• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • LillSnurr82

Zupermia: jag har en dotter född dec-10 så lite äldre än din son. Blir nästa exakt 1 1/2 år mellan dem.

• Josenoah

Nu är julstressen över, puh!! Går in i vecka 16 i morgon tycker mig ha känt lite små buffar :) hoppas ni alla mår bra

• zenoble
    ja88 skrev 2011-12-27 10:44:42 följande:
    Är det någon mer som har eller ska få barn tätt? Har en son född feb -11 så det blir ju 16-17 mån mellan om allt går bra. Vissa stunder kan man fundera över vad man gett sig in på Flört
    vår son är född okt-10 och som det är nu funderar jag också ibland över hur det ska gå. Drömmer Han har verkligen blivit livlig och trotsig sista tiden. Ganska krävande just nu.. Men det blir nog jobbigt i början innan rutinerna börjar sätta sig.. Glad
  • Polarlantis

Tack för era beskrivningar av sammandragningar! Jag ringde till BM, tänkte sluta vara så präktiga och jagkansjälv-ig nu när jag är gravid, haha. Hon var lugnande och sa att jag skulle vila och se om det går över och att det kan vara kombi sb+växtvärk. Så soffan nästa. Men jag är oroad...ush...

• RocketQueen

Puh... Idag har vi fixat massor efter det tråkiga som hände i helgen. Möte med begravningsbyrån, vi har sorterat igenom hans kläder och skänkt bort en hel del. Och nu har jag varit och köpt nya fina underkläder och skjorta och slips till pappa. Vet inte varför men för mig är det helt hysteriskt viktigt att han är finklädd innan begravningen. Så det var lite terapi för mig att få köpa lite nytt till honom.

När allt känns sådär övermäktigt skitjobbigt så kommer det helt plötsligt en liten buff innefrån magen och man blir påmind om att allt faktiskt inte är tråkigt. Tror bestämt att bebis försöker säga mig nåt

• PIO

Polarlantis- förstår din oro. Blir oxå orolig när ja har sammandragningar även om alla säger att de är normalt så känns de så obehagligt. Usch!!

• tvåtjejer

Zupermia78:

Min andra dotter är född dec -11 så det blir 18 månader .
    Min äldsta är 3 1/2 år
    Jag tycker att det kommer bli jätte skönt att få Lill*n till sommaren och att tvåan inte kommit in i ngn trots ännu.
    Men man vet aldrig

• IdaElinLivia040611

Zupermis: dotter nr3 är född 23 maj 2011 så har tätast här;) 1 1/2 år mellan mina första 2 tjejer. Inga problem med barn tätt vad jag fått erfara. Dom två första e bästisar och leker jämt. Jätteskönt.

Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Bf 120614
  • ja88
    IdaElinLivia040611 skrev 2011-12-27 15:26:06 följande:
    Zupermis: dotter nr3 är född 23 maj 2011 så har tätast här;) 1 1/2 år mellan mina första 2 tjejer. Inga problem med barn tätt vad jag fått erfara. Dom två första e bästisar och leker jämt. Jätteskönt.
    Oj det var tätt Glad Men då är vi några stycken som ska ha syskon inom ca 18 mån iaf, kul! Jag har också tänkt på fördelarna med såpass tätt framför lite längre som att storasyskonet förmodligen inte är gammalt nog att uppleva någon större svartsjuka, inte är i någon trotsålder än osv. Men visst kan man ändå känna OJ hur ska man orka med två som är så små ibland.
  • Aikotakara

Har gått 15 fulla veckor .. jag tror inte det jag kände tidigare var bebisen utan bara någon nervryckning. Idag tyckte jag dock att jag kände en buff i magen. Men det kan lika gärna ha varit gas eller något.. Hann bara snappa upp att jag kände en buff så var det borta och kändes inget mer. Längtar riktigt mycket tills man är säker på rörelserna.

Jag tycker det har börjat bli jobbigt att hitta en skön ställning att ligga i på kvällen då man ska sova, det funkar bäst om jag bunkrar upp med täcken vid magen och mellan benen. Sen blir jag fort trött och öm i ryggen om jag gör mycket fysiskt och så är jag helt otroligt trött på dagarna då jag jobbar. Jag kände mig verkligen som en zombie idag. Huvva..