Jag kommer nog inte behöva köpa några mammabyxor, kanske bara någon kjol och skjorts till sommaren sen för nu under vintern använder jag bara leggings och tunikor så det är skönt att jag inte behöver byta garderob :)
Mina graviditetssymtom har också tilltagit de senaste dagarna. I torsdes kväll började det riktigt illa illamåendet komma med dunder och brak. Kunde knappt äta och kände mig helt matt. Igår fick jag be en kompis köra när jag skulle till gyn för jag var rädd att jag skulle behöva spy om jag körde själv, dum ide eftersom man mår lika illa om man sitter bredvid :P.
Inne på gyn pratade jag med läkaren om min starka feberkänsla och undrade om det kunde bero på den dåliga kaviaren jag åt häromdagen. Han skrattade åt mig och sa att "ja men du e ju också gravid ;)", man kan ha väldigt hög temp som gravid och känna sig väldigt frusen.
Sedan fick jag göra VUL där han visade att hinnsäcken vuxit väldigt mycket på en vecka, gulesäcken syntes också, och även min lilla lilla hoppsan som hade ett tydligt blinkande hjärta :D. Han gjorde mätningar och sa att jag var i v.5+5, så idag är jag i v.5+6 så jag ska vara glad att ha fått se hjärtat så tidigt :). Jag är alltså hela 2 veckor längre bak i graviditeten än vad jag trodde när jag plussade, men det känns ok så länge allt ser bra ut :).
Efter VUL:et fick jag även utskrivet Lergigan comp och passade på att köpa armbanden på apoteket. Stundvis tycker jag att det hjälper, men inte så mycket jag hade hoppats på, mår illa större delen av dagen ändå, men det är det ju ändå värt ;)