• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • RocketQueen

Jag brukar dricka mängder av red bull, cola och kaffe i vanliga fall men nu blir det inget! Av den enkla anledningen att det inte smakar bra. Okej red bull är bäst att undvika så det har jag inte ens provat men både kaffe och cola smakar så konstigt att det rent av är äckligt. Jag fantiserar om en kopp gott kaffe men mina smaklökar är mina ovänner just nu... Suck... Tur att det finns Fanta

• Tre Flickor
    LillSnurr82 skrev 2011-11-12 21:34:35 följande:
    Jag är beroende av coca-cola i vanliga fall. (Dricker inte kaffe) måste ha minst ett glas cola om dagen annars går jag inte att leva med. Men så fort jag blir gravid, klarar jag knappt av att dricka det.. Jätte konstigt!
    Direkt när min dotter var född fick min sambo springa och köpa coca-cola till mig!
    Det kunde ha varit jag som skrivit ovanstående. Jag är också coca cola beroende och dricker mängder när jag inte är gravid. Dagarna efter att jag plussar så tål jag inte lukten av cola och smaken ska vi inte ens tala om. Jag är överförtjust i kranvatten istället och coca colan kommer tillbaka dagarna efter förlossningen haha Skrattande
  • emma78

Dricker i vanliga fall ca 8 muggar kaffe om dan....nu kan jag inte få ner en enda kopp!!!

Avocado,clementiner,bananer,isvatten mm all "nyttig" mat:)) konstigt för det är INTE likt mig:)) Men det är ju bra så länge det varar... 

• Uddabus

Dricker i princip bara kaffe på morgonen just nu... Sen är det inte gott överhuvudtaget..

• Zvartaliljan
    Tess1979 skrev 2011-11-12 22:27:18 följande:
    Nej jag är inte orolig om jag skulle dricka lite coca-cola, och tycker inte att det fel av andra att dricka det under graviditet. Men jag känner att jag kan avstå det ett tag så då gör jag det, för mitt eget samvete Koffein i liten mängd är ju som sagt inte farligt på något sätt för fostret, men det känns ändå bra att avstå när jag vet att en stor mängd av det kanske kan vara skadligt. Förstår någon mitt resonemang eller låter jag bara konstig

Kaffe älskar jag, men har inte druckit en droppe sedan jag plussade. Och det har enbart att göra med att jag inte är sugen på det överhuvudtaget, mår illa av bara tanken Men om jag skulle dricka det så är det koffeinfritt som gäller. Te har jag inte heller varit sugen på (är inte sugen på varma drycker överlag just nu), men har Rooibos-te i skåpet redo iaf.

Är det verkligen koffein i julmust?? Om man läser innehållsförteckningen på coca-cola så står det koffein, men det gör det inte på julmust....
    alltså, på 118110 står det att Julmust innehåller koffein...men jag hittar absolut inget om det i någon innehållsförteckning...så i så fall är det nog så lite så de behöver inte skriva ut det...ungefär som med alkoholen i nygårdas julmust och en del läsk...den innehåller 0,3% alkohol men det är så lite så de behöver inte skriva ut det...
  • Zvartaliljan
    Tre Flickor skrev 2011-11-13 01:50:42 följande:
    Det kunde ha varit jag som skrivit ovanstående. Jag är också coca cola beroende och dricker mängder när jag inte är gravid. Dagarna efter att jag plussar så tål jag inte lukten av cola och smaken ska vi inte ens tala om. Jag är överförtjust i kranvatten istället och coca colan kommer tillbaka dagarna efter förlossningen haha Skrattande
    åhh kan du inte smitta av dig på mgi...låter ju mcyket bättre o vara sugen på vatten än cola!
  • IdaElinLivia040611

Kan bara dricka mineralvatten. Spyr av bara tanken på kranvatten, cola eller annan söt dryck. Kaffe kan jag dricka på morgonen en kopp men inte mer än så. Blåbärssoppa och nyponsoppa går åt här hemma likså frukt yoggi:) Vecka10 nu inte lång tid kvar till spökveckorna. Gud va jag längtar efter att njuta av mat och matlagning.

Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523
  • Havsjungfrun

Dricker normalt sett i princip bara kranvatten och vi har jättegott sådant. Nu smakar det superill. Varma drycker funkar inte, Dricker Wishyvatten för att få bort en svampinfektion i munnen som jag absolut inte får ner medicinen mot, får dock ta små klunkar i taget. Inget med den minsta lilla dragning mot surt funkar. Drack lite julmust igår men inte ens det var så gott.

IdaElinLivia040611 skrev 2011-11-13 10:38:22 följande:
    Vecka10 nu inte lång tid kvar till spökveckorna. Gud va jag längtar efter att njuta av mat och matlagning.
    Sista dagen i v. 11 nu men har nog några veckor kvar innan illamåendet lugnar sig. Längtar också efter att kunna äta och njuta. Ska i alla fall äta Fars dags-middag hos mina föräldrar idag och jag hoppas att den ska smaka någotsånär gott i alla fall.

• M karl

Är nu inne i v.12 (11+1) och inget blod ännu. Hoppas att det går vägen denna gång.

• Havsjungfrun
    M karl skrev 2011-11-13 11:17:40 följande:
    Är nu inne i v.12 (11+1) och inget blod ännu. Hoppas att det går vägen denna gång.
    Härligt! Håller tummarna! Går också in i v. 12 snart, sista dagen i v. 11 nu.