• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Sweet life
    Uddabus skrev 2011-12-28 17:01:02 följande:
    Hur går det för er som hade problem med pappan?
    Just nu är han med på banan, men jag vetefan... Det känns inte helt stabilt trots allt och speciellt inte nu när han försöker sluta röka...
  • Uddabus

Ja men han väl inte kysst någon annan i vaknat upp o sagt att han älskar dig, vill inte mista dig, leva tsm med dig o att han satsar helhjärtat på er för att efter en dag eller två inte veta om han fixar ett barn till o bara vill fly

• Sweet life
    Uddabus skrev 2011-12-28 17:35:06 följande:
    Ja men han väl inte kysst någon annan i vaknat upp o sagt att han älskar dig, vill inte mista dig, leva tsm med dig o att han satsar helhjärtat på er för att efter en dag eller två inte veta om han fixar ett barn till o bara vill fly
    Nej, han säger helt kallt att han inte älskar mig, men att han tycker om mig. Att det här vi var bara var kravlöst sex från hans sida och att han inte räknade med att få några känslor... När vi pratat om detta har det ju vart klart och tydligt att om jag väljer att behålla förutsätter han att jag hittar ett annat boende snarast och flyttar.

Men på julaftonsmorgon sa han att han inte vill att jag flyttar och att han kommer va med mig... Men just nu känns det inte direkt som att jag kan lita på det. Inte när han nyss fick ett smärre utbrott här hemma. Båda ungarna åkte in på sina rum och själv smällde han igen dörren till sitt kontor och har nu satt på stereon på högsta volym..

Själv är jag inne i en period då jag bara gråter för minsta lilla så nu ligger jag i sängen i sovrummet och gör just det. Han har inte sagt ett ord till mig på hela dagen, jo "ska du ha mat?" när han skulle börja med middagen...

Imorgon tar jag lite grejer och sticker till mamma några dagar. Dem är i Thailand och jag har lovat att se efter lägenheten då och då... Nu känns det väldigt lägligt!
  • LillSnurr82

Låter jobbigt sweet life, hoppas det ordnar sig !

• tvåtjejer

Sweet life:
    Önskar dig massar styrka!

• MissFörstånd

Aaev - finns massor man ska tänka på vid foglossning. Googla det :). Men ex när man sovit ska man rulla sig upp på sidan, håll ihop benen när du kliver i och ur bilen. Gå som småbarn i trappor, alltså ett litet steg i taget. Stå rätt, väg inte på höfterna.

Jag hat varit orolig över bebis och tyvärr tror jag FL stressar mig massor, är i 17+2 och inte känt tydliga buffar så jag ringde bm imorse och fick komma å lyssna på hjärtat vid lunch. Det lät jättefint och slog 140 slag/minut. Rul om två veckor

• Pepita

Hej tjejer!

Nu var det länge sen jag skrev. Har hänt mkt sen sist. styrkekramar till alla er som har och har haft det jobbigt. Hoppas allt löser sig snart.

Jag har känner en konstig känsla i magen som jag skulle gissa är fosterrörelser men är inte säker. Ska på RUL på måndag och hoppas verkligen att allt ser bra ut då. Känns väldigt nervöst just nu.

Jag har mått sådär har fortfarande väldigt ont i huvudet vissa dagar någon mer som har det? En dag i veckan ungefär mår jag så dåligt så jag spyr. Trodde jag skulle klara mig ifrån sånt nu men nix pix.

• OHs mamma

Är det nån som kommer ihåg det där skrocktestet med ringen, om det blir en pojke eller flicka....om den pendlar blir det en...? Om den cirkulerar blir det en....?

Med sonen cirkulerade den hela tiden (sen om det var rätt eller fel vet jag inte...) men denna gången pendlar det kraftigt! Jag hoppas innerligt att det betyder att det blir en flicka den här gången!