• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Dancia

Nu är min man äntligen hemma, ett par dagar iallafall :).

I 6 dagar har vi oroat oss och väntat och varit utan varandra. Jag har gråtit, kräkts som en tok och hamnat alldeles för långt bak i studierna :(. Äntligen har de gjort en MR som visade att allt såg normalt ut.

Nu misstänker de att han antingen har haft en propp i hjärnan som har löst upp sig själv under dagarna, eller att han har en infektion eller eller ett virus som inte syns på vanliga blodprov. Därför ska de ta ett ryggmärgsprov nu på måndag vilket innebär att han nog får stanna en eller ett par nätter till. Men sen ska han förhoppningsvis få stanna hemma hädanefter och slippa fler besök på sjukhuset för sådana ändamål.

Nu har oron lagt sig ganska mycket men illamåendet hänger kvar och igår fick jag en sjukskrivning så jag slipper oroa mig för studierna som jag absolut inte klarat av senaste veckorna och heller inte kommer klara så länge illamåendet och tröttheten är så kraftig.  

• Havsjungfrun
    Dancia skrev 2011-11-12 15:57:12 följande:
    Nu är min man äntligen hemma, ett par dagar iallafall :).

I 6 dagar har vi oroat oss och väntat och varit utan varandra. Jag har gråtit, kräkts som en tok och hamnat alldeles för långt bak i studierna :(. Äntligen har de gjort en MR som visade att allt såg normalt ut.

Nu misstänker de att han antingen har haft en propp i hjärnan som har löst upp sig själv under dagarna, eller att han har en infektion eller eller ett virus som inte syns på vanliga blodprov. Därför ska de ta ett ryggmärgsprov nu på måndag vilket innebär att han nog får stanna en eller ett par nätter till. Men sen ska han förhoppningsvis få stanna hemma hädanefter och slippa fler besök på sjukhuset för sådana ändamål.

Nu har oron lagt sig ganska mycket men illamåendet hänger kvar och igår fick jag en sjukskrivning så jag slipper oroa mig för studierna som jag absolut inte klarat av senaste veckorna och heller inte kommer klara så länge illamåendet och tröttheten är så kraftig.  
    Satt precis och tänkte på er... Vad skönt att MR såg bra ut. Hoppas att ni kan njuta av helgen hemma tillsammans så får ni ta nya tag till veckan. Kram
  • JennieJ

Danica vad skönt att ni kan pusta ut lite och jag hoppas de fortsätter den positiva vägen för er.

• JennieJ

Idag är de ingen bra dag är trött på att vara dålig. Är inne på min 7 vecka jag legat dålig. Ont som fan i rygg och mage pga urininfektionen och tarmen värker och svider. Illamåendet blir värre istället för bättre. Gråtit halva dagen. Fy för att vara så här slutkörd och de känns som bara klagar gud vilken tråkig person man är!

• Lärarstudenten

Fröken01- ha ha alltid kul att läsa din inlägg Hm B, kan det vara bananer?

• fröken01

Haha, gav upp till slut! Ben och Jerrys cookie dough, och donkens cheeseburgare! Farligt. Kan jag inte få sukta efter broccoli istället?