• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Gullgrodan

Vad gör de på hälsosamtalet? Är i v.6 med första barnet, har ej kontaktat bm än, tänkte skippa samtalet...

• HeavyD

Sweet Life tack för tipsen :) Har mariekex och the hemma så det får duga så länge:)

• Mamma MB

Hänger på denna tråden

Plussade imorseSolig beräknad förlossning är 9/6, alltså är jag i v.4+6 om jag räknat rätt.

Men jag vet inte så mycket eftersom det är vårt första barn.
    Detta var vårt 4:e försök och trodde inte att det skulle gå denna gången heller eftersom jag efter senaste mensen (6/9 första mensdagen) tog hjälp av ägglossningsstickor som aldrig gav utslag... När skedde befruktningen då tror ni? Jag får det inte att gå ihop. Någon som vart med om samma sak?

• Nilee
    zenoble skrev 2011-10-06 19:47:03 följande:
    Det kommer gå fort tills dess ska du se. barn sedan innan? Jag är 21 i år.. Japp gör jag, får väl se på första bm besöket hur det blir med datum, ska bara ta mig tiden att ringa å boka tid ;)
    Nej detta är vårat första :) Vårat datum kan ju också ändras, men de märks då. Du har ett barn sedan innan va ?
  • Mamma MB
    Gullgrodan skrev 2011-10-06 19:57:45 följande:
    Vad gör de på hälsosamtalet? Är i v.6 med första barnet, har ej kontaktat bm än, tänkte skippa samtalet...
    Ja det undrar jag med.. Jag är förmodligen i v.5 (4+6) med första barnet och har inte heller kontaktat bm än.. Jag är skriven på en privat vårdcentral som ska "komma igång" med barnmorskemottagning den 1dec och vill ju såklart gå där. Men frågan är om man kan vänta tills dess, man vet ju inte så mycket nu när det är första barnet.
  • Tre Flickor
    Gullgrodan skrev 2011-10-06 19:57:45 följande:
    De pratar lite om kostrekommendationer, rökning, alkohol osv. Berättar att man ska börja äta folsyra samt ta vitaminer och skickar med en bunt broschyrer. Nu var det några år sedan jag var på hälsosamtal så upplägget och innehållet kan vara annorlunda idag men så var det då!
  • Gullgrodan

Vad är det för vitaminer då? Måste man ta de? Äter redan folsyra sen länge tillbaka...

• Sweet life
    bebisgalen skrev 2011-10-06 20:23:44 följande:
    ush, jag har mycket mindre ömma bröst i nu ikväll märkte jag. :(
    Det kan komma och gå under graviditeten. Så oroa dig inte!! Jag hade inga ömma bröst i morse, men sen sa det bara pang i eftermiddags!!
  • Sweet life
    Gullgrodan skrev 2011-10-06 20:59:15 följande:
    Vad är det för vitaminer då? Måste man ta de? Äter redan folsyra sen länge tillbaka...
    Jag kör på multivitamin kvinna från apoteket...
Svar på tråden Juni-barn