade ett tydligt blinkande hjärta :D. Han gjorde mätningar och sa att jag var i v.5+5, så idag är jag i v.5+6 så jag ska vara glad att ha fått se hjärtat så tidigt :). Jag är alltså hela 2 veckor längre bak i graviditeten än vad jag trodde när jag plussade, men det känns ok så länge allt ser bra ut :).  

Efter VUL:et fick jag även utskrivet Lergigan comp och passade på att köpa armbanden på apoteket. Stundvis tycker jag att det hjälper, men inte så mycket jag hade hoppats på, mår illa större delen av dagen ändå, men det är det ju ändå värt ;)  

• Dancia

Nu har jag lagt till mig i BF listan och gjort den lite mer lättläslig :)
    , funkar det för er?

Det har kommit in många nya och några som fortfarande inte skrivit in sig i listan. Så klicka in på länken, kopiera listan längst ner på sidan och klistra in i svarsrutan där du lägger till ditt namn under ditt datum :) (saknas ditt datum så lägger du bara till det med en understrykning).

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

Hur mår ni ikväll?   

• lycka 4

Här mås det prima men jag är sååå trött zzz