Tess1979 skrev 2011-11-12 22:27:18 följande:
Nej jag är inte orolig om jag skulle dricka lite coca-cola, och tycker inte att det fel av andra att dricka det under graviditet. Men jag känner att jag kan avstå det ett tag så då gör jag det, för mitt eget samvete

Koffein i liten mängd är ju som sagt inte farligt på något sätt för fostret, men det känns ändå bra att avstå när jag vet att en stor mängd av det kanske kan vara skadligt. Förstår någon mitt resonemang eller låter jag bara konstig
Kaffe älskar jag, men har inte druckit en droppe sedan jag plussade. Och det har enbart att göra med att jag inte är sugen på det överhuvudtaget, mår illa av bara tanken

Men om jag skulle dricka det så är det koffeinfritt som gäller. Te har jag inte heller varit sugen på (är inte sugen på varma drycker överlag just nu), men har Rooibos-te i skåpet redo iaf.
Är det verkligen koffein i julmust?? Om man läser innehållsförteckningen på coca-cola så står det koffein, men det gör det inte på julmust....
alltså, på 118110 står det att Julmust innehåller koffein...men jag hittar absolut inget om det i någon innehållsförteckning...så i så fall är det nog så lite så de behöver inte skriva ut det...ungefär som med alkoholen i nygårdas julmust och en del läsk...den innehåller 0,3% alkohol men det är så lite så de behöver inte skriva ut det...