• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • lycka 4

Åh jag längtar till i morgon då vi får se vårat lilla pyre ;) skulle sååå gärna vilja veta vad det blir men får väl snällt vänta några veckor

• Tesssi

Jag har varit på RUL idag. Allt såg bra ut. Det var underbart att se lilla Mini. Vi kunde tydligt se att vi väntar en liten pojke.

JAg blev flyttad två dagar till den 7 juni. Är alltså nu i v.17 (16+6)

• lycka 4

Tessi !! Grattis till den lille pojken :) är det nån som vet hur tidigt man kan se kön?

• Tesssi
    lycka 4 skrev 2011-12-29 10:33:39 följande:
    Tessi !! Grattis till den lille pojken :) är det nån som vet hur tidigt man kan se kön?

Tack. Jag vet dock inte hur tidigt man kan se könet, men jag antar att ju senare desto tydligare och mer säkert blir det.
  • LillaGrynet

Känns som att jag fått tid för RUL väldigt sent.. BF enligt BM är 10-13juni hon har sagt olika vid båda tillfällena jag varit där.. Har RUL 18 januari o kommer då vara i v. 19+ 0 - 19+3 alltså i v.20

• Uddabus

Ja det är lite så jag känner... Att det är dags att bestämma sig nu... Men samtidigt är det väl inte lätt för honom heller när han är i en depression..

Samtidigt som att jag hellre vet nu o kan flytta eller vad det nu blir innan benis kommer

• RocketQueen
    LillaGrynet skrev 2011-12-29 10:43:28 följande:
    Känns som att jag fått tid för RUL väldigt sent.. BF enligt BM är 10-13juni hon har sagt olika vid båda tillfällena jag varit där.. Har RUL 18 januari o kommer då vara i v. 19+ 0 - 19+3 alltså i v.20
    Jag ska gör rul på onsdag. Då kommer jag att vara i v.18+4. Så det skiljer ju inte så mycket. Men jag antar att jag fick tiden lite sent för att det är så mycket helger och sånt här nu.
  • RocketQueen
    Tesssi skrev 2011-12-29 10:30:29 följande:
    Jag har varit på RUL idag. Allt såg bra ut. Det var underbart att se lilla Mini. Vi kunde tydligt se att vi väntar en liten pojke.

JAg blev flyttad två dagar till den 7 juni. Är alltså nu i v.17 (16+6)
    Åh vad roligt! Jag kan knappt vänta tills vi har vårt RUL, känns som att tiden går så låååångsamt! Vad spännande med en liten pojke
  • RocketQueen
    Uddabus skrev 2011-12-29 11:04:28 följande:
    Ja det är lite så jag känner... Att det är dags att bestämma sig nu... Men samtidigt är det väl inte lätt för honom heller när han är i en depression..

Samtidigt som att jag hellre vet nu o kan flytta eller vad det nu blir innan benis kommer
    Får han någon hjälp för sin depression? Jag tycker du ska ge honom en viss tid på sig att bestämma sig. Det är verkligen inte rätt att du ska gå och må dåligt hela graviditeten för att du inte vet vad som kommer att hända mellan er. Depression eller inte, ett vuxet beslut får han ta ändå, både för din skull och för resten av familjens.

Japp, jag spammar på med inlägg...