• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Nilee
    zenoble skrev 2011-10-07 08:28:32 följande:
    Är i polen, åker hem idag. Så får bli på måndag, bara skjuter upp det! ;) Ilamåendet har jag mest hela tiden. Inga ömma bröst, lite molvärk ibland. Humörsvängningar och känslig för viss sorts matos ;) hur mår du?
    Jasså, vad gör du i polen ? =) Har du börjat kräkas ännu ? 
    Jag känner typ tvärtom, brösten gör ont, sen avtar det några timmar och kommer tillbaka, idag har jag inte ont i brösten men mår lite illa.  
  • stjärnfrukt

Berättade för svärmor igår, inte ett endaste positivt sa hon, inte ens grattis!!
    Hon gnällde till och med på att vi berättade så tidigt Rynkar på näsan 

Det var inte så att hon blev förvånad så hon inte fick fram något, utan massa negativa saker kunde hon allt få ur sig. Blev jätteledsen när hon inte tror vi kommer klara det, att vi var tokiga & galna, 
    jag sa att vi är inte galna, vi är GLADA!!! Sen förstår jag verkligen inte varför hon tycker & tror så, för vi har varit tillsammans iallafall 5år, har bra ekonomi, vår dotter är såå duktig & trygg flicka (svärmor kommenterade själv hur väluppfostrad Nova var) och vår dotter sover hela natten så vi är verkligen inte tröttna eller slitna, vi behöver egentligen aldrig barnvakt men vår dotter vår åka ut till sin farmor för deras skull, jag fattar ingenting!!! Gråter känns som hon tycker jag är en dålig mamma, eller att hon då känner att det är verkligen är mig som hon kommer dras med, eller jag vet inte. 

Önskar vi aldrig hade sagt något... 

• zenoble
    stjärnfrukt skrev 2011-10-07 09:00:36 följande:
    Berättade för svärmor igår, inte ett endaste positivt sa hon, inte ens grattis!!

Det var inte så att hon blev förvånad så hon inte fick fram något, utan massa negativa saker kunde hon allt få ur sig. Blev jätteledsen när hon inte tror vi kommer klara det, att vi var tokiga & galna, 
    jag sa att vi är inte galna, vi är GLADA!!! Sen förstår jag verkligen inte varför hon tycker & tror så, för vi har varit tillsammans iallafall 5år, har bra ekonomi, vår dotter är såå duktig & trygg flicka (svärmor kommenterade själv hur väluppfostrad Nova var) och vår dotter sover hela natten så vi är verkligen inte tröttna eller slitna, vi behöver egentligen aldrig barnvakt men vår dotter vår åka ut till sin farmor för deras skull, jag fattar ingenting!!! Gråter känns som hon tycker jag är en dålig mamma, eller att hon då känner att det är verkligen är mig som hon kommer dras med, eller jag vet inte. 

Åh vad tråkigt, lider med dig för det.. Inte kul när man får höra sånt när man själv är jätte glad. Klart ni kommer klara det galant, och eftersom att ni har en så fin dotter så klarar ni av ett barn till, den största omställningen är trots allt första barnet. Försök tänka bort de negativa tankarna och tänk på hur underbart det kommer bli för ER, för det är ju det som är det viktiga, hur ni känner.
    Hon kanske bara kläckte ur sig det där för att hon blev chockad egentligen, vissa reagerar ju så. Hon kanske vänder på det snart!
  • zenoble
    Nilee skrev 2011-10-07 08:50:03 följande:
    Jasså, vad gör du i polen ? =) Har du börjat kräkas ännu ? 
    Jag känner typ tvärtom, brösten gör ont, sen avtar det några timmar och kommer tillbaka, idag har jag inte ont i brösten men mår lite illa.  
    semester typ, hehe. Jag har kräkts sedan 1 vecka innan bim, hm tidigt?
    Men det är jobbigt att ha ont i brösten, när de ömmar så fort man kommer emot, så glad att jag inte har det än :)
  • Sweet life

Oj, jag oroar mig lite över hur omvärlden ska reagera när vi berättar. Vi har nämligen bara träffats i 3 månader, vi är inte ens oficiella ännu då hans exfru(om typ 4 månader) flyttade ut för två veckor sen... Ser inga positiva bilder framför mig!
  • stjärnfrukt
    zenoble skrev 2011-10-07 09:08:31 följande:
    Åh vad tråkigt, lider med dig för det.. Inte kul när man får höra sånt när man själv är jätte glad. Klart ni kommer klara det galant, och eftersom att ni har en så fin dotter så klarar ni av ett barn till, den största omställningen är trots allt första barnet. Försök tänka bort de negativa tankarna och tänk på hur underbart det kommer bli för ER, för det är ju det som är det viktiga, hur ni känner.
    Hon kanske bara kläckte ur sig det där för att hon blev chockad egentligen, vissa reagerar ju så. Hon kanske vänder på det snart!
    Tack för dina fina ord{#emotions_dlg.flower}

Jo jag har tänkt lite så kanske, men ändå, vår dotter kommer vara 2år & 2 månader, och att ha den ålderskillnaden mellan sina ban är väl typ den vanligaste...jag vet hur mkt hon tycker om sitt barnbarn, så jag trodde att hon skulle bli glad för att vår familj ska bli större :(
  • stjärnfrukt
    Sweet life skrev 2011-10-07 09:53:20 följande:
    Oj, jag oroar mig lite över hur omvärlden ska reagera när vi berättar. Vi har nämligen bara träffats i 3 månader, vi är inte ens oficiella ännu då hans exfru(om typ 4 månader) flyttade ut för två veckor sen... Ser inga positiva bilder framför mig!
    Hehe oj då, det förstår jag, för det är en något komplicerad situation kan jag tänka mig! 
    Förstår inte varför alla inte bara kan glädjas för andras skull, och se vilket mirakel ett litet barn är!!
    Tråkigt att du inte tror det blir några positiva bilder framför dig, men då kanske du kan tänka ut lite bra svar till tråkiga kommentarer, så du inte står där som ett fån som jag gjorde.

Lycka till! 
  • Tre Flickor
    Sweet life skrev 2011-10-06 21:29:13 följande:
    Jag kör på multivitamin kvinna från apoteket...
    Jag äter ACO Gravid!
  • FiaA87

Hej hej! Grattis till alla som plussat:) själv plussade jag för två veckor sedan, det är vårt första barn och vi är sååå glada!! Jag förstår inte riktigt hur man räknar vilken vecka man är i? Sista mensens första dag var Den 29e augusti! Är det någon som vet hur man räknar? Ha de bra!

• Tre Flickor

Vilken trist reaktion Rynkar på näsan
    Jag fick en liknande reaktion från min egen mamma som informerade mig om att jag aldrig skulle kunna ta hand om ett barn när vi berättade att vi väntade första. Jag hoppas att hon ändrar sig under resans gång. Hon tycker säkert inte att du är en dålig mamma utan tänker säkert på att det är mer jobb med med ett barn till. Trist för er att få höra alla negativa ord, hoppas att ni får en ursäkt.
Svar på tråden Juni-barn