• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • zenoble
    Tre Flickor skrev 2011-10-04 21:53:39 följande:
    Mina tidigare graviditeter påminner mycket om denna så ingen större skillnad för min del. Enda skillnaden är att jag kräktes väldigt mycket under min första graviditet, under den andra så kräktes jag bara en gång som jag kan minnas. Nu har jag mått mycket illa men tog min första postafen och poff där försvann det illamåendet Skrattande
    Åh vad har du fått innan? nyfiken på det där med illamående och kön :) mådde inte alls illa med grabben. Men skönt att det gick över för din del! usch tänk om man ska behöva gå med detta till v12 .
  • Sweet life
    zenoble skrev 2011-10-05 09:43:32 följande:
    Grattis alla nya till Plus!
    Har ni barn sedan innan?

Ja det är många som mår likadant ser jag, jag är känslig så jag börjar gråta till och från, illamående och uppsvälld mage och trött. Inget i brösten än, tror ni det beror på att man har implantat? hade jätte ont i dem förra graviditeten. Känns som att något är "fel! , undrar också hur länge man ska behöva känna sig såhär nere, känns inte kul alls. Men det blir ju nåt bra tillslut Glad
    Jag har inga egna barn sedan tidigare men 2 bonusar på 12 och 3 år... Har 2 missfall i bagaget tillsammans med min exman.

Jag är bara extremt trött... I måndags sov jag hela dagen och hade inga problem att sova hela natten sen. Ett diffust illamående som kommer och går hela dagen har jag, men ingen märkvärdig ömhet i brösten..
  • zenoble
    Krumelura skrev 2011-10-04 20:50:51 följande:
    Trodde jag var ensam om att känna mig svullen! Har en son som fyllde 2 år i juni, kikade på de gamla "magbilderna" och IDAG har jag större mage än vad jag hade med honom i DECEMBER. Ojojoj, hur ska detta sluta, väger ju lite mer nu än vad jag gjorde innan jag fick honom men samtidigt har jag ändå en platt mage som utgångsläge denna gången också.

Hade en kunde idag som sa: ohh du har en bebis i magen!! Nej ljög jag...haha :P  
    Men det är ju fult att ljuga. Jag skulle nog inte kunna hålla mig om nån frågar :) fast de tror ju säkert bara man lagt på sig lite sista tiden. Jobbigt att vara "mellangravid" innan den riktiga kulan tittar fram! Glad
  • zenoble
    Sweet life skrev 2011-10-05 09:48:28 följande:
    Jag har inga egna barn sedan tidigare men 2 bonusar på 12 och 3 år... Har 2 missfall i bagaget tillsammans med min exman.

Jag är bara extremt trött... I måndags sov jag hela dagen och hade inga problem att sova hela natten sen. Ett diffust illamående som kommer och går hela dagen har jag, men ingen märkvärdig ömhet i brösten..
    Jobbigt att vara trött när ingen vet vad det är frågan om egentligen.. det är ju inte utan anledning direkt.

Men denna gången kommer det gå super bra ska du se! {#emotions_dlg.flower}
  • Sweet life
    zenoble skrev 2011-10-05 09:51:17 följande:
    Jobbigt att vara trött när ingen vet vad det är frågan om egentligen.. det är ju inte utan anledning direkt.

Men denna gången kommer det gå super bra ska du se! {#emotions_dlg.flower}
    Nej, och i måndags visste ju inte jag heller... äldsta bonusen frågade om jag var sjuk när hon kom hem från skolan och jag låg utslagen i soffan med täcke och kudde. Jag trodde bara jag sovit lite dåligt natten till måndagen då minsta bonusen krånglade och vi var uppe flera gånger. Men nu vet jag ju iaf varför jag somnar på föreläsningar och gäspar vid matbordet klockan 17.00!

Ja, det kommer gå super! Jag väntar barn, inte missfall!
  • zenoble

Haha ja, man tror ju som du säger att man håller på att bli sjuk. Känner mig lite "sjuk" av alla symptom tillsammans. Men visst ska det kännas att man är gravid Flört

• Smile4it
    Har ni barn sedan innan?

Ja det är många som mår likadant ser jag, jag är känslig så jag börjar gråta till och från, illamående och uppsvälld mage och trött. Inget i brösten än, tror ni det beror på att man har implantat? hade jätte ont i dem förra graviditeten. Känns som att något är "fel! , undrar också hur länge man ska behöva känna sig såhär nere, känns inte kul alls. Men det blir ju nåt bra tillslut Glad
    Varken jag eller min sambo har barn sedan tidigare.

Känner mig också trött, mår illa till och från, har uppsvälld mage och mycket svårt för att sova, inatt vaknade jag vid halv tre och kunde inte sova en blund efter det, vilket gör att humöret knappast blir bättre :)
  • Pia87
    Har ni barn sedan innan?

Har inga barn sen tidigare så hoppas att allt går vägen den här gången. Mina missfall har jag fått dec -10 (vecka 5) och mars -11 (vecka 9)

Säger som sweet life, jag väntar barn inte missfall  Glad

Har ömma bröst, illamående, och trött! 
  • zenoble

Ja hörrni, detta kommer gå kalas :)

Längtar så tills första ul, bara max 6 veckor kvar!? Men kanske bäst att jag ringer mvc å bokar en tid först haha! När ska ni andra göra rul, har ni bokat det privat eller? Här vet jag inte ens om man kan det..

Svar på tråden Juni-barn