stjärnfrukt skrev 2011-10-30 16:47:02 följande:
Hej!
Jag är både ledsen, rädd & förvirrad och skulle verkligen behöva lite råd...
Igår fick jag sån plötlsig smärta i nedre delen av magen och i underlivet att jag "skrek" rakt ut. Det pågick inte någon längre stund, kanske 3-5sek, jag gick direkt och la mig ner i sängen och sen hände exakt samma sak igen 4ggr till. Jag sov hela natten och idag har jag inte haft ont i underlivet men däremot lite i magen, men inte alls så som igår, utan idag har det mer varit molande värk i nedre delen av magen. Känns som det är för att magen växer, så det är ingen främmande känsla i magen idag...
Någon som har erfarenhet av detta?
Är så rädd då detta aldrig hände när jag väntade min dotter, förutom i slutet av grav. då det ilade där nere, men detta var ju inte alls samma sak, och nu är jag ju bara i v.8. Ska ringa bm imorgon men skulle ändå vara intressant om någon har någon tanke, misstänker ni också missfall så vet jag att jag troligtvis gör rätt som bara ligger här och försöker mentalt förbereda mig på blod :(
Vill inte skrämma dig men dock göra dig uppmärksam på att man kan ha MA utan att blöda. Jag hade en enorm smärta i v 5+5, så jag kallsvettades, trodde jag skulle kräkas eller svimma av och det var då min kropp försökte stöta ut det, men istället fortsatte kroppen i många veckor till och i v11 fick jag veta att det inte levde. Detta pga avv jag trodde på alla "det är heeeelt normaaalt" som alla sa till mig, det var det INTE. Jag skulle åka in om jag vore du, se att allt är bra och slippa oroa dig! Det är säkert ingen fara men kolla ändå!!! Håller alla tummar för dig!!!