• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Pepita
    mammie86 skrev 2011-10-05 14:03:50 följande:
    Här är en till  som plussat. har två barn sen innan på 2½ och 4 år.
    Grattis!
    zenoble skrev 2011-10-05 15:16:18 följande:

grattis mammie86!

Hm ja vi har en privat klinik här i kalmar som man kan boka om man vill. Men jag ska nog hålla mig tills det tidiga ul, även fast det hade varit mysigt! känns så tidigt än. Glad

Idag är jag för övrigt fruktansvärt trött.. känns som att jag och 1åringen sover ikapp hela tiden. Illmående med men det är ju givet! Flört

somelikeithot: har lite halsbränna till och från, hade också mkt förra grav. kan tipsa om sötmandel det hjälpte för min del!

hur mår ni andra?

Idag har jag huvudvärk och är väldigt trött. Men annars så är allt bra

Från vilken vecka kan man göra VUL? någon som vet? och vad kostar det ungefär?
  • M karl

Illamående, trötthet och huvudvärk har varit statusen under dagen.

• Havsjungfrun
    OHs mamma skrev 2011-10-05 06:28:55 följande:
    Är det meningen att magen som svullna upp som en luftballong så här tidigt i graviditeten?
    Om det fortsätter så här måste jag nästan berätta på jobbet snart ju....

Kommer inte ihåg att jag gjorde det med sonen. Men antar att man blir större mycket fortare med andra barnet, eller?

Inatt har jag inte kunnat sova speciellt mycket. Det har "kört" i magen och jag har haft kraftig molvärk och ett ihärdigt illamående. Nu på morgonen har jag rejält ont i svanken och mår såklart illa.
    Samma här, en riktig ballongmage. Är ju nr. 3 för min del. Skulle vilja ha mammabyxor direkt.
  • OHs mamma

Jag har en son på drygt 20 månader och när jag väntade honom mådde jag illa och kräktes i nästan 3 månader, sen fick jag en långvarig bihåleinflammation och de sista 3 månaderna fick jag rejäl foglossning, kunde knappt gå.

Nu när jag kommit hem från jobbet och tar det lugnt och slappnar av gör det riktigt ont i magen. Till och från under dagen har det känts konstigt i magen, som att liten möblerar om inälvorna eller nåt :P

Jag är också väldigt trött, kunde inte sova inatt... Sen har jag som sagt ont i magen och är extremt uppsvälld! Hungrig som tusan har jag blivit, jag som skulle hålla igen lite med framförallt kaffebrödet men även inte ta flera portioner mat....Obestämd

Jag är ju jätteglad för att vi ska få en liten till men att vara gravid är nog inte riktigt min grej. Längtar bara tills magen blir stor och bebisen börjar sparka!

• OHs mamma

Är det någon mer än jag som har så uppsvälld mage att jag faktiskt ser gravid ut? Nog för att jag har ett antal extra kg sen innan men så här svullen var ju då inte innan!

Tog fram mammakläderna från förra gången för magen gjorde ont i mina vanliga jeansleggings....men man kan väl inte behöva börja med mammakläder redan i vecka 5?

Tänker ha mammakläderna hemma som myskläder i alla fall för de är så mycket skönare! Och jag ser onekligen gravid ut i dem....men antar att de förstärker magen något med sin form.

• Lärarstudenten

Jag är också ordentligt svullen... Men använder stora tröjor...:)

• Tesssi

Jag också, men jag använder mest vida klänningar och hoppas på att det inte syns.

• OHs mamma

Jag är dessutom väldigt frusen idag.

• Tessan1980

Hejsan får man hoppa in här hos er?

Vi fick ett pluss på stickan den 27/9 och enligt FL så kommer bebis runt 4/6. Andra graviditeten men om allt går vägen så blir det vårt första jordbarn. Förlorade vårt första i grav.v 20.

Inga större symptom. Uppsvälld till tusen om magen, bubblig som 17 men tack o lov inget illamående, ännu kanske man ska tillägga!

Svar på tråden Juni-barn