• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • queen

Jag sitter i väntrummet nu till läkare för foglossning.
    Det finns bälte att använda, tensapparater att låna på vårdcentraler. Det man ska tänka på är att gå som om man har en snäv kjol på sig och inte t ex sparka undan stolar med ena benet eller liknande. Man kan även äta panodil elr. Alvedon för att lindra smärta.
    Detta är min tredje grav. Och jag har haft problem i alla grav.
    Men man får något underbart sen:)
    Hoppas att du fick lite tips.

• AAEV

Tack solanum!

är beundrad av de som haft detta flera graviditeter, det gör ju verkligen apont! 

Alexander 081026 Eleonora 091123 Kråkan BF 120629
  • Dancia

Är det någon av er som känt någon spark på utsidan? Jag blev helt chockad igår när jag lade handen på magen precis ovanför blygdbenet eftersom jag precis hade känt några sparkar där. Ville "trycka till" lite för att se om den sparkade igen och jisses, den sparkade så jag kunde känna det med handen till och med. Helt otroligt :).

Har aldrig känt sparkar på utsidan så här tidigt i graviditeten någon gång innan och det var nog en lycklig tillfällighet att bebisen sparkade på ett ställe som där knappt är något fett eller något annat emellan :).

• RocketQueen

Dancia: Min man fick känna en liten spark, han tryckte till med handen på precis rätt ställe och fick en liten buff tillbaka. Men jag har inte känt nåt än. Han hade nog lite tur tror jag.

• Sweet life

Jag känner fortfarande inga rörelser.. Eller kanske kände jag nått igår, men det kan ju lika gärna vart tarmrörelser... är 16+2 idag..

• Pinkflower880

Dancia: min sambo kände en knuff förra veckan när vi lagt oss på kvällen. Jag lyckades också känna strax efter, sen gömde den sig igen och knuffar nu bara då och då. Är nu i vecka 17.

• Tre Flickor
    Dancia skrev 2011-12-28 12:48:44 följande:
    Är det någon av er som känt någon spark på utsidan? Jag blev helt chockad igår när jag lade handen på magen precis ovanför blygdbenet eftersom jag precis hade känt några sparkar där. Ville "trycka till" lite för att se om den sparkade igen och jisses, den sparkade så jag kunde känna det med handen till och med. Helt otroligt :).

Har aldrig känt sparkar på utsidan så här tidigt i graviditeten någon gång innan och det var nog en lycklig tillfällighet att bebisen sparkade på ett ställe som där knappt är något fett eller något annat emellan :).
    Vad mysigt Glad

Första sparken utanpå kände sambon för drygt en vecka sedan (vecka 17) och på julaftons morgon såg jag den första sparken utanpå magen Glad  
  • lycka 4

Läkaren idag , hon ville bara gå igenom tidigare snitt å kolla så det inte varit några konstigheter eftersom detta är mitt fjärde snitt. Inga bakterier i urinet men eftersom jag har fått så mycke sd så ska jag lämna ett till på fredag när vi gör ul. Va å kände på vagnar i dag å jag gillar britax skarpt då jag är liten

• PIO

Dancia- min man fick sej oxå en puff här om dagen. Är i v 16+4 o han kände i förrgår. Har me blivit förvånad över att det känns så himla tidigt den här gången. Ja känner flera gånger om dagen utanpå magen. Häftigt :)

• Dancia

Vad kul att så många av era män kunnat känna också :). Jag tror det dröjer ett par/tre veckor till innan mannen kan känna nånting eftersom jag bara är i v.15 nu, men snart så :).

Lycka4: Vilken britax har du kollat på? :)