• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • zenoble
    Tessan1980 skrev 2011-10-05 20:22:33 följande:
    Hejsan får man hoppa in här hos er?

Vi fick ett pluss på stickan den 27/9 och enligt FL så kommer bebis runt 4/6. Andra graviditeten men om allt går vägen så blir det vårt första jordbarn. Förlorade vårt första i grav.v 20.

Inga större symptom. Uppsvälld till tusen om magen, bubblig som 17 men tack o lov inget illamående, ännu kanske man ska tillägga!
    Grattis grattis vad kul, ja klart det kommer gå bra denna gången! Glad

Ja, visst känns det allmänt konstigt i magen.. Bubblig och svullen. hoppas det lägger sig snart för nu ser jag bara tjock ut inte gravid.. :P
  • Havsjungfrun
    OHs mamma skrev 2011-10-05 19:59:50 följande:
    Jag är dessutom väldigt frusen idag.
    Jag har också varit frusen hela vecka. Har annars varit varm.
    Tessan1980 skrev 2011-10-05 20:22:33 följande:
    Hejsan får man hoppa in här hos er?

Vi fick ett pluss på stickan den 27/9 och enligt FL så kommer bebis runt 4/6. Andra graviditeten men om allt går vägen så blir det vårt första jordbarn. Förlorade vårt första i grav.v 20.

Inga större symptom. Uppsvälld till tusen om magen, bubblig som 17 men tack o lov inget illamående, ännu kanske man ska tillägga!
    Hoppas att allt går vägen den här gången!
  • Pepita

Här är en till som är rejält svullen och bubblig... Väldigt jobbigt med kläder tycker jag. Svårt att veta vad jag ska ha på mig.

• OHs mamma

Ja, kläder börjar bli ett problem. Jag är ju rätt stor av mig i vanliga fall....känns onödigt att köpa massa nya kläder när man ändå snart kan gå runt i mammakläderna från förra gången.

• Sweet life

Det bubblar friskt i magen ikväll...

Är så trött att jag skrattat så jag gråtit och bonusdottern undrar vad som är fel med mig.. Jadu, får du veta sinom tid...

• Tjej33MedÖnskanOmBarn

Var på VUL 6+0 och man såg en hinnsäck och något litet som eventuellt skulle kunna vara början till ett embryo... men man såg ingenting. Nu blir jag orolig när vissa säger att de sett hjärtljud redan i 5+4 osv.... På mitt VUL såg man i prinicip ingenting. Tycker också att mina graviditetssymptom har lättat något, inte lika svullen i brösten. Dock är jag fortfarande sjukt trött. Jag hoppas självklart... :D

• Lärarstudenten

Jag måste vänta till vecka8 för vul.... Annars ser man inget sa min läkare

• Elskling123

Fortfarande knappt några grav symptom.. extremt trött och ömma bröst samt svullen mage som alla verkar ha.. men illamåendet håller sig borta hittills :)

• Tessan1980
    Tjej33MedÖnskanOmBarn skrev 2011-10-05 21:52:57 följande:
    Var på VUL 6+0 och man såg en hinnsäck och något litet som eventuellt skulle kunna vara början till ett embryo... men man såg ingenting. Nu blir jag orolig när vissa säger att de sett hjärtljud redan i 5+4 osv.... På mitt VUL såg man i prinicip ingenting. Tycker också att mina graviditetssymptom har lättat något, inte lika svullen i brösten. Dock är jag fortfarande sjukt trött. Jag hoppas självklart... :D

Hmm ska själv på VUL nästa vecka. Då är jag v6+2(7) kanske man inte kommer att se ngt då heller!!!

• Tessan1980
    zenoble skrev 2011-10-05 20:32:53 följande:
    Grattis grattis vad kul, ja klart det kommer gå bra denna gången! Glad

Ja, visst känns det allmänt konstigt i magen.. Bubblig och svullen. hoppas det lägger sig snart för nu ser jag bara tjock ut inte gravid.. :P
    ja det är mitt mantra. Säger det kommer att gå bra denna gången varje morgon.

Ja jag gick ner ca 10 kg nu sen början av sommaren som gått. Men kan klart säga att det ser ut somom jag gått upp alla dem igen!
Svar på tråden Juni-barn