Jag har sen någon vecka tillbaka känt mig mer trött än vanligt på kvällarna, bröst som ömmar och växtvärk ovanför blygdbenet, så i tisdags morse kände jag att jag inte längre kunde hålla mig och var tvungen att testa - och plussade! :)
Otålig som man är så köpte jag ännu ett test under dagen, en med veckoindikator, och testade på kvällen och det visade då "Gravid +3 veckor".
Kommer ihåg att jag med sonen (första barnet) köpte minst fem tester innan det verkligen for in i huvudet på mig att jag VAR gravid. :P
De två-tre senaste dagarna har jag, inte känt mig illamående, men själva måendet har väl inte varit tipp topp heller, främst under eftermiddagarna. Och den här irriterande växtvärken som smyger sig på när jag har suttit (jobbar på en kundservice) och ska resa mig upp - pang! - eller när jag redan är uppe och går och rätt vad det är så "hugger" det till igen.
Men är det jag som inbillar mig och är nojig, eller är det verkligen möjligt att känna såna här symptom så pass tidigt in i graviditeten? Jag har kollat upp ett ungefärligt BF både här (2012-06-21) och på growingpeople (2012-06-16) och barnet är ju fortfarande under själva "gräddningsfasen" om ni förstår vad jag menar.
Kan inte erinra mig om att jag kunde känna så här så tidigt med sonen, det lilla illamåendet jag kunde känna kom snarare efter vecka 5-7.
Det här är väldigt efterlängtat då vi har längtat att få plussa med ett syskon, om jag fått bestämma hade vi redan varit tvåbarnsföräldrar. ;) Men samtidigt är jag väldigt orolig att det kommer bli ett missfall, speciellt när jag gått ut med det här så tidigt t.ex. Fast oron hör ju till, på ett konstigt sätt och inte blir det ju bättre av att läsa på internet heller... ;)