Månskugga skrev 2011-12-27 20:35:58 följande:
Hej! Zupermia78: Jag väntar också barn tätt. Mitt tredje barn är beräknad i början av juni och jag fick min andra dotter den 26:e april, så det blir ca 13 mån. Min första dotter är född i mitten på april 2005. Hon kommer precis ha fyllt 7 år när hon igen blir storasyster

Funderar en del på hur det kommer vara med tre barn varav två så tätt. Blir mest orolig pga andras reaktioner. Alla är glada men sen säger de saker som "Men oj, hur ska det gå med så tätt mellan barnen?" "Oj! Ja, det blir tufft" osv osv. Samtidigt så vet jag att det löser sig

och jag försöker njuta så mycket jag kan av min sista graviditet. Hur mår ni andra som ska ha tätt? Förlossning är ju om inte annat väldigt nära inpå i minnet - hur påverkar det er (speciellt ni som hade en tråkig upplevelse av förlossningen) Själv väntar jag på aurorasamtal och har bestämt mig för att jag önskar snitt denna gång. /Månskugga
Nu har inte vi berättat för så många än men upplever också att det verkar vara en vanlig reaktion - "oj nu får ni fullt upp". Men jag vet inte om jag tycker det verkar lättare att ha ca 2 år mellan barnen och det är ju jättevanligt? Jag har väl känt hela tiden att det säkert finns för o nackdelar med alla åldersskillnader. Man får ta det som det kommer helt enkelt.
Jag blev snittad med sonen efter ett dygns förlossningsarbete, efter att ha varit fullt öppen i 4-5 timmar utan någon progress. Förlossningen fram tills det var en bra upplevelse men det var vidriga timmar för man kände så tydligt att kroppen inte samarbetade trots starka värkar varannan minut (hade värkstimulerande dropp hela tiden) och man blev ju helt slut av att inte komma nån vart och ha så ont så länge. Så det är klart man funderar en del på nästa förlossning. Vad BM har sagt så är det förmodligen inga problem att få igenom ett snitt om det är det jag vill. Men jag VILL ju helst föda vaginalt och inte minst slippa bli snittad för så käckt var det inte, och dessutom att vara opererad och inte få lyfta med en 17 månaders hemma...