• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Dancia
    Sockersöt88 skrev 2011-10-31 10:35:16 följande:
    Fy sjutton för detta ständiga illamående och dessa uppkastningar  morgon, middag och kväll!

Tips och råd någon? 

Be om lergigan comp :). Mitt bästa tips är bara att ladda upp skafferi, kyl och frys med sånt du kan äta helatiden, te.x. glass, youghurt, saltiner, mariekex. För mig funkar kall jordgubbskräm. Nu ska jag äta nudlar till lunch, hoppas det inte kommer upp igen :P.
  • Dancia

Jag har också märkt att lukten av nytvättat och nydiskat är helt underbar så numera får inte mannen sköta upphägningen och heller inte öppna diskmaskinen när den är färdig, då är jag först fram ;)

• 120126 A

Hej! Har skvit in mig på BF listan och tänkte hoppa in här. Kul att se att vi är väldigt många som ska få barn i juni..

För mig är det andra barnet, har fått äta pergotime då jag har pco så vi ska på VUL den 14.e för att kolla hur många det är då det är vanligt med tvilling och trillingfödslar.. Så lite nervösa är vi allt!

Hitentills mår jag väldigt bra, började må väldigt illa i v.8 då jag var gravid med storasyster, vilket höll i sig till v.24 :S Jag hoppas verkligen på att slippa illamåendet denna gång!

• Dancia
    120126 A skrev 2011-10-31 12:46:14 följande:
    Hej! Har skvit in mig på BF listan och tänkte hoppa in här. Kul att se att vi är väldigt många som ska få barn i juni..

För mig är det andra barnet, har fått äta pergotime då jag har pco så vi ska på VUL den 14.e för att kolla hur många det är då det är vanligt med tvilling och trillingfödslar.. Så lite nervösa är vi allt!

Hitentills mår jag väldigt bra, började må väldigt illa i v.8 då jag var gravid med storasyster, vilket höll i sig till v.24 :S Jag hoppas verkligen på att slippa illamåendet denna gång!

Hej och välkommen, och grattis förstås :). Spännande att se hur många det är där inne då ;).

Jag mådde illa till v.32 med mitt första barn, men bara till v.13 med mitt andra, så jag hoppas du får samma tur som jag, och jag hoppas även att detta illamående försvinner för mig om några veckor :)  
  • IdaElinLivia040611

Sura godisar e mitt nya botemedel mot illamåendet. Tror det är för att man får bort den där äckliga smaken i munnen. Fast jag känner mig lite smått flådd i munnen:P Läste också i en gravid tidning precis att är man sugen på surt e det en tjej och på sött en kille. Har även kollat in en kinesisk tabell som visar att det e en tjej i magen..... Vi får väl se:)

Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Bf 120616
  • Dancia
    IdaElinLivia040611 skrev 2011-10-31 12:56:28 följande:
    Sura godisar e mitt nya botemedel mot illamåendet. Tror det är för att man får bort den där äckliga smaken i munnen. Fast jag känner mig lite smått flådd i munnen:P Läste också i en gravid tidning precis att är man sugen på surt e det en tjej och på sött en kille. Har även kollat in en kinesisk tabell som visar att det e en tjej i magen..... Vi får väl se:)

Å jag har inte kollat den kinesiska kalendern än :), måste jag göra :). Jag är mest sugen på salt, vad säger de om det? :)
  • 120126 A
    Dancia skrev 2011-10-31 12:50:36 följande:
    Hej och välkommen, och grattis förstås :). Spännande att se hur många det är där inne då ;).

Jag mådde illa till v.32 med mitt första barn, men bara till v.13 med mitt andra, så jag hoppas du får samma tur som jag, och jag hoppas även att detta illamående försvinner för mig om några veckor :)  
    Tack! Ja det är väldigt spännande!

Åh, ja till v.12-13 känns ok. Men längre än så vill jag inte plågas.. det är så hemskt att bara kräkas hela tiden..
  • 120126 A
    IdaElinLivia040611 skrev 2011-10-31 12:56:28 följande:
    Hmm, kanske man ska testa dem om man får problem igen då.. Åksjuke tabletter tog jag ett tag förra grav, men sen började jag spyuppdem så då hjälpte de ju inte.. surisar kan nog vara smart!
  • Dancia

Enligt kinesiska kalendern ska jag vänta en pojke om det stämmer att jag hade ÄL den 2 Oktober, men jag kan ju lika gärna ha haft det 2 dagar tidigare och då säger den flicka, så den kan tyvärr inte säga något :P