• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Polarlantis

Lilla lyckan: Jag beklagar sorgen. Så fruktansvärt tråkigt och hemskt! Vi finns här för dig!!!

• Havsjungfrun

Mig mage var emorm igår. Kändes dubbelt så stor som andra dagar och så mycket julmat åt jag inte. Såg en bild på fb på min kusins mage, hon är beräknad om en månad och det känns som min kommer att vara i den storleken om bara ett par månader....
    Fick igår reda på att en av mina kusiner som jag sedan tidigare visste ska gifta sig till sommaren, ska gifta sig på midsommar. Hoppas att bebisen kommer i tid, bf 3/6 än så länge, så att jag inte är helt nyförlöst. Får försöka hitta något som döljer kvarvarande mage och går lätt att amma i. Vill ju kunna njuta av bröllopet också.

• Dancia

Tack och lov för angelsound. Gårdagen var fullspäckad med barnen, massor av julklappar, julmat och mina härliga släktingar. När jag gick och lade mig på kvällen kom jag på att jag inte känt av bebisen en enda gång på hela dagen och magen längst ner kändes ganska platt. Jag vet att man inte alls behöver känna av bebisen varje dag så här tidigt men så fort tanken slog mig så kunde jag inte somna.

Så jag gick och hämtade min angelsound och lyssnade och hörde ljudet från både navelsträngen och bebisens rörelser. Hjärtljuden fick jag också in ett par gånger men den studsade runder så mycket där inne att ljudet försvann fort :). Det är så skönt att jag kunde lugna mig så snabbt och sen sova gott :). Jag vet att jag annars kan få massa sammandragningar och hjärtklappningar om jag oroar mig för mycket så därför "stör" jag helldre barnet i 3 minuter så att jag sen kan vara lugn för det mår barnet också bra av :).

Gick in i V. 15 idag, nu känns det som att veckorna bara rullar på :). Hoppas att min RUL tid dimper ner i brevlådan i veckan :).

• JennieJ

Var på gynakuten i förmiddags å de var ganska oförändrat men något bättre och bebisen låg och sov medans h*n små nickade. Fortsatt vila men då de inget mer blod kommit tyckte dom att jag skulle bara ta de lugnt, fortsätta med dessa två mediciner och kroppen skulle ta i tur med detta själv. Men om de börja blöda å göra allt för ont skulle jag komma tillbaka om inte annat vänta till rul den 16 e januari. Bara hoppas de går åt rätt håll nu

• MissFörstånd

Dancia - hoppas gör vi men jag tror inte det kommer någon ny snart. Hon har några antikroppar och detta var den första njuren på tio år som ev skulle passa men det gjorde den inte.

Hoppas ni alla haft en trevlig jul. Jag är på vårat fjärde och sista firande just nu. Det är så mysigt men lite jobbigt. Tre småbarn och tre i 5-6 års åldern på ganska liten yta, det blir lite lätt högljutt!

• ja88

Känner alla rörelser redan?? Jag är i v 14+3 men har nog inte känt nåt än, men med sonen började jag inte känna förrän ca vecka 21 så kan inte påstå att jag bekymrar mig för det. Vill inte pröva dopplern ännu heller, tyckte det var jättesvårt att få in nåt runt vecka 20 sist (det är inget äkta angelsound utan någon billigare version så den kanske inte är lika bra). Däremot bekymrar jag mig lite för min GBS, har ätit klart min antibiotikakur men tycker inte UVI-symptomen har försvunnit. Så får väl ringa MVC imorgon och se vad de tycker.

• queen

zupermia78: Jag väntar mitt tredje och NU i v.17 känner jag rörelser. Så det är nog väldigt olika:)

• PIO

Usch känner mej så orolig. Har haft så mycket sammandragningar idag. Är i v 17 (16+2) ni som har mycket sammandragningar hur ofta kommer dom o är de någon som vet vad som är "normalt" tycker de känns så obehagligt!