• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Krumelura
    Lärarstudenten skrev 2011-10-04 20:58:49 följande:
    Usch då..,. Låter Inte trevligt. Nu antar jag att man minskar risken om man bor på ett splashhotell med all inclusive där vi tänkte stanna hela veckan, vågar inte gå utanför området,är rädd att de skall köpa mig för en kamel :) Men skall ändå rådfråga BM innan, det är isåna fall i januari vi åker.

Var också i egypten i januari och vi klarade oss lindrigt undan med dåliga magar (som tyvärr höll i sig ett par veckor) men iallafall inga kräkningar eller värre magsjukesymptom. Det du skall tänka på är att 99% av alla smitta sitter i pengarna. De är otroligt "smutsiga" och nerdränkta med alla tänkbara bakterier som vi inte tål. Mitt råd till dig är att vara extra försiktig med pengarna, om jag hade varit du hade jag låtit någon annan sköta handlandet nu när du är gravid. Och sprita ofta och mkt! :)
  • Lärarstudenten

Tack alla för tipsen...struntar nog i att växla pengar :) ha ha ha...ja ja, man får gilla läget men nu kan jag minska risken tack vare era tips!!!!

• Tre Flickor
    Havsjungfrun skrev 2011-10-03 20:10:39 följande:
    Hur känns era magar? Har gått med jeanskanppen uppknäppt idag, stretchjeans. Hur ska det gå att dölja det här ett par månader till?
    Jag är väldigt svullen så det är leggings som gäller här hemma Glad
  • bebisgalen
    Lärarstudenten skrev 2011-10-04 21:17:10 följande:
    Tack alla för tipsen...struntar nog i att växla pengar :) ha ha ha...ja ja, man får gilla läget men nu kan jag minska risken tack vare era tips!!!!
    Ett annat tips är att om ni har all inclusive så ät direkt när det serveras och restaurangen öppnar.
  • Tre Flickor
    zenoble skrev 2011-10-04 20:36:54 följande:
     Jag mår super illa och magen är som en ballong. Är hungrig men ändå illamående! hur jobbigt är inte det? annars inget förutom humöret. Kan börja gråta när som känner mig hur löjlig som helst. Lite som *det är så synd om mig* Drömmer

Tänk vad olika graviditeterna är, hade inget av detta med sonen!

Nån annan som tycker att det skiljer sig?
    Mina tidigare graviditeter påminner mycket om denna så ingen större skillnad för min del. Enda skillnaden är att jag kräktes väldigt mycket under min första graviditet, under den andra så kräktes jag bara en gång som jag kan minnas. Nu har jag mått mycket illa men tog min första postafen och poff där försvann det illamåendet Skrattande
  • annsofiea

Åh nej. Vi ska också till egypten i januari. Vi ska bo på fritidsresors blue viilige med all inclusive ( många tveksamma stavningar här). Orkar inte med att man ska behöva bli sjuk.

• MissFörstånd

Jag tyckte jag hade ömma bröst när jag plussade men det är ingenting om man jämför med hur det är nu! Shit! Gör Ont bara jag tar av mig bh:n :-O. Annars är jag ganska hungrig men inte alls sugen på godis som jag i stort sett alltid är

• OHs mamma

Är det meningen att magen som svullna upp som en luftballong så här tidigt i graviditeten?
    Om det fortsätter så här måste jag nästan berätta på jobbet snart ju....

Kommer inte ihåg att jag gjorde det med sonen. Men antar att man blir större mycket fortare med andra barnet, eller?

Inatt har jag inte kunnat sova speciellt mycket. Det har "kört" i magen och jag har haft kraftig molvärk och ett ihärdigt illamående. Nu på morgonen har jag rejält ont i svanken och mår såklart illa.

• Tesssi

God morgon tjejer! Hur mår ni idag?

Jag mår lite illa och är lite trött trots att jag sov bra inatt. Antar att jag får vila en stund på lunchen idag.
    Idag går jag in i v.6 och det är exakt 3v kvar tills jag säger I do till mitt livs kärlek. (Vi gifter oss i Svenska kyrkan i NYC - sedan blir det smekmånad i Karibien) Som vi längtar!

• MissFörstånd
    Tesssi skrev 2011-10-05 06:32:13 följande:
    God morgon tjejer! Hur mår ni idag?

Jag mår lite illa och är lite trött trots att jag sov bra inatt. Antar att jag får vila en stund på lunchen idag.

Idag går jag in i v.6 och det är exakt 3v kvar tills jag säger I do till mitt livs kärlek. (Vi gifter oss i Svenska kyrkan i NYC - sedan blir det smekmånad i Karibien) Som vi längtar!

Åh vad det låter härligt med bröllop och resa!

Jag mår bara bra, det är bara brösten som gör superont men det känns ändå överkomligt så länge jag inte mår illa.  
    ღ ♥Joline 2007♥ ღ
Svar på tråden Juni-barn