• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Dancia

jjohansson: Usch vad obehagligt :(. Hoppas det läker fort på dig.

liljan o loppan: Å vad jag har tänkt på dig! Grattis! Är såå glad för din skull. Precis som vi alla faktiskt trodde så har det ju växt precis som det ska där inne :). Jag tycker att de är riktigt dåliga som har dragit förhastade slutsatser och till och med gick så långt att de beställde en tid för skrapning. Det måste ju ha varit riktigt jobbigt de här veckorna. Men nu kan du äntligen börja njuta av denna graviditeten :)  

• Nangijala

Åh vad skönt att det inte bara är jag som har dessa hemorrojder!! Har kvar dem sen förra förlossningen, blev bättre ett tag och var nästa borta men nu har jag typ blivit förstoppad, så nu är den värre :( Finns det receptfria läkemedel mot de som man kan köpa? Vågade inte fråga min BM när jag var där i onsdag, skäms som en hund över det här!

• LillSnurr82

Nangijala xyloprox eller hur det stavas finns. I både krämform och stopiller. De lindrar men har ej tagit bort dem för mig. Tror också det bara finns operation som utväg om man vill bli av med dem helt, så en sån tänkte jag nog göra när jag är klar med barnafödandet :)

• Havsjungfrun
    JennieJ skrev 2011-11-11 21:42:15 följande:
    Hejsan alla! Sitter nu på en kudde i bilen på väg för att få lite kina mat i mig då jag är hungrig som ett djur efter 5 timmar på akuten. Känner mig våldtagen i baken snabbt var dom kom fram till. Dom gjorde avföringsprov som ska skickas för analys, även en undersökning där de bokstavligen kändes som att dom körde in hela näven i röva på mig. Men de dom nu kom fram till är att jag har en pricka i ändtarmen då min slemhinna var snustorr och jag har även hemorrojder både på insida å utsida av öppningen. Mediciner jag nu fick var scheriproct som är ett storpiller och xyloproct som är en salva som ska strykas på utsidan. Även första tiden nu efter rekommendera dom mig olika slags laxeringsmedel och att jag ska smörja in ändtarmsöppningen med olja eller liknade innan så jag inte var så torr. Dom ville oxå om jag inte blir bättre till nästa vecka genomförra en koloskopi och de innebär att gå in med slang i analen *aj aj aj* då de kan vara någon form av inflammation i tarmslemhinnan vilket hette enterkolit. Så nu jävlar har man hela apoteket hemma snart då man även idag fick veta att man har en urininfektion som gått upp mot njurarna suck men men jag har ju en bebis i magen som växer så de är väl värt varje kramp antar jag även om jag nu bara vill lägga kudden över huvudet men innan dess äta då spyan står långt upp i halsen. Ha en underbar fredag alla gravida
    Hoppas att det blir bättre nu då!
  • Tess1979

I morse när jag nös så gjorde det jä_ligt ont i hela nedre delen av magen, aj aj aj. Minns sen förra graviditeten att det inte satt i så många veckor, får hoppas på att det blir samma denna gång. För man blir ju rädd när man känner att en nys är på väg, det är verkligen inge skönt :-S

• Elvis Mamma

Tess1979: precis så kände jag igår när jag nös, att de liksom högg till i nån sekund å jag har även märkt att de kan bli så om jag reser mig upp fort eller sträcker till magen, skönt å höra att jag inte är ensam om det iaf man blir ju lite orolig, minns inte att jag kände av nått sånt första graviditeten men det är väl nån form av växtvärk

• PIO

Ja de där jädra huggen när man nyser. Haha händer mej ofta. Idag har ja inte alls så mycket bruna flytn. Så det känns skönt. Va riktigt orolig igår.
    Va på lite galej med jobbet igår kväll. O idag känns de som att ja druckigt hur mycket alkohol som helst. Fast ja drack såklart inte en droppe. Men ja e verkligen helt däckad idag, usch o fy. Känner mej sjuk! Hahaha tur att man inte är ute för ofta.

• Havsjungfrun

Idag mår jag riktigt bra faktiskt så här fram på dagen. Har roat mig med att slå in julklappar och födelsedagspresenter, perfekt göromål i soffan. Barnen är hos farmor och farfar så här är det lugnt just nu. Börjar dock sakna dem nu...
    Tog i förrgår fram mina graviddagböcker från de föregånde graviditeterna för att hitta besked på att illamåendet snart borde dämpa sig. Var dock inte så nära ännu, i v. 17-18 först hade de lugnat sig med de två andra så risken är väl stor att illamåendet ska hänga kvar ett bra tag till.
    Hoppas att ni har/får en trevlig helg! 

• gizmolarson

Var å kollade lilla bebis igår å det stämde precis på dagen som fl:s uträkning.. Mysigt.. Går i i vecka elva idag så det börjar närma sig att sluta vara så orolig iaf