• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • bebisgalen
    Sweet life skrev 2011-10-06 21:28:49 följande:
    Det kan komma och gå under graviditeten. Så oroa dig inte!! Jag hade inga ömma bröst i morse, men sen sa det bara pang i eftermiddags!!
    ok, men är verkligen på helspän sen mitt MA jag hade innan dottern.
    Tack för ditt stöd iaf :)
  • Sweet life
    bebisgalen skrev 2011-10-06 21:53:53 följande:
    ok, men är verkligen på helspän sen mitt MA jag hade innan dottern.
    Tack för ditt stöd iaf :)
    Jag är likadan.. Har ett MA förra sommaren i bagaget! Men vi väntar barn, inte missfall! :)
    Just nu är jag sur över att jag inte väntade längre med att testa, för då hade jag ju inte behövt oroa mig på ytterligare några dagar...
  • zenoble
    Nilee skrev 2011-10-06 20:19:48 följande:
    Nej detta är vårat första :) Vårat datum kan ju också ändras, men de märks då. Du har ett barn sedan innan va ?
    Okej spännande! Japp en pojk, okt förra året så blir ganska tätt. =)
  • Nilee
    zenoble skrev 2011-10-06 22:09:02 följande:
    Okej spännande! Japp en pojk, okt förra året så blir ganska tätt. =)
    Annledning till att jag får så tidigt vul är bara för att när jag ringde mvc, och berättade hur det låg till. För jag plussade redan i slutet på juli,men fick en blödning, och tror de var att det inte ville fästa riktigt. Och nu i augusti uteblev mensen helt, och ja fick jätte starka plus, så när jag ringde henne och berätta så tror hon jag vart gravid sedan i juli med blödning då. Men jag tog digitalt innan jag var på hälsosamtalet och de visade 1-2, precis när jag skulle haft mensen, men det sa jag aldrig till henne! haha. Hon sa att är det så att dina beräningar är rätt, så får vi ju veta det på första vul i så fall. Så hon var jätte go faktiskt. :) Och i förgår plussade jag 3+, så mina beräkningar stämmer mer än hennes. Kan vara skönt ändå med tidigt vul,eftersom jag har några mf i bagaget
  • mimi02

Hej alla.

4+4 idag....guud vad tiden går långsamt! Men glad varje dag som går. Har ont i bröstvårtorna och rätt mycket molvärk, framför allt på kvällarna och nätterna. Inte så illamående men blir väldigt yr och snurrig så snart jag reser mig eller rör mig för fort. 

Har fått inskrivningstid den 25 oktober och borde få göra vul antingen precis före eller samtidigt. Då är det 7+1. Här får man göra tidiga vul om man haft missfall tidigare. Åh vad jag hoppas att det inte blir så den här gången... Fast jag har en helt annan känsla den här gången - som om att det kanske går vägen....

• zenoble

God morgon på er. 5+4 idag och tycker dagen startade ganska bra.. Lite illamående när jag gick upp kl6 men nu efter frukosten är det helt ok. Min pappa har fått magjsuka här på hotellet inatt så jag har mått ganska illa av att höra honom kräkas. Idag ska vi äntligen åka hem! weei :)
    Hade lite molvärk igår kväll, skönt att man känner det nån gång i alla fall.

Hur mår ni?

• zenoble
    Nilee skrev 2011-10-07 07:11:38 följande:
    Annledning till att jag får så tidigt vul är bara för att när jag ringde mvc, och berättade hur det låg till. För jag plussade redan i slutet på juli,men fick en blödning, och tror de var att det inte ville fästa riktigt. Och nu i augusti uteblev mensen helt, och ja fick jätte starka plus, så när jag ringde henne och berätta så tror hon jag vart gravid sedan i juli med blödning då. Men jag tog digitalt innan jag var på hälsosamtalet och de visade 1-2, precis när jag skulle haft mensen, men det sa jag aldrig till henne! haha. Hon sa att är det så att dina beräningar är rätt, så får vi ju veta det på första vul i så fall. Så hon var jätte go faktiskt. :) Och i förgår plussade jag 3+, så mina beräkningar stämmer mer än hennes. Kan vara skönt ändå med tidigt vul,eftersom jag har några mf i bagaget
    Okej, ja då förstår jag att du vill kolla läget.. men som sagt, låter som att du har mer rätt än henne. så då är vi säkert typ lika långt gågna. Ååh jag vill med se bebis! men ska försöka hålla mig till tidiga ul :)
  • Nilee
    zenoble skrev 2011-10-07 08:24:07 följande:
    Okej, ja då förstår jag att du vill kolla läget.. men som sagt, låter som att du har mer rätt än henne. så då är vi säkert typ lika långt gågna. Ååh jag vill med se bebis! men ska försöka hålla mig till tidiga ul :)
    Ska du ta dig i kragen och ringa idag då :) ? hur känner du dig annars ? mår du illa och allt där till ?
  • zenoble
    Nilee skrev 2011-10-07 08:25:10 följande:
    Ska du ta dig i kragen och ringa idag då :) ? hur känner du dig annars ? mår du illa och allt där till ?
    Är i polen, åker hem idag. Så får bli på måndag, bara skjuter upp det! ;) Ilamåendet har jag mest hela tiden. Inga ömma bröst, lite molvärk ibland. Humörsvängningar och känslig för viss sorts matos ;) hur mår du?
  • emma78

hej hopp!
    här har ni en som plussat:))

Tredje barnet,en sladdis då mina söner kommer att vara 12 och 9 när liten kommer!!

ont i tuttar,molande mensvärk,spänningar i äggstockarna är väll typ det jag känner nu.....

Längtar....      

Svar på tråden Juni-barn