• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Dancia
    Pepita skrev 2011-10-30 09:10:13 följande:
    Dancia: Vad härligt att du oxå har fått se ett litet hjärta slå Är ju en sån härlig känsla.

Tack, ja verkligen, het underbart :)
  • Dancia

En fråga till er:

Är det fler som alltid drömmer mer intensivt och kommer ihåg drömmarna väldigt tydligt när ni är gravida? Jag har haft det så varje gång jag varit gravid och jag bara måste få veta varför det är så ;). Är det någon som hört om det finns en förklaring?  

• Pepita
    Dancia skrev 2011-10-30 09:49:01 följande:
    En fråga till er:

Är det fler som alltid drömmer mer intensivt och kommer ihåg drömmarna väldigt tydligt när ni är gravida? Jag har haft det så varje gång jag varit gravid och jag bara måste få veta varför det är så ;). Är det någon som hört om det finns en förklaring?  
    Jag har oxå så. Minns aldrig mina drömmar annars men nu göra jag det. Var så sist oxå, den graviditeten slutade dock i mf så när jag blev gavid igen nu så var det faktiskt så jag började misstänka att det var något.

Vet inte varför det är så faktiskt. Men jag har hört eller läst någonstanns att kvinnan inte sover lika djupt när hon är gravid för att kroppen förbereder henne för att bli mamma. Kroppen förbereder inför när barnet är ute då vi ska vakna av minsta lilla för att se hur det är med barnet. Vet inte om detta stämmer men tyckte själv när jag hörde/läste det att det låter vettigt.
  • Dancia
    Pepita skrev 2011-10-30 09:55:25 följande:
    Jag har oxå så. Minns aldrig mina drömmar annars men nu göra jag det. Var så sist oxå, den graviditeten slutade dock i mf så när jag blev gavid igen nu så var det faktiskt så jag började misstänka att det var något.

Vet inte varför det är så faktiskt. Men jag har hört eller läst någonstanns att kvinnan inte sover lika djupt när hon är gravid för att kroppen förbereder henne för att bli mamma. Kroppen förbereder inför när barnet är ute då vi ska vakna av minsta lilla för att se hur det är med barnet. Vet inte om detta stämmer men tyckte själv när jag hörde/läste det att det låter vettigt.

Ja det kan nog mycket väl vara så :). Det är ju ganska intressant att sömnen kan påverkas redan så tidigt i graviditeten :).
  • Havsjungfrun
    nenne87 skrev 2011-10-30 04:55:52 följande:
    Jag har oxå haft två dagar som jag mått ganska så bra faktiskt. Min kropp har en tendens att må bättre på helgen, samma vissa förra veckan! Men tror det helt beror på sömnen, sover jag många timmar på natten så mår jag nästan som vanligt på dagen. Sug och hunger har jag herrns tiden men inte sugen på något speciellt bara! Har gått in i vecka 8 nu och allt känns väldigt bra! Hur har ni det med välbefinnandet??
    Kraven släpper när det är helg och det tror jag också påverkar.
    Dancia skrev 2011-10-30 09:49:01 följande:
    En fråga till er:

Jag med. Särskilt om ormar till höger och vänster, avskyr sådana.

• Dullidutt
    Nilee skrev 2011-10-30 08:53:37 följande:
    hahaha, ja! Men det finns medecin som heter likadant :P haha
    MEn det tänkte jag inte på, blev så insnöad.haha
    Entocort? :)
    Jag blev också förvirrad, haha!

• Lina007
    Dancia skrev 2011-10-29 20:54:55 följande:

Nu har jag lagt till mig i BF listan och gjort den lite mer lättläslig :)
    , funkar det för er?

Det har kommit in många nya och några som fortfarande inte skrivit in sig i listan. Så klicka in på länken, kopiera listan längst ner på sidan och klistra in i svarsrutan där du lägger till ditt namn under ditt datum :) (saknas ditt datum så lägger du bara till det med en understrykning).

Hur mår ni ikväll?   

Jag har inte lagt till mig än just för att jag inte vet nu när vi blev framflyttade tre veckor vad jag ska ange för datum. :S Roligt att bli framflyttad men vad det rörde till det! ;)
    Odin 081202 | lina007.blogspot.com
  • conda
    Dancia skrev 2011-10-29 20:54:55 följande:

Nu har jag lagt till mig i BF listan och gjort den lite mer lättläslig :)
    , funkar det för er?

Det har kommit in många nya och några som fortfarande inte skrivit in sig i listan. Så klicka in på länken, kopiera listan längst ner på sidan och klistra in i svarsrutan där du lägger till ditt namn under ditt datum :) (saknas ditt datum så lägger du bara till det med en understrykning).

Hur mår ni ikväll?   

Listan har blivit enklare att läsa men jag kan inte kopiera listan hur jag än försöker... Om någon annan lyckas bättre så får ni gärna lägga in mig, fjärde barnet, bf 10 juni... =)
  • troja80

Hejsan! Väntar oxå mitt 2:a barn i Juni.Inte riktigt säker på datum så jag har inte listat mig än..Har en dotter på 3 1/2! Syns tidigt den här gången..Alla byxor börjar redan kännas trånga...

• smultron87

Troja80, det här är också mitt andra barn och mina byxor är också försmå, tror jag samlar mkt vätska redan.. Känns ju surt att behöva köpa mamma byxor redan, speciellt när dom är så dyra.