• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Josenoah

Har inte skrivit så mycket här i tråden men jag läser den dagligen. Illamåendet har hälsat på ordentligt här :/ är i vecka 8 nu och bara önskar att veckorna kunde rusa fram till vecka 13 :) har en grabb på snart två år och jag känner mig så dålig när jag lägger över mer ansvar på mannen pga illamåendet. När jag var gravid med sonen mådde jag aldrig illa. Konstigt att det kan vara så olika. Hur mår ni andra nu? Är det nån som börjar närma sig 12/13 ?

• Ice Age
    nenne87 skrev 2011-10-30 04:55:52 följande:
    Jag har oxå haft två dagar som jag mått ganska så bra faktiskt. Min kropp har en tendens att må bättre på helgen, samma vissa förra veckan! Men tror det helt beror på sömnen, sover jag många timmar på natten så mår jag nästan som vanligt på dagen. Sug och hunger har jag herrns tiden men inte sugen på något speciellt bara! Har gått in i vecka 8 nu och allt känns väldigt bra! Hur har ni det med välbefinnandet??
    För mig är det snarare tvärtom, mår snarare sämre på helgen. När jag jobbar hinner jag inte fundera över tröttheten och illamåendet, har alldeles för mycket att göra för det. Omedveten måste jag helt förtränga det då(förutom om lunchen dröjer då går det minsann inte förtränga det) för så fort jag sitter i bilen på väg hem så kommer det och hela helgen mår jag skit... 
    Hoppas verkligen illamåendet och den extrema tröttheten ger mig sig snart. Skulle verkligen vilja orka mer...
  • RocketQueen

Jag drömde också mycket mer intensivt, det var det som fick mig att ta första grav.testet för jag minns att det var samma förra gånge. Jättekonstigt.
    Inatt har jag, tack vare tidsomställningen jobbat ett 13-timmars nattpass, gissa hur trött jag är idag? Suck...

• stjärnfrukt

Hej!

Jag är både ledsen, rädd & förvirrad och skulle verkligen behöva lite råd...

Igår fick jag sån plötlsig smärta i nedre delen av magen och i underlivet att jag "skrek" rakt ut. Det pågick inte någon längre stund, kanske 3-5sek, jag gick direkt och la mig ner i sängen och sen hände exakt samma sak igen 4ggr till. Jag sov hela natten och idag har jag inte haft ont i underlivet men däremot lite i magen, men inte alls så som igår, utan idag har det mer varit molande värk i nedre delen av magen. Känns som det är för att magen växer, så det är ingen främmande känsla i magen idag... 

Någon som har erfarenhet av detta?

Är så rädd då detta aldrig hände när jag väntade min dotter, förutom i slutet av grav. då det ilade där nere, men detta var ju inte alls samma sak, och nu är jag ju bara i v.8. Ska ringa bm imorgon men skulle ändå vara intressant om någon har någon tanke, misstänker ni också missfall så vet jag att jag troligtvis gör rätt som bara ligger här och försöker mentalt förbereda mig på blod :(  

• Pepita
    stjärnfrukt skrev 2011-10-30 16:47:02 följande:
    Hej!

Jag är både ledsen, rädd & förvirrad och skulle verkligen behöva lite råd...

Igår fick jag sån plötlsig smärta i nedre delen av magen och i underlivet att jag "skrek" rakt ut. Det pågick inte någon längre stund, kanske 3-5sek, jag gick direkt och la mig ner i sängen och sen hände exakt samma sak igen 4ggr till. Jag sov hela natten och idag har jag inte haft ont i underlivet men däremot lite i magen, men inte alls så som igår, utan idag har det mer varit molande värk i nedre delen av magen. Känns som det är för att magen växer, så det är ingen främmande känsla i magen idag... 

Någon som har erfarenhet av detta?

Är så rädd då detta aldrig hände när jag väntade min dotter, förutom i slutet av grav. då det ilade där nere, men detta var ju inte alls samma sak, och nu är jag ju bara i v.8. Ska ringa bm imorgon men skulle ändå vara intressant om någon har någon tanke, misstänker ni också missfall så vet jag att jag troligtvis gör rätt som bara ligger här och försöker mentalt förbereda mig på blod :(  
    Oj, vad otäckt. din stackare! Har inte varit med om något sånt själv så har tyvärr inget vettigt att komma med. Fast jag tycker du borde börja blöda om det är mf på gång. Har du gjort det? eller att det iaf borde komma bruna flytningar.

Alla mf är dock olika men när jag hade mitt i juni så började det med bruna flytningar som övergick i blod efter ca 1 vecka och då var det kört för min del.

Hoppas, hoppas du får något vettig och icke tråkigt besked imorgon. 

Lycka till! 
  • Lärarstudenten

Hej! Här är ännu en som mest är inne och läser men nu måste jag få skrika av mig! Jag har gått upp 3 kg!!!!!!!! Har aldrig vägt 70kg i hela mitt liv, konstig känsla när vågen visar dessa siffror. Redan??? SKit också....har ju ätit som en häst....men å så jobbigt, får ha mjukisar på mig när jag är hemma. På jobbet gäller andra klädregler....suck!
    Någon annan som ökat markant i vikt??? 

• Uddabus

Mm här med... USch o fy... Hatar det... Men man har ju själv tuggat till det... Dags att tvinga sig ut fast illamående osv

• Tifan

Hej, Hoppar in här jag med. Jag har en såon som är 1 år precis och nu har vi plussat igen =) BF enl FL är 30/6 så vi får väl se vad det blir av det.

Känner inte av något illamående än men är trött som bara den hela tiden och så har jag lite molade mens värk till o från... Känner redan av i mina fogar o det känns jätte jobbigt då min förra graviditet var hemsk på så sätt, Den slutade med kryckor o rullstol.. Ska på hälsosamtal den 9/11, LÄNGTAR.