• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Lina007

Oj, det märks inte bara att det var veckor sen sist men även hur många inlägg som har skrivits sen sist jag var inne här! :)

Idag är vi inne i ca 18+5 om jag ska gå efter senaste informationen från min BM och det är 12 dagar kvar till RUL för våran del, känns fortfarande som en evighet... Jag tror fortfarande att det bara kommer vara en massa luftbubblor där inne. :P Men jag har sedan ca två veckor tillbaka känt bebisen puffa och rumla omkring där inne, så något måste det vara där. ;)
    På juldagsmorgonen vaknade jag av att jag tyckte det kändes himla konstigt att ligga på magen och när jag vände mig på rygg så hade jag en stenhård kula från naveln och neråt - jag blev så himla uppspelt! Dock har den försvunnit nu och jag känner mig återigen väldigt plufsig, osmidig och... fläskig?  

Jag tycker den här tiden är den värsta... Allt går i slow motion innan man gjort RUL, besöken på MVC blivit mer jämna och magen har börjat forma sig så allt i överlag blir mer verklighet.

Har åkt på en redig förkylning också så nu ska jag återigen bädda ner mig i sängen framför tv'n med en bunt halstabletter och en kopp te. Hoppas allt är bra med er andra! :)

Odin 081202 | Lillebror/lillasyster maj/juni 2012 | lina007.blogspot.com
  • RocketQueen

Lina007: När har du bf om du är i v.19? Jag är i v.18 nu (17+4) och har bf 1/6. Först sa dom 2/6 men nu på mitt moderskapsintyg står det 1/6. Och jag håller med dig! Det känns som en evighet tills rul! Vi har vårt på onsdag och tiden bara kryper fram. Och det är typ det enda jag väntar på, räknar dagarna Sen i nästa sekund så tänker på hur nära man är v.20 och då är man halvvägs! Hur kan det gå så långsamt och så snabbt samtidigt?

Välkommen tillbaka ni som haft lite paus härifrån

• Dancia
    lycka 4 skrev 2011-12-28 17:43:45 följande:
    Dancia jag vill ha b smart
    Vad roligt, då har vi fallit för samma vagn ;). Jag tänker beställa min från mypram.com där man får både sittvagnen, liggkorg, bilstol, bas till bilstolen och regnskydd till vagnen för 5000 kr :). (Då väljer jag bilstolen på erjudanden eftersom den är några euro billigare då det är en utgående färg). Jag tycker det ska bli riktigt skönt och praktiskt med en bilstol som man kan koppla på vagnen, speciellt när man har fler barn som ska in och ut ur bilen :).
  • lycka 4

Ok !! Det ska jag kolla :) jag vill ha den tyrkosa den är såå fin , vi hittade ett erbjudande här på 4000 sitt å ligg men det va svart å röd

• LillSnurr82

För oss blir det nog oxå britax med syskon sits plus ett babyskydd till.

• Uddabus

Om mannen säger att han älskar dig o verkligen vill leva med dig men inte ett barn till... O att han känner panik för det i vill verkligen inte ha kärnfamilj osv...

Men att han vill ha mig osv fast han kysst en annan vilket för honom var ett stort misstag men att han vaknade upp o insåg hur mycket han älskar mig osv osv

O nu så säger han att vi får se vad som händer med oss o framtiden...

Han har panik över barnet o vill bara fly osv men ändå är han kvar...

Varför?

• Uddabus

Kan det bli bra ändå?

Han kan inte ta till sig att jag är gravid o vill inte tänka på det heller... Vill inte prata om det osv

• Polarlantis

Igår roade jag mig i barnvagnsdjungeln en timma på babyproffsen med kunnig personal, gick och köpte mig två nya bhar som är för amning, skit samma om jag inte kan ha dom att amma i sen, NU är dom sköna och PASSAR, köpte mig en skjorta på rean 6...SEX storlekar större än vanligt...men den var sååå sköööön och kommer passa perfa sen, lite galet känndes det dock, haha!
    Har roat mig idag med att surfa på blocket på bäbissaker, jösses vad det finns prylar, kanonbra ju! Känner att jag inte kommer bli ruierad trots allt, tjoho!! 
    Imorses var livmodern på höger sidan och så i ett bonk-bonk.bonk så hade den fylttat sig till mitt i...knasig kännsla! LÄÄÄÄNGTAR till RUL och jag har typ en månad kvar...suuuuuck....  

• RocketQueen

Busbus: Nu har du ju rätt snart gått halva graviditeten. Om han fortfarande inte kan ta till sig att du är gravid börjar det minst sagt bli dags för honom att skärpa till sig. Hade jag varit du hade jag börjat ställa krav. Nu får han ta ett ordentligt beslut om hur han vill ha det. Det är verkligen inte rättvist att du ska ha det här hängandes över dig för att han inte kan bestämma sig. Nu är det ju så att om han vill ha dig så får han ett barn på köpet, han kommer inte undan.
    Jag hoppas det löser sig för dig, det måste vara skitjobbigt allting...