• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Dancia

Idag körde jag en runda till babyproffsen och kände och klämde på Britax B smart som jag kollat in på internet och den levde upp till mina förväntningar så det blir nog att beställa en sån tillsammans med tillhörande babyskydd och basenhet om några veckor :). Känns så skönt att jag hittat en vagn jag vill ha som passar plånboken eftersom jag är ganska kräsen :).

Känner bebisen mer och mer nu för varje dag, just nu "gungar" den för fullt där inne :)

• Pinkflower880

Månskugga: väldigt lika. :) Allas reaktioner är som du säger ganska roliga. Hur ska det gå med två små? Stackars dig... Men även några Snabbt jobbat! Kommentarer också. Och ja, det var väl inte direkt planerat och det tog lite tid att vänja sig både vid att vara gravid igen, men även att få barn så tätt. Har ställt in mig på ett jobbigt första år, sen hoppas jag dom kan ha riktigt kul ihop. Tror min älskade sjal kommer rädda mig mycket... :) Försöker tänka att man är ju inne i det, så det är bara att köra på liksom. Förlossningen är jag inte alls orolig för, hade en bra förlossning denna gång. Gick dock väldigt fort, tog tre timmar från vattnet gick. Har hört att andra kan gå mycket fortare, så den största skräcken är att föda i hallen hemma... Typ. :) Var din förlossning jobbig, då du väljer snitt? (skriver från telefonen, därav så ihop tryckt text)

• ja88
    Månskugga skrev 2011-12-27 20:35:58 följande:
    Hej! Zupermia78: Jag väntar också barn tätt. Mitt tredje barn är beräknad i början av juni och jag fick min andra dotter den 26:e april, så det blir ca 13 mån. Min första dotter är född i mitten på april 2005. Hon kommer precis ha fyllt 7 år när hon igen blir storasyster Funderar en del på hur det kommer vara med tre barn varav två så tätt. Blir mest orolig pga andras reaktioner. Alla är glada men sen säger de saker som "Men oj, hur ska det gå med så tätt mellan barnen?" "Oj! Ja, det blir tufft" osv osv. Samtidigt så vet jag att det löser sig och jag försöker njuta så mycket jag kan av min sista graviditet. Hur mår ni andra som ska ha tätt? Förlossning är ju om inte annat väldigt nära inpå i minnet - hur påverkar det er (speciellt ni som hade en tråkig upplevelse av förlossningen) Själv väntar jag på aurorasamtal och har bestämt mig för att jag önskar snitt denna gång. /Månskugga
    Nu har inte vi berättat för så många än men upplever också att det verkar vara en vanlig reaktion - "oj nu får ni fullt upp". Men jag vet inte om jag tycker det verkar lättare att ha ca 2 år mellan barnen och det är ju jättevanligt? Jag har väl känt hela tiden att det säkert finns för o nackdelar med alla åldersskillnader. Man får ta det som det kommer helt enkelt.

Jag blev snittad med sonen efter ett dygns förlossningsarbete, efter att ha varit fullt öppen i 4-5 timmar utan någon progress. Förlossningen fram tills det var en bra upplevelse men det var vidriga timmar för man kände så tydligt att kroppen inte samarbetade trots starka värkar varannan minut (hade värkstimulerande dropp hela tiden) och man blev ju helt slut av att inte komma nån vart och ha så ont så länge. Så det är klart man funderar en del på nästa förlossning. Vad BM har sagt så är det förmodligen inga problem att få igenom ett snitt om det är det jag vill. Men jag VILL ju helst föda vaginalt och inte minst slippa bli snittad för så käckt var det inte, och dessutom att vara opererad och inte få lyfta med en 17 månaders hemma...
  • MissFörstånd

Vi kommer ha 4,5 år mellan barnen och vi får endast kommentarer som: det var väl på tiden!!! Varför får man inte bestämma sånt själv?! Vi försökte i över ett år innan vi blev gravida med dottern och nu var det försök nr 2 men det vet ju inte de som kommenterar. Så det är lika jobbiga kommentarer om man väntar med att skaffa syskon som om man gör det snabbt. Tänk om man bara kunde få ett: grattis, vad roligt!

