• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Nilee

sweetlife, I vecka 5 försvann alla mina symptom, hade ont i brösten och sov hela tiden innan det. bokade privat vul i v 6+1, Då såg vi en liten prick och hjärtat tickade precis som det skulle, var på ett ul i måndags, och den hade vuxit och var över 2 cm och bm såg hjärtat vibrera (dock inte jag) men hon är ju utbildad och inte jag :) Och jag mår hur bra som helst, känner noll! 

• mimi02

En till här som inte skrivit så flitigt men läst tråden desto flitigare:) Så skönt att läsa och höra att många av er har samma symptom och känslor som man själv. 

Själv går jag in i vecka 9 idag, och ska på inskrivning och VUL. Lite nervös över VUL, försöker förbereda mig på att det kan vara dåliga nyheter. Förra gången blev det ma konstaterat på VUL i vecka 10, fast då hade jag börjat blöda ca 9+5, så så länge som jag inte blöder så är hoppet uppe!

Tröttheten kommer och går, igår sov jag hela dagen i princip och illamåendet kommer som en våg över en flera gånger varje dag. Annars väldigt mkt finnar, ont i brösten, EXTREMT blödig haha, helt sjukt, börjar lipa till nyheterna på tv typ. Och ganska hormonstinn......maken fick sig en utskällning igårkväll....

Men, alla tecken får mig att hoppas att det kommer se bra ut idag, håll tummarna! Och samma för alla er alla, det här kommer gå bra. Tiden går fort :) Kram alla och ha en bra måndag! 

• mimi02

sjukt roligt missförstånd förresten med entrecoten haha, garvade länge :) vad sköna ni är!

• Nilee

;) ibland kan det bli dumt, men kul var det haha

• Nangijala
    stjärnfrukt skrev 2011-10-30 16:47:02 följande:
    Hej!

Jag är både ledsen, rädd & förvirrad och skulle verkligen behöva lite råd...

Igår fick jag sån plötlsig smärta i nedre delen av magen och i underlivet att jag "skrek" rakt ut. Det pågick inte någon längre stund, kanske 3-5sek, jag gick direkt och la mig ner i sängen och sen hände exakt samma sak igen 4ggr till. Jag sov hela natten och idag har jag inte haft ont i underlivet men däremot lite i magen, men inte alls så som igår, utan idag har det mer varit molande värk i nedre delen av magen. Känns som det är för att magen växer, så det är ingen främmande känsla i magen idag... 

Någon som har erfarenhet av detta?

Är så rädd då detta aldrig hände när jag väntade min dotter, förutom i slutet av grav. då det ilade där nere, men detta var ju inte alls samma sak, och nu är jag ju bara i v.8. Ska ringa bm imorgon men skulle ändå vara intressant om någon har någon tanke, misstänker ni också missfall så vet jag att jag troligtvis gör rätt som bara ligger här och försöker mentalt förbereda mig på blod :(  
    När jag väntade dottern fick jag panikont i magen sent en kväll, låg på golvet och skrek typ.. men det gick över efter ett tag och jag blödde inte så jag åkte inte in eller nått sånt!
  • Nangijala

Var och träffade svärföräldrarna i helgen och åt lunch med dem.. beställde en hamburgare med chevré på. När hamburgaren kommer in så slår det mig att jag får ju förtusan inte äta sånna här osta längre! Så jag la osten åt sidan, sen så frågar de varför jag inte äter upp osten.. "eeh, det var en lite för stor ostbit för min smak", så jag gav bort den :)
    Åkte sedan vidare hem till mamma där vi åt middag, hembakade pizza.. mamma frågar om vi inte ska ha lite bireost på.. jag verkligen älskar brieost också vilket de vet. Men jag fick dra till med att det blir nog inte så gott på pizzan! Sen frågade hon om jag inte ville ha ett glas vitt till maten!! Tackade nej och sa att jag inte var så sugen på vin..

Det har varit en pärs denna helgen att hålla graviditeten hemlig!! Men vi lyckades och hoppas det går ända fram tills jul innan vi berättar!

• Ussaka

Nangijala: du får ju äta brieost om den har varit i ugn och blivit varm. Såhär skriver livsmedelsverket: "Ost i matlagning som upphettas till bubblande het går bra att äta."

• Havsjungfrun

Är i v. 10 idag! Berättade faktiskt för barnen igår. Tycker att det är så jobbigt när jag inte orkar med dem på samma sätt p.g.a. allt illamående och då känns det lättare när man kan förklara varför. Nu när jag sett hjärtat slå hoppas jag att allt ska gå väl. De blev som förväntat jätteglada. Sonens ögon riktigt strålade och lillasyster tyckte ju att det var stort att hon ska bli storasyster också. Oj, vad de ska byta blöjor, bära bebisen och ta hand om den. Nu har de lov denna veckan men sedan är det väl officiellt kan jag tro. 

• lycka 4
    Havsjungfrun skrev 2011-10-31 08:40:58 följande:
    Är i v. 10 idag! Berättade faktiskt för barnen igår. Tycker att det är så jobbigt när jag inte orkar med dem på samma sätt p.g.a. allt illamående och då känns det lättare när man kan förklara varför. Nu när jag sett hjärtat slå hoppas jag att allt ska gå väl. De blev som förväntat jätteglada. Sonens ögon riktigt strålade och lillasyster tyckte ju att det var stort att hon ska bli storasyster också. Oj, vad de ska byta blöjor, bära bebisen och ta hand om den. Nu har de lov denna veckan men sedan är det väl officiellt kan jag tro. 
    Jag har berättat för mina barn också =)