• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Pinkflower880

Angående drömmar så drömmer jag hur mycket som helst. Gjorde det under förra graviditeten med. Jobbigt ibland, då man knappt känner sig utvilad eftersom man drömt hela natten och har så mycket att "gå igenom" när man vaknar...

Har inskrivning imon. Känns inte jätteviktigt, känns som jag gjorde det nyss... Men det ska bli kul att veta vad vågen står på och hur sockret ligger. Låg precis på gränsen för grav. diabetes med dottern och med tanke på illamåendet så kommer jag nog att småäta typ lika mycket denna gång...

Har dock fått mina lergigan, dom är underbara...

Sådär ja
  • Dullidutt
    RocketQueen skrev 2011-10-30 14:47:48 följande:
    Jag drömde också mycket mer intensivt, det var det som fick mig att ta första grav.testet för jag minns att det var samma förra gånge. Jättekonstigt.
    Inatt har jag, tack vare tidsomställningen jobbat ett 13-timmars nattpass, gissa hur trött jag är idag? Suck...
    Haha, samma som jag då. Lagom kul. Och bara sovit ytligt idag, med mycket drömmar. 
    Har du kunnat sova något? Jag ska snart iväg igen. Sjätte natten denna veckan :/ 
  • Lina007

Finns det något gravidverktyg att rækna ut BF på grav.veckor istællet før senaste mens? Jag hade stællt in mig på BF den 15/6-12, och kanske æven bli framflyttad några veckor efter RUL'et.

Odin 081202 | lina007.blogspot.com
  • Pinkflower880

Lina007: Kan du inte bara fylla i det BF-datumet istället för sista mens? Tex här på fl kan man ju välja att utgå från BF istället.

• Tre Flickor

Jag kan berätta att också jag drömmer mer intensivt när jag är gravid. Drömmarna är ofta väldigt känslomässiga och jag kan vakna av att jag gråter tex. Oftast så är det mardrömmar där någon jag älskar lämnar mig, drömmar om att jag festat och druckit alkohol en hel helg när jag vetat att jag varit gravid osv. Saker som jag normalt aldrig någonsin skulle kunna göra gör jag i drömmarna. I natt drömde jag tex att jag hade fått mitt barn men glömt bort att amma barnet på tre dagar så att barnet dog. Det tog två timmar innan jag kunde somna om igen.
    Det har varit likadant under mina tidigare graviditeter också!

• Pinkflower880
    Tre Flickor skrev 2011-10-30 21:36:11 följande:
    Jag kan berätta att också jag drömmer mer intensivt när jag är gravid. Drömmarna är ofta väldigt känslomässiga och jag kan vakna av att jag gråter tex. Oftast så är det mardrömmar där någon jag älskar lämnar mig, drömmar om att jag festat och druckit alkohol en hel helg när jag vetat att jag varit gravid osv. Saker som jag normalt aldrig någonsin skulle kunna göra gör jag i drömmarna. I natt drömde jag tex att jag hade fått mitt barn men glömt bort att amma barnet på tre dagar så att barnet dog. Det tog två timmar innan jag kunde somna om igen.
    Det har varit likadant under mina tidigare graviditeter också!
    Håller med! Tre gånger under förra graviditeten vaknade jag av att jag grät, alltså storgrät så tårarna sprutade. Har drömt att jag börjat röka igen och precis som du, festat en hel helg. Har också drömt att barnet dött efter att det fötts. Varför är det så?

Det är sjukt obehagligt och tar lång tid att återhämta sig i natten...
    Sådär ja
  • RocketQueen
    Dullidutt skrev 2011-10-30 20:32:52 följande:
    Haha, samma som jag då. Lagom kul. Och bara sovit ytligt idag, med mycket drömmar. 
    Har du kunnat sova något? Jag ska snart iväg igen. Sjätte natten denna veckan :/ 
    huu, jag jobbar också jättemycket. Brukar försöka jobba många nätter i rad så att jag kan vara ledig lite längre åt gången. Men nu tycker jag att det är mycket jobbigare med de långa nattpassen än vad jag brukar tycka i vanliga fall. Jag blir så mycket tröttare och jag får alldeles ont i kroppen. Igår när jag kom hem hade jag så ont i höfterna att jag inte visste vad jag skulle ta vägen... Och jag sover också skitdåligt rent ut sagt. Drömmer alldeles för mycket och vaknar nästan yr... Men lite skönt är det att se att man inte är ensam i nattmisären
  • Nilee
    MissFörstånd skrev 2011-10-30 17:37:35 följande:
    Nilee - haha! Nu är jag med. Jag menade köttet . Vad menade hon som skrev det från början
    haha hon menade köttet också :P
  • Sweet life

Alla mina symptom är som bortblåsta... Vet inte om jag ska skratta eller gråta? Förra missfallet började såhär och efter 7(!) veckor kom det ut. Alla sa ju att det är helt normalt att inte må illa, inte ha ömma bröst osv... Men ja vete fan alltså!! Har inskrivning imorgon, ska prata med min BM då och förklara min oro...