• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Sweet life
    zenoble skrev 2011-10-05 10:29:43 följande:
    Ja hörrni, detta kommer gå kalas :)

Längtar så tills första ul, bara max 6 veckor kvar!? Men kanske bäst att jag ringer mvc å bokar en tid först haha! När ska ni andra göra rul, har ni bokat det privat eller? Här vet jag inte ens om man kan det..
    Jag kommer boka ett VUL privat om inte min MVC kan erbjuda mig det... Vi kommer inte berätta nått för någon innan vi gjort det och ser att det verkligen faktiskt finns ett barn där inne. Men troligtvis väntar vi till efter vecka 12 med att berätta ändå. Sist berättade jag och exmannen tidigt för familjen då vi skulle gifta oss och jag mådde pyton. Det slutade i ett missfall i vecka 16 där det visade sig att fostret vart dött sen vecka 8... Så den här gången vill jag göra ett VUL runt vecka 10-12...
  • Tesssi

Det är vårt första barn.

Jag tror inte att man får vul här, vet inte heller om jag ska försöka boka ett någonannan stans. Det vore ju iofs skönt att veta hur Mini har det där inne.

• Nicole03

Har skrivit in mig i listan! Tänkte ringa och boka tid nästs vecka kanske!

Hur mår ni andra föressten?

Jag mår illa idag, för första gången! Usch!

• Tre Flickor
    zenoble skrev 2011-10-05 09:46:09 följande:
    Åh vad har du fått innan? nyfiken på det där med illamående och kön :) mådde inte alls illa med grabben. Men skönt att det gick över för din del! usch tänk om man ska behöva gå med detta till v12 .
    Jag har två tjejer sedan tidigare. Med första mådde jag fruktansvärt illa och med andra märkte jag knappt av något illamående alls. Jag räknar ner veckorna tills illamåendet förhoppningsvis ska avta Glad
  • Tre Flickor
    zenoble skrev 2011-10-05 10:29:43 följande:
    Ja hörrni, detta kommer gå kalas :)

Längtar så tills första ul, bara max 6 veckor kvar!? Men kanske bäst att jag ringer mvc å bokar en tid först haha! När ska ni andra göra rul, har ni bokat det privat eller? Här vet jag inte ens om man kan det..
    Jag längtar också efter VUL. Jag har bokat tid på kvinnokliniken och ska dit den 18 oktober så det är mindre än två veckor kvar för min del. Jag hoppas att tiden går fort Glad
  • Somelikeithot

Jag har bokat ett vul privat eftersom man inte blir erbjuden det annars här. Ska dit den 3 nov och längtar massor dit. Känns som en evighet dit! Sen ska jag till Bm den 9 nov för inskrivning. Blev lite sen inskrivning just för att jag hade önskemål om Bm och hon hade ingen tid innan det.

Idag fick jag gå hem från skolan för att jag började må illa och tröttheten bara slog till som en klubba i huvudet. Så nu ligger jag i soffan och tar det lugnt istället. Det är ju på ett sätt bra när man pluggar eftersom det är lite lättare att gå hem och vila på dagarna än om man jobbar.

Är det någon som har börjat få halsbränna annu? Jag hade en hemsk halsbränna förra graviditeten och har för mej att det började tidigt. Känner inget sånt denna gången än iaf.

Annars är det leggins som gäller här också!! Magen känns stor och svullen...nästan så jag redan nu lägger händerna på den och känner efter så som man gjorde när magen va stor och bebisen rörde sig där inne.   

• annsofiea

Verkar som om många är inne på att göra vul. Jag fick barn senast -08 och då var det aldrig tal om att göra det här såvida man inte hamnade på gynakuten pga blödning. Är det ngt man bara kan beställa eller? Kan ju vara skönt att se hur det ser ut innan v 19.

• MissFörstånd

Jag gjorde många vul när jag väntade dottern men det var pga blödningar. Annars blir man inte erbjuden det här.

Jag har alltså en dotter född dec -07 så hon blir nästan 4 och ett halvt innan bebis kommer.

• mammie86

Här är en till  som plussat. har två barn sen innan på 2½ och 4 år.

• zenoble

grattis mammie86!

Hm ja vi har en privat klinik här i kalmar som man kan boka om man vill. Men jag ska nog hålla mig tills det tidiga ul, även fast det hade varit mysigt! känns så tidigt än. Glad

Idag är jag för övrigt fruktansvärt trött.. känns som att jag och 1åringen sover ikapp hela tiden. Illmående med men det är ju givet! Flört

somelikeithot: har lite halsbränna till och från, hade också mkt förra grav. kan tipsa om sötmandel det hjälpte för min del!

hur mår ni andra?

Svar på tråden Juni-barn