• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • MissFörstånd
    LillaGrynet skrev 2011-12-29 10:43:28 följande:
    Känns som att jag fått tid för RUL väldigt sent.. BF enligt BM är 10-13juni hon har sagt olika vid båda tillfällena jag varit där.. Har RUL 18 januari o kommer då vara i v. 19+ 0 - 19+3 alltså i v.20

Samma här. Jag kommer vara i 19+2 och det känns sent, men då har man verkligen klarat halva graviditeten så det känns ju skönt. Man får försöka tänka positivt . Ska på rul den 11/1
    ღ ♥Joline 2007♥ ღ
  • ja88
    RocketQueen skrev 2011-12-29 11:07:31 följande:
    Jag ska gör rul på onsdag. Då kommer jag att vara i v.18+4. Så det skiljer ju inte så mycket. Men jag antar att jag fick tiden lite sent för att det är så mycket helger och sånt här nu.
    Jag har också fått tid på det som är beräknat till v 18+4, det var ungefär samma sist så det verkar vara standard här i alla fall... det är först den 24/1, känns långt dit!
  • MissFörstånd

Hjälp!

Vad är det för typ av Babyskydd man ska ha nuförtiden? Till dottern hade vi ett acta graco logico s som vi var jättenöjda med, men vad har man nu, 4 år senare?! Någon som har något tips? Vi sålde såklart vårat gamla babyskydd och nu vet jag inte vad man ska ha. Funderade på ett sånt man kan sätta på Emmaljunga vagnen (som vi inte sålt =)) men är de bra? Finns det bas? jisses, vilken jungel!

ღ ♥Joline 2007♥ ღ
  • lycka 4

Här gör dom ju ett tids bestämt ul det som jag kommer göra i morgon. Jag går in i v 14 på lördag . Sen gör man det stora i v 20

• Sweet life

Jag har RUL 16 januari vilket betyder 19+0 för mig.. Anledningen till att jag får det så sent beror på att jag har ett lite högt BMI och då lägger dem ultraljudet senare för att man ska kunna se bättre. Det var iaf svaret jag fick av min barnmorska förra graviditeten och även den här...

Nu har jag vart och köpt mig en angelsound. Så om jag dyker in här helt hysterisk över att jag inte hör nått så får ni banka lite vett i skallen på mig. ok?

Jag är också inne i djungeln av babyskydd. Sambon berättade att dem hyrde från IF till deras yngsta, men jag tycker att Be Safes är så inihelvete tungt!! Jag är personligen av åsikten att bebisar inte ska sitta mer än nödvändigt i babyskyddet då det inte är bra för deras ryggar.. Så ett babyskydd som passar med vagnen är inte viktigt för mig då jag aldrig ändå skulle använda det så...

• ja88

Vi har ett Brio Primo babyskydd, fördelen att det är litet och smidigt, var simpelt att ställa det i kundvagnen i affären när sonen var pyttig... men pyttig var han ju inte så länge utan vid 5 mån bytte vi till bilbarnsstol Flört lite längre hade det nog gått med babyskyddet, men han verkade besvärad vid längre resor. Men kommer inte byta bort babyskyddet till nästa barn för det, det fyllde ju sin funktion och man bör ju ändå byta upp sig så fort de är stadiga nog för en bilbarnstol då de åker säkrare i dem. Fast hade jag inget och skulle göra ett nyköp kanske jag skulle välja något lite rymligare.

• OHs mamma

Jag kommer göra rul:et när jag är i vecka 19+0, ingen speciell orsak nämnd. Var samma med sonen. Vi hade en Britax safe plus till sonen som blir 2 år i januari och det var vi väldigt nöjda med. Det var bäst i test då. Vi har kvar den så det blir samma till bebisen. Idag har jag haft sammandragningar igen, men inte fullt så smärtsamma som förut som tur är. Nu ska jag gå igenom sonens gamla bebiskläder