• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Sweet life
    Polarlantis skrev 2011-10-31 13:57:19 följande:
    Flådd i munnen check! Äter kryptoniter, ajajaj! Salt och surt är grejen, sött är rätt...menlöst, haha!
    Har en oöppnad påse som jag nog ska ta och äta upp nu!
  • Tre Flickor

Bäbisstorken - Välkommen och grattis Glad

Jag var tvungen att testa länken som Dancia tipsade om jag också och enligt den så ska jag få en pojke. Jag är dock helt inställd på att få en tredje flicka så RUL får väl avgöra Skrattande

• Pepita

Bäbisstorken - Grattis! Men oj så spännande. Du måste uppdatera här när du vet hur många du har i magen

Jag är mest sugen på salt så det skulle alltså betyda en flicka, Den kinesiska kalendern säger oxå flicka, spännande får se vad som tittar fram.

Ska bli spännande att se hur många detta stämt för sen.

• RocketQueen

Jag tycker jag blir mer illamående av söta grejer. Till exempel blir jag ofta JÄTTEsugen på punchrullar, efter två tuggor blir det äckligt och det söta bara växer i munnen. Här är det halstabletter med eukaluptyssmak som gäller.

• mimi02

Tillbaka från inskrivning och vul - som faktiskt visade ett litet tickande hjärta!!!!

VIlken konstig men fantastisk känsla, läkaren sa att jag sken som en sol :) 15 mm vilket visade sig vara helt normalt och hon bekräftade att jag är 8+0, precis som jag själv räknat på. 

Shit, nu kanske man kan börja tro på att det faktiskt finns nåt därinne och att det kommer gå vägen. För visst minskar missfallsrisken rätt mycket om man sett levande hjärta??
    KRAM på er alla!! 

• stjärnfrukt
    mimi02 skrev 2011-10-31 15:08:19 följande:
    Tillbaka från inskrivning och vul - som faktiskt visade ett litet tickande hjärta!!!!

VIlken konstig men fantastisk känsla, läkaren sa att jag sken som en sol :) 15 mm vilket visade sig vara helt normalt och hon bekräftade att jag är 8+0, precis som jag själv räknat på. 

Shit, nu kanske man kan börja tro på att det faktiskt finns nåt därinne och att det kommer gå vägen. För visst minskar missfallsrisken rätt mycket om man sett levande hjärta??
    KRAM på er alla!! 
    Läste förut idag att det tydligen ska vara 80% säkert att det går vägen om man ser hjärtslag i v.8!! Sen om det stämmer vet jag inte, men synd att vara negativ. Jag hoppas jag får se detsamma nästa vecka. 

Stort grattis till dig! 
  • mimi02

80 % låter bra! Läkaren sa det också, att det var klart större chans att det gick bra än att det inte gjorde det, så det känns väldigt bra. Håller tummarna att det går bra för dig med!!

• 120126 A
    Pinkflower880 skrev 2011-10-31 13:37:30 följande:
    Hej bäbisstorken, välkommen och grattis! Vad spännande att se om det blir fler än en. Vad säger känslan?
    Jag misstänker två.. men vågar inte riktigt hoppas på det ännu :) Men det är väldigt skönt att få veta det så tidigt, och inte behöva vänta till RUL. Vi får ju dessutom en UL bild att skicka med i julkortet till familj, släkt och vänner då det gått 12 veckor
  • Frökenfräken82

Hej på er alla blivande mammor!
    Har läst den här tråden länge men inte kommit mig för att hoppa in själv, men nu gör jag det :).
    Jag är gravid i v 9 (8+5) och längtar så efter att kunna skrika ut till hela världen att det faktiskt är en liten en i magen, att jag inte bara har lagt på mig :).
    Mår ganska så bra jämförelsevis (om jag jämför mig med många här i tråden iallafall) men visst en och annan krämpa :). Brösten är superömma, jag har fått lite finnar i ansiktet (vilket jag inte brukar ha)... kan i och för sig bero på att jag har ätit mer godis än vanligt också ;)...

Det står ju överallt att man ska tänka på vad man äter, inte äta socker och så i onödan. Men är det farligt för barnet om jag äter något sött ett par gånger i veckan?

Har inte tränat lika mycket de senaste veckorna som jag brukat träna tidigare men tänkte ge mig på löpbandet ikväll, kommer nog flåsa värre! Är det fler än jag som blivit väldigt mycket flåsigare än tidigare nu som gravida?