• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Syster Lycklig

Jag är i vecka 5+1 idag. Har inte speciellt mycket symptom heller (skulle gärna ha mer:)
    Det enda jag känner är lite molvärk mer till höger sida och en aning svällda bröst. Inget illamående, ingen trötthet eller annat. Antar att det är för tidigt ännu...

Någon annan som inte har speciellt många symptom eller har ont i ljumskarna?

• tunrida

Jag är yr i huvudet o kallsvettas o mår superilla, vet ej om jag har lågt blodtryck det hade jag sist jag var gravid, då låg de på 80/48 i början.
    Barnmorskan undra hur jag kunde stå på benen men de gick men bra mådde man ju inte =/

Har med fått jätte dålig kondis o flåsar som jag vet inte vad bara man går uppför trappan,
     Magen är lite svullen o det ¨spänner¨lite.     

• Tesssi

Tack, havsjungfrun och somelikeithot. {#emotions_dlg.flower}

Jag har också dålig kondis, därför har jag redan fått berätta för min kollega som jag löptränar med i vanliga fall, så nu promenerar jag istället för att springa.
    Det drar i ljumskarna och om jag inte äter mellanmål så mår jag riktigt illa, sen äter jag mindre än vanligt eftersom det är svårt att få ner maten. Det verkar som jag har samma symptom som många andra här.

Känns skönt att jag vanligtvis brukar gå i klänning och strumpbyxor, då är inte ingen som undrar nu när jag har fladdriga klänningar redan.

• Elskling123

Jag är i v.6(eller 5+2) och har inte speciellt mycket symptom än. Igår var första gången som jag var super öm om brösten, men har inte mått speciellt illa hittills. Och så lite molvärk igår kväll. :)

• Lärarstudenten

Hej, hinner inte vara inne så mycket men kikar in ibland. Jag mår kanon, dock hungrig hela tiden vilket gör att jag äter hela tiden. Speciellt oliver!!! Denna graviditet kommer ja gå upp massor...Har bokat tid för vul den 17 oktober för att se om det är något därinne! Spännande! En fråga, visst kan man åka till Egypten när man är gravid, tänker på deras bakteriekultur....

• stjärnfrukt
    Lärarstudenten skrev 2011-10-04 20:09:06 följande:
    Hej, hinner inte vara inne så mycket men kikar in ibland. Jag mår kanon, dock hungrig hela tiden vilket gör att jag äter hela tiden. Speciellt oliver!!! Denna graviditet kommer ja gå upp massor...Har bokat tid för vul den 17 oktober för att se om det är något därinne! Spännande! En fråga, visst kan man åka till Egypten när man är gravid, tänker på deras bakteriekultur....
    Det är bra, ät upp dig ordentligt om du ska till egypten, för du kan tappa MASSA kg av att åka dit!
    Har själv varit där med min sambo, vi var jätte noggranna med hygien och åt bara på hotell, var där 1 vecka, och vi blev såå dåliga, ett par som vi träffade där nere (som oxå bara stannade 1 vecka) fick salmonella och hade jättebesvär när de kom hem!!! (jag fick ingen salmonella men jag hade ont i magen och bajsade ca 7 gånger om dagen, fick sår och hade ont i många veckor efter att jag kom hem) Min syster & hennes familj, alla fick diaréer & kräkningar, 
    Jag kan sitta här och räkna upp över 20personer som åkt dit och blivit jättedåliga.
    DOCK vet jag 2 personer som INTE blev dåliga, och de åt BARA på en svensk restaurang (där bara svenskar jobbade) och de klarade sig, tror det var i Hurgada. 

Jag skulle verkligen inte åka dit igen, även om det är underbart att dyka & snorkla så är det inte värt att behöva tänka på att sprita händerna så fort man tagit i något, bara äta på hotell och få sådan magsjuka där (10ggr värre än vinterkräksjukan!) särskilt inte under en graviditet.

Jag brukar verkligen inte vara en negativ person, men eftersom du frågade så kände jag mig tvungen att svara dig!  
    Jag hoppas det finns andra som har trevligare erfarenhet än vad jag har{#emotions_dlg.flower}
  • bebisgalen
    Lärarstudenten skrev 2011-10-04 20:09:06 följande:
    ,Ha bara lite handsprit i väskan så du kan sprita händerna speciellt när du tagit i deras pengar.
    Skölj och tvätta frukt och grönt noga innan du äter dom, och ät inte deras kallskurna "pålägg"

Nu vill jag inte skrämma upp dig men jag fick missfall när jag var i egypten dec 07. Vad det berott på vet jag givetvis inte. Vet bara vi var grymt magsjuka.
  • zenoble

Jag mår super illa och magen är som en ballong. Är hungrig men ändå illamående! hur jobbigt är inte det? annars inget förutom humöret. Kan börja gråta när som känner mig hur löjlig som helst. Lite som *det är så synd om mig* Drömmer

Tänk vad olika graviditeterna är, hade inget av detta med sonen!

Nån annan som tycker att det skiljer sig?

• Krumelura
    zenoble skrev 2011-10-04 20:36:54 följande:
     Jag mår super illa och magen är som en ballong. Är hungrig men ändå illamående! hur jobbigt är inte det? annars inget förutom humöret. Kan börja gråta när som känner mig hur löjlig som helst. Lite som *det är så synd om mig* Drömmer

Tänk vad olika graviditeterna är, hade inget av detta med sonen!

Nån annan som tycker att det skiljer sig?

Trodde jag var ensam om att känna mig svullen! Har en son som fyllde 2 år i juni, kikade på de gamla "magbilderna" och IDAG har jag större mage än vad jag hade med honom i DECEMBER. Ojojoj, hur ska detta sluta, väger ju lite mer nu än vad jag gjorde innan jag fick honom men samtidigt har jag ändå en platt mage som utgångsläge denna gången också.

Hade en kunde idag som sa: ohh du har en bebis i magen!! Nej ljög jag...haha :P  
  • Lärarstudenten

Usch då..,. Låter Inte trevligt. Nu antar jag att man minskar risken om man bor på ett splashhotell med all inclusive där vi tänkte stanna hela veckan, vågar inte gå utanför området,är rädd att de skall köpa mig för en kamel :) Men skall ändå rådfråga BM innan, det är isåna fall i januari vi åker.

Svar på tråden Juni-barn