• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • lycka 4

Jag väntar också en pojke enligt den =) skulle inte ha nått emot en liten tösa bit men det spelar absolut ingen t´roll

• Sweet life
    Dancia skrev 2011-10-31 13:25:31 följande:
    www.blimamma.se/forutsag-din-bebis-kon-med-ki...

Här kan ni se om ni väntar pojke eller flicka :). Stämmer inte i alla fall, men väldigt många faktiskt, mina 2 barn har stämt med den kalendern iallafall :)  
    Det skulle betyda en flicka... Ja, isåfall kan vi konstatera att min karl bara kan göra flickor verkar det som.... Men den som lever får se!
  • LillSnurr82

Enligt det testet väntar jag en flicka till och det är vad jag tror det är oxå just nu i alla fall. Hade rätt förra gången så får se..

• Pinkflower880

Hej bäbisstorken, välkommen och grattis! Vad spännande att se om det blir fler än en. Vad säger känslan?

• smultron87

enligt den uträknaren ska det bli en pojke, men enligt kinesisk kalender ska det bli en flicka.. fast den kinesiska ta flicka om sonen också så =p

• Polarlantis
    stjärnfrukt skrev 2011-10-31 12:03:13 följande:
    Ja men precis, klart man förstår dem också, men jag tänker inte lida för det!! Jag sa att jag skrek rakt ut för att det gjorde så ont, och att jag ALDRIG har haft ont i mitt underliv så förut, inte heller under mina förra grav. Jag har kollar runt lite idag på privat ul görs när man gått 8 hela veckor, är 7+4 idag så jag ska boka ett på emma ultraljudklinik tror jag det hette, fanns många lediga tider nästa vecka, och min sambo får ta ledigt från jobbet, för jag SKA se hur det står till, helt klart värt pengarna som du säger!!  

Jag kommer inte göra KUB-test så har det hänt något så kommer jag ju börja blöda förr eller senare, eller så får jag se det sen när jag gör ul i v.18 och det går ju inte att vara orolig så länge!

Tack för att du bryr dig, det betyder mkt{#emotions_dlg.flower}

KRAM!!! Alt ska säkert gå fint!!! Gott att det fanns tider4, puh!
  • Havsjungfrun

Är fruktansvärt sur i magen på kvällen. Det känns som om en halvliter magsyra ligger och skvalpar runt där ner. Någon mer som känner igen det? Igår spydde jag t.o.m. det sista jag gjorde trots Lergigan Comp. Är nog sämre på att äta ofta på kvällen. Har försökt att få i min Gaviscon men de smakar ju sååå illa. Suger gärna på en "Jättesalt" men gillar dem bäst när det saltaste är borta. Polkagrisar som jag knaprat på mot illamåendet de andra två graviditeterna får jag knappt ner.

• Polarlantis
    IdaElinLivia040611 skrev 2011-10-31 12:56:28 följande:
    Sura godisar e mitt nya botemedel mot illamåendet. Tror det är för att man får bort den där äckliga smaken i munnen. Fast jag känner mig lite smått flådd i munnen:P Läste också i en gravid tidning precis att är man sugen på surt e det en tjej och på sött en kille. Har även kollat in en kinesisk tabell som visar att det e en tjej i magen..... Vi får väl se:)
    Flådd i munnen check! Äter kryptoniter, ajajaj! Salt och surt är grejen, sött är rätt...menlöst, haha!