• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Nangijala

Enl kinesiska kalendern väntar jag en lite pojke vilket vore så roligt då det bara är en massa tjejer i min släkt plus att vi har en dotter sen innan :) Den stämde förra gången, men vi får se :)
    Var sugen på söta saker med dottern så det där lite inte jag på :P

• Aikotakara

Hej, tänkte uppdatera lite. Gick in i vecka 7 idag.. Imorse klockan 5, lagom till bussturen mot jobbet slog illamåendet igång. Jag satt på bussen och försökte tänka på andningen för att inte kräkas.. var så nära att hoppa av eller bara byta buss och åka hem igen. Kom fram till jobbet, åt ett kex och det blev genast mycket bättre..

Har mått dåligt hela dagen. Mått illa konstant och känt mig svag.. Jag som trodde att jag kanske skulle få slippa att må illa, men tji fick jag. Jag hoppas verkligen att det ger med sig. Jag orkar inte vara trevlig mot mina kollegor om man ska må sådär dåligt. Fy fasen :/

• stjärnfrukt

Privat ultraljudstid är nu bokad i gbg. Sambon tagit ledigt från jobbet och dottern från dagis på fredag och då ska vi åka hela familjen till gbg.
    Ska bli skönt och väldigt behövligt att få en extra familje-dag, kan behövas lite extra om ultraljudet inte ger glada besked.  

Nu håller jag tummarna!!! 

• Dancia
    stjärnfrukt skrev 2011-10-31 17:41:26 följande:
    Privat ultraljudstid är nu bokad i gbg. Sambon tagit ledigt från jobbet och dottern från dagis på fredag och då ska vi åka hela familjen till gbg.
    Ska bli skönt och väldigt behövligt att få en extra familje-dag, kan behövas lite extra om ultraljudet inte ger glada besked.  

Nu håller jag tummarna!!! 

Vad skönt :). Det kommer säkert gå jättebra :)
  • Dancia

Förresten, måste bara säga att Piggelin "is the shit" mot illamående ;). Det har varit min räddare i nöden mina tidigare graviditeter, och nu ikväll tog jag en och mår nästan inte alls illa längre :). Hoppas att det sitter i tills jag somnar så jag slipper springa ner till toaletten denna kvällen efter sängdags.

• stjärnfrukt
    Dancia skrev 2011-10-31 19:11:34 följande:
    Förresten, måste bara säga att Piggelin "is the shit" mot illamående ;). Det har varit min räddare i nöden mina tidigare graviditeter, och nu ikväll tog jag en och mår nästan inte alls illa längre :). Hoppas att det sitter i tills jag somnar så jag slipper springa ner till toaletten denna kvällen efter sängdags.
    Och nu vart Piggelin beställd :D Jag provar ALLT just nu, haha, och den glassen är ju sååå god :)
    Tack för din kommentar förresten :) 
  • Dancia
    stjärnfrukt skrev 2011-10-31 19:40:49 följande:
    Och nu vart Piggelin beställd :D Jag provar ALLT just nu, haha, och den glassen är ju sååå god :)

Beställd som i "mannen kör och köper"? eller?
  • stjärnfrukt
    Dancia skrev 2011-10-31 19:48:13 följande:
    Beställd som i "mannen kör och köper"? eller?
    Haha hur kunde du veta det? Skrattande
  • Dancia

Ja du, jag har också gjort några såna beställningar ;). Det var nämnligen min man som köpte piggelin, frysta bär, vaniljglass, saltiner, mariekex, proviva, bregott smör (för att det är saltare än LÄTTA), och tuggumi till mig tidigare idag. Skickade alltså iväg honom till affären med en lista för ätbara grejjer mot illamåendet ;). Är säker på att jag kommer göra så fler gånger denna graviditeten också :)

• Havsjungfrun
    stjärnfrukt skrev 2011-10-31 19:40:49 följande:
    Åh, då ska jag testa det imorgon.