• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Pinkflower880
    ja88 skrev 2011-12-27 10:44:42 följande:
    Är det någon mer som har eller ska få barn tätt? Har en son född feb -11 så det blir ju 16-17 mån mellan om allt går bra. Vissa stunder kan man fundera över vad man gett sig in på Flört

Min dotter är född 30 april 2011. Och BF nu är 12 juni 2012. Så dryga 13 månader...

Just nu är dottern inne i en period med att sova dåligt, så jag har funderat ganska mycket det sista på hur det ska gå med två som kanske vägrar sova. Min sambo jobbar borta mycket, så blir många ensamma dagar, kvällar och nätter. Men hoppas det går bra... Drömmer  

Sådär ja
  • Pinkflower880

Någon mer som fortfarande är sjukt trött? Kan knappt hålla mig vaken...
    (Kan kanske bero på att dottern är vaken halv nätterna numera, men ändå... )

Har idag gått 16 fulla veckor och känner bebisen då och då. Tycker tiden går superfort, mycket snabbare än första grav. Har RUL 10 januari, och börjar bli mer och mer sugen på att se om man kan få reda på kön. Men det känns som att det tar bort så mycket av spänningen... Men är sjukt nyfiken...        

Sådär ja
  • ja88
    Pinkflower880 skrev 2011-12-27 16:37:42 följande:
    Någon mer som fortfarande är sjukt trött? Kan knappt hålla mig vaken...
    (Kan kanske bero på att dottern är vaken halv nätterna numera, men ändå... )

Har idag gått 16 fulla veckor och känner bebisen då och då. Tycker tiden går superfort, mycket snabbare än första grav. Har RUL 10 januari, och börjar bli mer och mer sugen på att se om man kan få reda på kön. Men det känns som att det tar bort så mycket av spänningen... Men är sjukt nyfiken...        
    Ja jag är trött... mer vissa dagar än andra. Jag har dock låga järndepåer också så jag vet inte hur mycket det påverkar... men visst är det jobbigt att inte orka som vanligt. Sonen har varit förkyld i en vecka nu och börjat strula med sömnen i samband med det, annars har han sovit väldigt bra länge. Hoppas att han återgår till det när han är frisk igen!

Ang fosterrörelser så var det precis som nervryckningar jag beskrev de tidiga rörelserna förra gången Glad Man tror kanske inte att det är rörelser i början och det kanske det inte ÄR heller, för jag har känt likadant när jag inte varit gravid ;) Men det var iaf dessa "nervryckningar" som blev fler och starkare med sonen, men först runt vecka 21-22 som sagt. Så vi får se när jag börjar känna denna gång.

Vi kommer nog fråga om könet går att se på RUL, gjorde vi sist också. Klart det vore spännande att ha överraskningen kvar så att säga, men jag är för nyfiken för att inte fråga tror jag ;) Sen känner jag att könet blir så himla sekundärt när bebisen väl föds... medan allt man kan få reda på om det lilla livet när det fortfarande ligger i magen är himla spännande.
  • Pinkflower880

Zupermia: har inte tänkt på det så, men det stämmer att könet blir väldigt sekundärt under förlossningen, medan man vill veta allt fram tills dess. Bestämde mig för att kolla om vi kan få veta något... :D

• Dancia
    ja88 skrev 2011-12-27 10:44:42 följande:
    Är det någon mer som har eller ska få barn tätt? Har en son född feb -11 så det blir ju 16-17 mån mellan om allt går bra. Vissa stunder kan man fundera över vad man gett sig in på Flört
    Mina 2 är det 17 månader mellan och det är faktiskt helt underbart :). Det första året är mest intensivt, sen börjar det bli lite lättare och sedan dottern blev 2 år leker de med varandra väldigt mycket och allt fungerar lika lätt som med 1 barn nästintill, ibland lättare eftersom jag kan göra annat när de sysselsätter varandra :).
  • LillSnurr82

Tvåtjejer: antar att du menar att din dotter är född december-10 för annars blir det ju nästan omöjligt att du ska ha barn i sommar igen ;) i alla fall, då blir våra barn jämngamla. Min dotter är född 8/12-2010 . Jag är oxå jätte mycket tröttare än vanligt, äter dock järntabletter (niferex) och när jag inte glömmer dem så är jag mycket piggare. Är tyvärr väldigt lätt hänt att jag glömmer dem :( och då blir jag som en zombi :(

• Dancia
    RocketQueen skrev 2011-12-27 14:40:06 följande:
    Puh... Idag har vi fixat massor efter det tråkiga som hände i helgen. Möte med begravningsbyrån, vi har sorterat igenom hans kläder och skänkt bort en hel del. Och nu har jag varit och köpt nya fina underkläder och skjorta och slips till pappa. Vet inte varför men för mig är det helt hysteriskt viktigt att han är finklädd innan begravningen. Så det var lite terapi för mig att få köpa lite nytt till honom.

När allt känns sådär övermäktigt skitjobbigt så kommer det helt plötsligt en liten buff innefrån magen och man blir påmind om att allt faktiskt inte är tråkigt. Tror bestämt att bebis försöker säga mig nåt
    Förstår att det är mycket att fixa. Skönt att få köpa något nytt till honom inför begravningen.
    Vad mysigt att bebis gör sig påmind och den försöker säkert säga dig något :)
  • stjärnfrukt

Hejsan!

Tänk att det redan är v.17 för mig :) I förrgår fick jag bara en stark känsla av att det är en pojk i magen, och det roliga är att det är i samma vecka som jag kände "det är en flicka" när jag väntade min dotter. Ikväll blev jag spådd (dock av en som inte är legitimerad!) men hon sa att hon aldrig haft fel, och visst såg hon en pojke!

Så nu får vi se om det stämmer :)  

• Månskugga

Hej! Zupermia78: Jag väntar också barn tätt. Mitt tredje barn är beräknad i början av juni och jag fick min andra dotter den 26:e april, så det blir ca 13 mån. Min första dotter är född i mitten på april 2005. Hon kommer precis ha fyllt 7 år när hon igen blir storasyster Funderar en del på hur det kommer vara med tre barn varav två så tätt. Blir mest orolig pga andras reaktioner. Alla är glada men sen säger de saker som "Men oj, hur ska det gå med så tätt mellan barnen?" "Oj! Ja, det blir tufft" osv osv. Samtidigt så vet jag att det löser sig och jag försöker njuta så mycket jag kan av min sista graviditet. Hur mår ni andra som ska ha tätt? Förlossning är ju om inte annat väldigt nära inpå i minnet - hur påverkar det er (speciellt ni som hade en tråkig upplevelse av förlossningen) Själv väntar jag på aurorasamtal och har bestämt mig för att jag önskar snitt denna gång. /Månskugga

• Månskugga

Pinkflower880: Vad nära i tid vi är med vår förra och denna graviditet! Jag fick min andra dotter 26:e april 2011 och väntar nu bebis i början av juni 2012. Vet inte bf datum ännu men ligger mellan 6 till 12 juni. Ska på rul 19:e jan så jag får veta då. De frågor jag skrev i ovan inlägg ställer jag gärna till dig också /Månskugga