• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • zenoble
    Dancia skrev 2011-12-23 18:32:13 följande:
    Funderar en del på amningen nu när det spänner i brösten. Jag gjorde en.bröstförminskning och tog bort drygt hälften av brösten och allt har läkt fint. Har bättre känsel i bröstvårtorna än jag trodde att jag skulle ha efter så jag hoppas verkligen att jag kommer kunna amma. Men är lite orolig för att det inte ska komma någon mjölk alls.
    Någon av er som opererats och kunnat amma efter, eller känner någon annan som gjort det? Frågan är ju om det kommer någon mjölk, resten beror ju på rätt sugtag m.m för att få det att funka. Tacksam för svar då jag tänker en hel del på detta :).
    Har gjort ett stort lyft lyft + förstoring. de har tagit bort ganska mycket så jag hoppas verkligen också att jag kan amma! är också orolig, började läcka ungefär den här tiden med sonen så känns lite oroväckande. Inte haft några spänningar eller något annat alls. Gjorde op i maj så det är inte så länge sen och jag är rädd för att det är för tidigt. har också fått tillbaka bra känsel i bröstvårtan men har nedsatt känsel där de skurit bort. Vill verkligen amma denna gången!! Glad
  • zenoble
    Dancia skrev 2011-12-23 22:34:16 följande:
    Ja precis, när jag gjorde denna operationen så kände jag mig fullt färdig med barn :). Men dottern var bara 9 månader och jag hade haft 2 jobbiga täta graviditeter så jag kände att det räckte och att det var dags att göra den där operationen som skulle göra det lättare för mig att andas, träna, slippa smärta i rygg och nacke och orka jobba, klara av vardagen på ett annat sätt helt enkelt :). Så då var beslutet självklart, nu önskar jag att jag hade vetat det då, som jag vet nu :).

Om det inte kommer någon mjölk alls får jag ta konsekvenserna, men jag skulle bli väldigt ledsen. Jag vill verkligen amma, iallafall de första veckorna. Jag fick inte amningen att funka med sonen eftersom han vägde för lite och hade ganska kraftig gulsot så orkade han inte suga ordentligt och jag fick mjölkstockning med hög feber och blev tvungen enligt ordination att ge honom ersättning också eftersom han hade för lågt blodsocker. Han fick bröstmjölk genom lite amning och resten pumpad i 2 veckor och sen fick jag ge upp. Dottern kunde jag helamma i 2 månader och sedan började hon skrika och trilskas vid bröstet så det blev väl i 2,5-3 månader sammanlagt innan jag fick sluta där också.

Jag har alltid drömt om att ha den där felfria naturliga amningen i 6+ månader men det har inte blivit som jag velat, men för mig är ändå det viktigaste att de får den första mjölken och det blir jag väldigt ledsen över om inte detta barnet kan få. Det är så otroligt mysigt när det väl fungerar och mycket praktiskt dessutom :).
    Känner precis lika dant som dig, skulle bli ledsen om det inte funkade. Fick det aldrig heller att funka med sonen pga gulsot sedan mjölkstockning så jag vill verkligen och så det där naturliga som du säger! vore så underbart, alltid ha maten med sig och slippa allt vad ersättningar heter..
  • Dancia

zenoble: Då får vi hålla tummarna för varandra och stötta varandra i detta :). Hoppas innerligt att det kan komma mjölk, för isf tror jag att man kan påverka det mycket själv genom att jobba fram rätt sugteknik, amma väldigt ofta i början och kanske pumpa om bebisen är för slö av någon anledning. Jag vill detta så mycket att jag får ont i magen av bara tanken om det inte skulle gå alls. Men jag håller förhoppningarna uppe :)

• MissFörstånd

Dancia - ja just det, det har du rätt i. Då får vi helt enkelt hålla tummarna för att det ska funka bra.

Jag fick heller aldrig igång amningen. Dottern var tung för tiden och gick lov att äta på en gång, alltså ersättning, och sen blev hon för bekväm och vägrade suga !! Vill verkligen amma, så jag åker inte hem förräns jag vill

Ikväll firade vi kul hemma hos min pappa och plötsligt får min fasters ett telefonsamtal om att hon måste åka till akademiska sjukhuset i Uppsala för de har en njure där som nog passar henne. Snacka om en julklapp om den passar och allt går bra. Hon har gått på dialys och väntat i TIO år. Det är 24 mil till Uppsala så vi hoppas den passar.

• PIO

GOD JUL på er brudar!! Hoppas att ni alla får en underbar jul! Kram kram

• LillaGrynet

Missförstånd: Vilket härligt besked för din faster:) Hoppas den passar och att allt går bra!:)