• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Nilee
    Sweet life skrev 2011-12-15 15:58:53 följande:
    Insåg precis att jag kommer få fira jul ensam och vart genamst jäkligt deppig... Hela min familj åker till Thailand dan innan julafton och som det låter här hemma ska han åka till sin syster där jag inte är välkommen.. Så det känns som jag vet vart han står i vårt förhållande iaf. Känns trist, men jag gör det här bättre själv.. Men just julen som alltid vart så viktig för mig....
    Varför är du inte välkommen där ? :( Alltså din karl, han borde få en gammeldags uppfostran! Det var inte många veckor sedan han låg med dig, och han är ju vuxen och vet väl vad som komma skall ( förr eller senare ) när man ligger med varandra. Usch jag blir så arg, och tycker så synd om dig att du ska behöva gå igenom något sånt i en sådan fin period i livet. Köp en biljet och följ med dina föräldrar, om du så ska behöva låna av alla du känner, inte ska du sitta själv vännen. Stor kram till dig!
  • Sweet life
    Nilee skrev 2011-12-15 16:05:20 följande:
    Varför är du inte välkommen där ? :( Alltså din karl, han borde få en gammeldags uppfostran! Det var inte många veckor sedan han låg med dig, och han är ju vuxen och vet väl vad som komma skall ( förr eller senare ) när man ligger med varandra. Usch jag blir så arg, och tycker så synd om dig att du ska behöva gå igenom något sånt i en sådan fin period i livet. Köp en biljet och följ med dina föräldrar, om du så ska behöva låna av alla du känner, inte ska du sitta själv vännen. Stor kram till dig!
    Hon är bästa vän med exfrun... Mer behövs ju knappast sägas..
    Ja, han har ju två barn och vet ju hur dem blev till och ibland har jag bara lust att dra och i dörren säga "Du kan ju leva här med dina önskade, älskade barn som du inte kan välja bort så åker jag och lever med vårt kommande oönskade, oälskade barn som uppenbarligen är nått du villigt väljer bort..." Men så inser jag hur omoget det är och jag ska inte sjunka till hans nivå!

Ja, nästan så jag funderar på det. Men jag kan inte, har bara uppehåll i skolan mellan 23 dec och 1 jan och sen är det föreläsningar och seminarier igen.. Och en vecka i Thailand är inte resan och kostnaden värd.. Får försöka nästla mig in hos lite vänner istället kanske...
  • Uddabus

Ja nästla in dig hos någon vän... Annars så gör du det riktigt mysigt för dig sj bara... O se på vilket program, film eller vad som helst sj...

Kyrkan ska tydligen oxå vara super mysig på julafton...

• Nilee

Men jag förstår om du känner så, fruktansvärd frustration . Tycker systern är lika barnslig son han är, att du inte skulle få komma dit pga det . Om du pratat med dom i skolan kanske som kan hjälpa till, om du berättar hur allt ser ut iditt liv . Dom kan säkert hjälpa till på något sätt! Lätt för mig och stå bredvid och säga, men jag skulle lämna honom, kanske han förstår då vad han gått miste om eller kanske inte men då ger det dig en chans att gå vidare, och börja bygga något stabilt till din älskade bebis är här. Jag känner bara att ingen är värd att bli behandlad som du blir. Finns så många andra som verkligen skulle finnas för dig, som du förtjänar .

• Aikotakara

LillSnurr82: Tvärtom för mig faktiskt :O Fast jag är inte småbarnsförälder.. men min sexlust är sjukt hög just nu.

Någon mer som mår illa på morgonen? är v13+4 och jag börjar må illa efter en stund och måste verkligen få i mig mat.. ett päron eller något litet kan jag tugga i mig. Sen är det nästan borta och resten av dagen mår jag bara illa om jag håller på att bli hungrig. Det känns ju som att det borde försvinna snart.. inte skoj att varje morgon åka till bussen och tvingas tänka på andningen för att hålla nere kräket. Blurgh.

Jag har köpt lite kläder i olika storlekar. Mest bodys och byxor.. nån strumpa och mössa. Jag tänkte börja köpa lite varje månad. Kanske en lite dyrare sak varje månad tills bebisen kommer, så blir det inte lika panikartat och dyrt då :P Tex så tänkte jag köpa småsaker som en badbalja,  våtservetter, nappar osv nu.. Det känns som att det behövs så mycket. Svårt att komma på allt då detta är första gången.

• stjärnfrukt
    Aikotakara skrev 2011-12-15 17:56:13 följande:
    LillSnurr82: Tvärtom för mig faktiskt :O Fast jag är inte småbarnsförälder.. men min sexlust är sjukt hög just nu.

Någon mer som mår illa på morgonen? är v13+4 och jag börjar må illa efter en stund och måste verkligen få i mig mat.. ett päron eller något litet kan jag tugga i mig. Sen är det nästan borta och resten av dagen mår jag bara illa om jag håller på att bli hungrig. Det känns ju som att det borde försvinna snart.. inte skoj att varje morgon åka till bussen och tvingas tänka på andningen för att hålla nere kräket. Blurgh.

Jag har köpt lite kläder i olika storlekar. Mest bodys och byxor.. nån strumpa och mössa. Jag tänkte börja köpa lite varje månad. Kanske en lite dyrare sak varje månad tills bebisen kommer, så blir det inte lika panikartat och dyrt då :P Tex så tänkte jag köpa småsaker som en badbalja,  våtservetter, nappar osv nu.. Det känns som att det behövs så mycket. Svårt att komma på allt då detta är första gången.
     Om du vill ha lite tips så kan jag skriva en liten personlig lista över saker som jag tyckte var skönt att ha hemma när min dotter kom? Så kan du & andra fylla på allt eftersom Glad
  • Aikotakara
    stjärnfrukt skrev 2011-12-15 18:06:39 följande:
     Om du vill ha lite tips så kan jag skriva en liten personlig lista över saker som jag tyckte var skönt att ha hemma när min dotter kom? Så kan du & andra fylla på allt eftersom Glad
    Låter toppen! :D
  • Sweet life
    stjärnfrukt skrev 2011-12-15 18:06:39 följande:
    Jaaaa... Snälla kan du inte göra det? Jag som är helt novis på det här med bebisar!
  • AAEV

sweet life: Jag har också en sån där lista nånstans på allt jag köpte till första. Nu när det är tredje har vi liksom allt hemma. ska bara köpa lite små nappar, en bilbarnstol och en vagn! Vi har tre vagnar men alla är gamla (en är en syskonvagn) så denna gång ska jag köpa en ny fin vagn

Alexander 081026 Eleonora 091123 Kråkan BF 120629