Är i v18 nu :-O. Shit vad fort det går!!

• ja88
    MissFörstånd skrev 2011-12-27 21:32:52 följande:
    Vi kommer ha 4,5 år mellan barnen och vi får endast kommentarer som: det var väl på tiden!!! Varför får man inte bestämma sånt själv?! Vi försökte i över ett år innan vi blev gravida med dottern och nu var det försök nr 2 men det vet ju inte de som kommenterar. Så det är lika jobbiga kommentarer om man väntar med att skaffa syskon som om man gör det snabbt. Tänk om man bara kunde få ett: grattis, vad roligt!

Är i v18 nu :-O. Shit vad fort det går!!
    Ja jag tycker det är jättemärkligt att folk anser sig ha rätt att ha en massa åsikter om andra människors "familjeplanering", eller vad man nu ska kalla det. Alltså när man får barn, hur tätt, hur många osv. Det är ju något väldigt privat, jag tycker det är fräckt att kommentera en massa. Dessutom är det ju faktiskt inte alls säkert att man aktivt väljer något alls. Jag har haft lätt att bli gravid hittills men jag tar absolut inget för givet. Det är väl allt annat än självklart att man blir gravid precis när man tänkt sig.
  • MissFörstånd

Zupermia - precis. Man blir chockad över hur folk beter sig. Likadant efter förlossningen så anser sig alla ha rätt att fråga: gick allt bra? Tror de att man vill berätta för ALLA om det gick bra eller om det blev snitt eller om man sprack. Det är inget kanske man berättar om i mataffären, fräckt är vad det är.

• Sweet life

Jippie! Jag har fått världens bästa julklappar!

1. En karl som kommer vara där för mig och barnet. *äntligen*
    2. Högsta betyg på senaste hemtentan, den som jag satt med sista natten före deadline och bara skrev om exakt det som stod i boken.... Han kan inte vart så hård i rättningen!

Sen har jag var och klämt på barnvagnar här innan jul. Pratat med min mamma som ska betala den och allt som behövs till spjälsängen. Det blir faktiskt en Brio Happy, jag har gått från att vilja ha en med två små hjul fram till att vilja ha en robust vagn med stor liggkorg! Så nu ska jag bara hitta en snygg och fräsch beggad på blocket. Hittade en ute nu för 2000kr med oanvänd sittdel. Men jag vågar inte slå till ännu, iaf inte innan RUL!

God fortsättning på er!

• tvåtjejer

LillSnurr82:
    O ja ! Hon är född 13/12 2010
    Lika gamla tjejerna! Så kul
    Jag är förkyld nu så trött är bara förnamnet.
    Vi ska åka bort över nyår dvs på torsdag så håll tummarna att jag blir frisk

Sweet life :
    GRATTIS! Så härligt att höra att det har ordnat sig för Er !

Sov gott alla ni som kan

• RocketQueen

Huuuu vaknade halv sju för att jag var så hungrig att jag inte kunde blunda ens! Så nu sitter jag och äter frukost, sen blir det att gå och lägga sig igen... Man är ju inte direkt chef över sin egen kropp längre

• AAEV

sitter och väntar på att min BM ska ringa, har varit "på språng" hela julhelgen och juldagen jobbade jag (i garderoben på vårt hotell), igår var jag i ullared och hela helgen har jag haft så ont i mina höfter, bäcken och ljumskar. Har aldrig känt av foglossning innan men tror nog minsann det är det....
    Tänkte försöka få en tid till sjukgymnast så jag redan nu kan försöka röra mig rätt!

Någon här med foglossning som kan ge mig tips?
    Trodde inte det skulle komma så tidigt, är i v  13+4

Alexander 081026 Eleonora 091123 Kråkan BF 120629