• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Lärarstudenten

ja eller bananer.....ha ha ha

ja dessa cravings, inga nyttiga, här är det vitt bröd med ett tjockt lager smör....mmmmm  

• fröken01

Låter inte fel! Läser överallt att man ska dricka mycket vatten, men jag är bara coca colasugen? Gah. Julmust är inte fel heller.

• Zvartaliljan
    MissFörstånd skrev 2011-11-11 22:33:32 följande:
    Jjohansson - usch låter inte alls kul för dig, hoppas det blir bättre. Jag har gjort koloskopi också och jag tyckte inte att det var så farligt. Har en bekant också som gjorde det utan lugnande och det var helt ok. Så det beror nog helt på hur man är som person, jag var lugn som en filbunke
    kan ju också bero på hur tarmen faktiskt ser ut....jag har en kronisk inflammation så på mig gör en koloskopi J*VLIGT ont! Finns det sår o inflammation där inne så gör det ju ont när de tar sig in...o när de blåser in luft, ja hua då får jag världens magkramper...beror väl lite på smärttröskeln också.
    Det är ju så med allt att det gör olika ont för olika personer. Finns ju de som säger att de fött barn utan att det gjorde särskilt ont...typ 100 olika faktorer som påverkar hur ont man får vid olika saker. Var nerverna sitter, hur starka signalerna till hjärnan är, hur mycket man spänner sig o.s.v o.s.v
    Tror inte personligheten spelar någon större roll i om man får ont eller inte...däremot kan det spela roll i hur man hanterar smärtan och därmed hur man upplever den.
  • Zvartaliljan
    Dancia skrev 2011-11-12 10:28:50 följande:
    jjohansson: Usch vad obehagligt :(. Hoppas det läker fort på dig.

liljan o loppan: Å vad jag har tänkt på dig! Grattis! Är såå glad för din skull. Precis som vi alla faktiskt trodde så har det ju växt precis som det ska där inne :). Jag tycker att de är riktigt dåliga som har dragit förhastade slutsatser och till och med gick så långt att de beställde en tid för skrapning. Det måste ju ha varit riktigt jobbigt de här veckorna. Men nu kan du äntligen börja njuta av denna graviditeten :)  
    Ja det har varit rejält plågsamt o gå o tro att jag inte bär på något foster o att jag ska skrapas o sen få vänta länge innan jag blir gravid igen....o så visar det sig att allt är bra!!
    Det var en annan läkare denna gången o han kunde inte riktigt förstå hur det inte kunde synts något för 2 veckor sen...
  • Zvartaliljan
    Dancia skrev 2011-11-12 15:57:12 följande:
    Nu är min man äntligen hemma, ett par dagar iallafall :).

I 6 dagar har vi oroat oss och väntat och varit utan varandra. Jag har gråtit, kräkts som en tok och hamnat alldeles för långt bak i studierna :(. Äntligen har de gjort en MR som visade att allt såg normalt ut.

Nu misstänker de att han antingen har haft en propp i hjärnan som har löst upp sig själv under dagarna, eller att han har en infektion eller eller ett virus som inte syns på vanliga blodprov. Därför ska de ta ett ryggmärgsprov nu på måndag vilket innebär att han nog får stanna en eller ett par nätter till. Men sen ska han förhoppningsvis få stanna hemma hädanefter och slippa fler besök på sjukhuset för sådana ändamål.

Nu har oron lagt sig ganska mycket men illamåendet hänger kvar och igår fick jag en sjukskrivning så jag slipper oroa mig för studierna som jag absolut inte klarat av senaste veckorna och heller inte kommer klara så länge illamåendet och tröttheten är så kraftig.  
    vad skönt att det ändå börjar gå åt rätt håll och att MR visade att allt var normalt. Ni får försöka ta det lugnt nu båda två!
  • Pinkflower880

Dancia: vad skönt att allt är som det ska! Har tänkt på er...

• Pinkflower880

Jjohansson: man får gnälla! Det är bla. därför tråden finns! :) Men du har onekligen haft extra otur på det mesta. Men nu borde det vända för din del. Känns som att du är värd lite medgång nu...

• Pinkflower880

Fröken01: under förra graviditeten med dottern var jag helt beroende av donkens cheeseburgare ett tag. Svängde tom förbi efter jobbet då jag jobbet kväll för en nattburgare! :) Sen övergick jag till grädde senare under graviditeten. Bara nyttigheter! Denna gång är jag sugen på allt som är salt och surt. Typ bacon och citronvatten! :) Lät sådär när man skrev det, men det är gott!

• Pinkflower880

Hur går det för virvel egentligen? Och gullgrodan?

• RocketQueen

Gaaah långt jobbpass med foglossning deluxe :-/ Dessutom hamnade jag på en dålig station på jobbet så jag måste stå upp i tio timmar...