• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • zenoble

Jag ska göra det tidiga ul sen runt v.12 Tror jag skippar vul faktiskt, var det det du menade? Annars det tidiga ul blir du alltid erbjuden hos bm, går du på gudmundsgården? Men om du vill göra vul nu snart kan du göra på privata gyn mot. på larmgatan, ring och hör tror du skulle kunna göra det nu.  Glad

• Nilee

jag ska också göra ett tidigt, den 24/10 uppe på kk. jag går norrliden, familjecentrum. jag skrev till dom på larmgatan, men dom har inte svarat ännu. visserligen är det bara 3 veckor kvar tills jag ska få göra ett,men har många tidiga mf i ryggen så jag vill se allt nu och helst bli fet på en gång,haha. :) Hur långt har du gått ? 
    enligt kalendern här ska har jag bf 3 juni )( 

• Sweet life

Känner mig som värsta klimakteriekossan!!

Svettas som en gnu av att ha dragit av köksgolvet lite snabbt med dammsugaren, får kväljningar av att plocka bort minsta bonusens vällingflaska från vardagsrumsbordet och magen molar...

Välkommen underbara graviditetssymptom..

• zenoble
    Nilee skrev 2011-10-06 09:46:25 följande:
    jag ska också göra ett tidigt, den 24/10 uppe på kk. jag går norrliden, familjecentrum. jag skrev till dom på larmgatan, men dom har inte svarat ännu. visserligen är det bara 3 veckor kvar tills jag ska få göra ett,men har många tidiga mf i ryggen så jag vill se allt nu och helst bli fet på en gång,haha. :) Hur långt har du gått ? 
    enligt kalendern här ska har jag bf 3 juni )( 
    Ok ja då har du ju inte länge kvar tills du får göra det tidiga! förstår att det skulle kännas tryggt för dig att göra det tidiga, skulle jag med känna, så det blir lite mer verkligt! Är också i v.6 BF 2 juni om det stämmer, men skulle tro att det blir i maj då sonen kom 2 v tidigare. Hur gammal är du? :)
  • Tesssi

Jag hade mycket molvärk igår kväll liksom idag. Hoppas bara att det är Mini som gör sig hemmastadd.

• DreadOn

Hej hej!
    Har varit borta ett tag från tråden. Har jobbat så mycket att det till sist sa stopp för mig igår, började skaka, mådde illa och blev helt svimfärdig. Inte någon bra idé att springa i trappor då så jag slängde in handduken och gick hem. Hoppas bara det inte blir allt för ofta så här, behöver verkligen jobba för att få en ok sgi. Vår lille pojk ahr varit sjuk i över en vecka och ingen av oss har fått sova en hel natt på ett bra tag. Tror nog allt bara blev för mycket. Försöker hålla graviditeten hemlig ganska länge på jobbet så dom kan förnya mitt kontrakt. Har bara kontrakt oktober ut. Känner mig en aning stressad!

• Nicole03

Hej!

Inatt slog mitt illamående till, vaknade flera gånger. usch och fy! ;)

Ringde även mvc i morse. Det gick bra och hon va supergullig. Däremot "varnade" hon mig för sidor som tex Familjeliv, haha tyckte det va lite komiskt! =)

Har ni andra fått höra liknande?

• Lärarstudenten

nicole03- ha ha min läkare sa samma sak. - du skall inte läsa på internet, det står så mycket konstigt där...hi hi.
    Brukar inte läsa om graviditeter på nätet, det gäller inte mig tänker jag. Jag är unik - ingen är som mig.
    Men att vara med i en grupp och kunna diskutera och prata om hur man mår måste ju vara okej. Så länge man inte jämför sig med andra!

• HeavyD

Någon som vill dela med sig av bästa (och helst nyttiga) snackset mot illamående? Just nu vill jag knapra på något då och då för att dämpa illamåendet och det är ju inga nyttiga saker jag blir sugen på ;)

Svar på tråden Juni-barn