• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Sweet life
    HeavyD skrev 2011-10-06 15:46:18 följande:
    Någon som vill dela med sig av bästa (och helst nyttiga) snackset mot illamående? Just nu vill jag knapra på något då och då för att dämpa illamåendet och det är ju inga nyttiga saker jag blir sugen på ;)
    Skorpor och nyponsoppa! Mirakel är det för det funkar verkligen!
  • Sweet life
    Pia87 skrev 2011-10-06 17:44:27 följande:
    UL bokad 10/11 Hur ska jag orka vänta en hel månad!! Glad
    Uch, jag har inte ens vågat ringa MVC för att boka in tid... Är för rädd för att om jag gör det för tidigt kommer fostret dö den här gången också.. Iaf om man har den oturen jag har... Men jag SKA göra det snart!
  • ChrisNilla

Juni-barn it is! Mitten av juni beräknad...! Plussade idag, så det är helt färsk och det är fösta gången... Är lite lost på alla eventuella besvär man kan få! Har ni känt av något speciellt första veckorna?

• Pia87
    Sweet life skrev 2011-10-06 18:16:58 följande:
    Uch, jag har inte ens vågat ringa MVC för att boka in tid... Är för rädd för att om jag gör det för tidigt kommer fostret dö den här gången också.. Iaf om man har den oturen jag har... Men jag SKA göra det snart!
    Jag förstår dig... Men vi får peppa varandra å bestämma att den här gången så kommer det att gå bra. Glad
    Förra gången hann jag gå en gång hos BM och längtade så mycket till andra tiden och inskrivningen å då hände det som inte fick hända.
    Men den här gången ska det gå bra. Längtar så himla mycket till Läkarbesöket och UL

En dag i taget!!! ÄR nu 5+1

• Lina007

Jag har sen någon vecka tillbaka känt mig mer trött än vanligt på kvällarna, bröst som ömmar och växtvärk ovanför blygdbenet, så i tisdags morse kände jag att jag inte längre kunde hålla mig och var tvungen att testa - och plussade! :)
    Otålig som man är så köpte jag ännu ett test under dagen, en med veckoindikator, och testade på kvällen och det visade då "Gravid +3 veckor".
    Kommer ihåg att jag med sonen (första barnet) köpte minst fem tester innan det verkligen for in i huvudet på mig att jag VAR gravid. :P

De två-tre senaste dagarna har jag, inte känt mig illamående, men själva måendet har väl inte varit tipp topp heller, främst under eftermiddagarna. Och den här irriterande växtvärken som smyger sig på när jag har suttit (jobbar på en kundservice) och ska resa mig upp - pang! - eller när jag redan är uppe och går och rätt vad det är så "hugger" det till igen.
    Men är det jag som inbillar mig och är nojig, eller är det verkligen möjligt att känna såna här symptom så pass tidigt in i graviditeten? Jag har kollat upp ett ungefärligt BF både här (2012-06-21) och på growingpeople (2012-06-16) och barnet är ju fortfarande under själva "gräddningsfasen" om ni förstår vad jag menar. 
    Kan inte erinra mig om att jag kunde känna så här så tidigt med sonen, det lilla illamåendet jag kunde känna kom snarare efter vecka 5-7.

Det här är väldigt efterlängtat då vi har längtat att få plussa med ett syskon, om jag fått bestämma hade vi redan varit tvåbarnsföräldrar. ;) Men samtidigt är jag väldigt orolig att det kommer bli ett missfall, speciellt när jag gått ut med det här så tidigt t.ex. Fast oron hör ju till, på ett konstigt sätt och inte blir det ju bättre av att läsa på internet heller... ;)

Odin 081202 | lina007.blogspot.com
  • Nilee
    zenoble skrev 2011-10-06 10:39:14 följande:
    Ok ja då har du ju inte länge kvar tills du får göra det tidiga! förstår att det skulle kännas tryggt för dig att göra det tidiga, skulle jag med känna, så det blir lite mer verkligt! Är också i v.6 BF 2 juni om det stämmer, men skulle tro att det blir i maj då sonen kom 2 v tidigare. Hur gammal är du? :)
    nä det är inte så länge kvar, och som tidigast kunde dom göra i v 8 på privatakliniken. Så ja håller nog mej och gör en 3d ultraljud senare och får en riktig bild :) jag har precis fyllt 25, 86:a. du då ? :) 
    Du ligger jag 1 dag efter dig då i tiden, om du inte får två veckor tidigt då förståss:) 
  • Gullgrodan

Är i v.6 och har inga direkta symtom, orolig för mf. Bor i Karlsta, första barnet, är 25 år.

• zenoble
    Nilee skrev 2011-10-06 19:42:36 följande:
    nä det är inte så länge kvar, och som tidigast kunde dom göra i v 8 på privatakliniken. Så ja håller nog mej och gör en 3d ultraljud senare och får en riktig bild :) jag har precis fyllt 25, 86:a. du då ? :) 
    Du ligger jag 1 dag efter dig då i tiden, om du inte får två veckor tidigt då förståss:) 
    Det kommer gå fort tills dess ska du se. barn sedan innan? Jag är 21 i år.. Japp gör jag, får väl se på första bm besöket hur det blir med datum, ska bara ta mig tiden att ringa å boka tid ;)
  • Tre Flickor

Grattis till era Plus

Jag har bokat tid för inskrivningssamtal hos BM. Då detta är tredje graviditeten så fick jag välja om jag ville hoppa över det första tidiga hälsosamtalet vilket jag valde att göra. Den 2 november är det alltså dags för inskrivning och jag får samma BM som hade hand om mig och magen under förra graviditeten också Glad

Svar på tråden Juni-barn