• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Havsjungfrun

Maken frågade igår kväll om det där var en liten kula och tittade på min mage som putade ut under nattlinnet :)

• Mistoffelees

Hej, hoppar in här med, bf 9/6, helt oplanerat får vi om allt går vägen ett 3:dje barn, har två söner tidigare, födda januari 2008 och april 2010, ja nu blir det att skaffa nytt, vi har redan sålt de mesta babysaker,fast de behöver ju inte mer än kläder första tiden , ja och sedan en babysitter  och när de blir större en Bumbo och ev en EGO babycarrier, ja det är nog de enda babysaker vi verkligen använt

Inte några  direkta symtom, men de två tidigare gånger har det inte kommit förrän i vecka 6-7 tror jag, fast jag har haft två toppen graviditeter utan några som helst besvär

• Somelikeithot
    Pepita skrev 2011-10-05 16:39:25 följande:
    Grattis!
    zenoble skrev 2011-10-05 15:16:18 följande:

grattis mammie86!

Hm ja vi har en privat klinik här i kalmar som man kan boka om man vill. Men jag ska nog hålla mig tills det tidiga ul, även fast det hade varit mysigt! känns så tidigt än. Glad

Idag är jag för övrigt fruktansvärt trött.. känns som att jag och 1åringen sover ikapp hela tiden. Illmående med men det är ju givet! Flört

somelikeithot: har lite halsbränna till och från, hade också mkt förra grav. kan tipsa om sötmandel det hjälpte för min del!

hur mår ni andra?

Idag har jag huvudvärk och är väldigt trött. Men annars så är allt bra

Från vilken vecka kan man göra VUL? någon som vet? och vad kostar det ungefär?

Jag ringde en privat mottagning i Göteborg och där sa dom att man inte skulle göra Vul innan v.7-8. För det kunde vara så att man inte kunde se hjärtat innan det även om inget var fel. Så hon rekommenderade iaf att göra det efter v.8 så man slapp gå hem orolig igen. Där jag ska göra kostar det 600 kr.
  • mammie86

Jag är svullen lite ömma bröst och lite illamående ibland. så hitills känns det mycket bättre än med mina 2 andra fast vet ju inte riktigt hur långt gången jag är heller:)

• Ntme

Idag upptäckte jag att jag har ett spänt förhållande med mina byxor, hur löser ni det?

• Mistoffelees
    Somelikeithot skrev 2011-10-06 08:22:17 följande:
    Jag ringde en privat mottagning i Göteborg och där sa dom att man inte skulle göra Vul innan v.7-8. För det kunde vara så att man inte kunde se hjärtat innan det även om inget var fel. Så hon rekommenderade iaf att göra det efter v.8 så man slapp gå hem orolig igen. Där jag ska göra kostar det 600 kr.
    Anders Barth på Kungsportsavenyn i Göteborg gör Vul  och det kostade inte 600,tror det var 200 när jag var där 2008 eller om det kostade som ett vanligt läkarbesök
  • Molly85
    Ntme skrev 2011-10-06 08:44:02 följande:
    Idag upptäckte jag att jag har ett spänt förhållande med mina byxor, hur löser ni det?
    Mina byxor börjar också kännas väldigt tighta i midjan! Hemma går jag i mjukisar men vet inte riktigt hur jag ska göra på jobbet... Jag har en del jeansleggings men det är för kallt nu tycker jag. Obestämd
    Jag skulle vilja ha ett par baggy jeans med resårmidja och gärna även resår i benslutet. Någon som vet vart man kan hitta såna?
  • Ntme

Molly85:
     Fick tipset att köpa mammabyxor redan nu fast i små strl. Men tycker det känns lite som att tjuvstarta, fast å andra sidan så går ju svullnaden ner om ett tag igen för att sedan bli riktig mage, så man kan ju sluta använda byxorna ett tag också 

• zenoble
    Tessan1980 skrev 2011-10-05 22:24:59 följande:
    ja det är mitt mantra. Säger det kommer att gå bra denna gången varje morgon.

Ja jag gick ner ca 10 kg nu sen början av sommaren som gått. Men kan klart säga att det ser ut somom jag gått upp alla dem igen!
    Oj, det var bra jobbat! Ja visst ser man ut som en ballong om man jämför med innan..

Jag har gått upp lite mer än 2 kg, men tror knappast det beror på själva graviditeten utan att jag ätit mer.. Äter mer riktig mat nu och innan blev det mycket smått. Undra var det kommer sluta.. Förra gick jag upp 14, hoppas på mindre denna gången , är inte så stor heller.

I Kalmar kostar vul som ett vanligt läkarbesök. Glad
  • Nilee

zenobie, har du gjort tidiga ul ? Bor också i kalmar och var inne och googlade lite på vart man kan göra tidiga, jag är i v 6 nu.
    har du någon aning om hur pass tidigt man göra det ?  

Svar på tråden Juni-barn