• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • bebisgalen

Jag är helt nojjig, tycker mig minnas att kände mycket mer med dottern, nu känner jag typ inget. Inget springa upp på natten och kissa, eller illamående. Känner ytterst lite i brösten. Är det för tidigt fortf tro?

• Hannii

Hej alla! Jag hoppar in här :) Plussade den 20/9! Är idag enligt familjeliv i v.6 (5+2) BF 2 Juni. Än sålänge inget illamående (kom i v.7 med sonen)... Mår som vanligt i princip :) Våran son är född i januari-11 så han blir en liten storebror ;)

• Molly85

Idag har jag haft ont i nacken större delen av dagen. Får även ont i ryggen om jag står lätt framåtböjd en stund. Brukar inte få ont i vanliga fall. Kan det vara pga graviditeten??

• MissFörstånd

Både Nack- och ryggont kan höra till graviditeten. Jag använde mig av p.tracker förut och där stod det som symptom

• HeavyD

Hoppar in jag med. Plussade igår och har BF 14 juni. Har en dotter född dec 2010 så det blir bara 18 månder mellan dem. Första gravsymptomet är tyvärr foglossning..?

• tunrida

testade cb digital igår det stod gravid 2-3 v så det ska ju stämma =) har gjort 6 test från testlagret me hehe

Mår illa o klöks hela tiden =/ spyr aldrig men de är väldigt nära flera gånger om dagen.
    Så var det inte med min son alls. Men alla graviditeter är ju olika ,  

• Somelikeithot

Jag mår lite illa på morgonen innan jag fått mat i magen. Och precis som flera andra här så går det långsamt och är jobbigt att få i sig frukost. Sen kan jag känna illa mående och yrsel om jag anstränger mej pyttelite. Har fått jättedålig kondition. Blir anfådd på en gång bara jag går i trappor typ.

Sen har jag vita flytningar...är det någon mer som har det? Är också svullen om magen. Känns aven som att det "kör" runt i magen.

Grattis ni nya till era pluss :)
    Grattis Tesssi till bröllopet :)    

• OHs mamma

I eftermiddag började jag få ont i fogarna och det har inte gett sig än Vill inte ha foglossning redan!!

Somelikeithot jag blir också väldigt lätt andfådd de senaste dagarna och näsan är täppt. Vita flytningar kommer och går hela tiden känns det som. Magen är svullen som bara den och molvärken kommer och går.

• Havsjungfrun
    Tesssi skrev 2011-10-04 08:28:08 följande:

Tack. Vi längtar efter bröllop och semester nu. Ska bli underbart!
    Måste antagligen berätta för våra föräldrar i samband med bröllopet. Jag är då i v.8-9, men det blir nog bra. Jag hade nog egentligen väntat till v. 12...
    Åh grattis, vad roligt! Var också gravid när vi gifte oss.

Lite olika när man berättar men vi har tänkt som så att skulle man få missfall så vill man nog ändå berätta för de närmaste så vi har berättat för familjerna ganska så tidigt. Denna gången har vi dock inte hunnit det än förrutom för svägerskan. 
  • OHs mamma

Vi berättade väldigt tidigt förra gången, och det tänker vi göra denna gången med. Nästa vecka på fredagen har vi bjudit hit våra föräldrar på mat och då ska vi berätta det. Funderar på att köpa en "storebror" tröja till sonen som han får ha på sig då

Svar på tråden Juni-barn