• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • MissFörstånd

Sweet life - jag kan tänka mig att använda babyskyddet typ på mataffären. Slippa böka ur bebisen från bilstolen till en vagn och istället ha bebisen kvar i den. Många säger att det är dåligt för deras ryggar men ibland har man inget val, min dotter hade kolik och det fanns EN plats hon sov någorlunda på och det var i babyskyddet. Så då fick man välja att hon och vi fick sova eller att hon skrek och ingen fick sova. Många barn sitter skönt och tar ingen skada av babyskyddet.

• Sweet life
    MissFörstånd skrev 2011-12-29 12:46:35 följande:
    Sweet life - jag kan tänka mig att använda babyskyddet typ på mataffären. Slippa böka ur bebisen från bilstolen till en vagn och istället ha bebisen kvar i den. Många säger att det är dåligt för deras ryggar men ibland har man inget val, min dotter hade kolik och det fanns EN plats hon sov någorlunda på och det var i babyskyddet. Så då fick man välja att hon och vi fick sova eller att hon skrek och ingen fick sova. Många barn sitter skönt och tar ingen skada av babyskyddet.
    Nej, jag kan absolut tänka mig att sätta babyskyddet i kundvagnen i affären när jag handlar.. Men inte mer än så. Jo jag har också förstått att vissa barn bara somnar i babyskyddet och funkar det så är det ju självklart att man ska göra så! Jag har ju min åsikt nu, men jag har lärt mig av vänner och familj att åsikter har en tendens att ändras när man väl sitter där med sitt skrikande kolikbarn i famnen..
  • LillSnurr82

Fördelen med babyskydd som passar vagnen är ju just att små bäbisar ofta somnar i bilen, då är det smidigt att bara lyfta ur babyskyddet och sätta på vagnen utan att väcka liten. Är barnet vaken tar man ju vanliga liggdelen till vagnen.

• Lina007
    RocketQueen skrev 2011-12-28 21:20:55 följande:
    Lina007: När har du bf om du är i v.19? Jag är i v.18 nu (17+4) och har bf 1/6. Först sa dom 2/6 men nu på mitt moderskapsintyg står det 1/6. Och jag håller med dig! Det känns som en evighet tills rul! Vi har vårt på onsdag och tiden bara kryper fram. Och det är typ det enda jag väntar på, räknar dagarna Sen i nästa sekund så tänker på hur nära man är v.20 och då är man halvvägs! Hur kan det gå så långsamt och så snabbt samtidigt?

Välkommen tillbaka ni som haft lite paus härifrån

Jag har BF 25/5, men jag är inställd på att det kommer skjutas fram vid RUL, för det har varit så många turer. :-P När jag plussade så trodde vi att jag var i bara vecka 5-6 men någon vecka efter så var jag in på VUL då jag har blött mycket den första tiden och då flyttade de fram oss 3 veckor. BM säger ett BF, familjeliv slår ut det till ett annat och läkaren ett tredje. Så vi går efter det vi får den 9/1, känns säkrast så.
    Odin 081202 | lina007.blogspot.com
  • Sweet life

Jag höööööööörde!!! Först trodde jag att jag bara fick in mitt egna hjärtljud, men så fort kan inte mitt hjärta slå även om det slår fortare nu när jag är gravid... Älskade bebis!!

• Pinkflower880

Nu har vi lämnat dottern till mormor och ska gå på bio och sen äta efter. Vår första "dejt" sedan hon föddes för åtta månader sedan. Ska bli mysigt. Allt är givetvis anpassat efter dottern, tidig bio och middag så vi är hemma igen tills hon går och lägger sig... :) Men ändå mysigt! Kände bebisen puffa innan och längtar till RUL 10/1. Så nära, men ändå går tiden så sakta!

• JennieJ

Hej tjejer hoppas allt är fint med er? Och att ni har något trevligt att se fram emot på nyår. Vi här hemma ska ta de otroligt lugnt ensamma. Bara killen å barnen. Ingen fest, inga gäster och inte åka iväg någonstans och JUST så jag vill ha de. Äta gott och smälla raketer. Läste de ni skrivit om RUL och här själv så ska jag på RUL den 16 januari och då kommer jag vara omkring vecka 19+1 så med andra ord i vecka 20. Men enligt min BM så har dom högt veckotalet dom sista åren och de beror på att de ibland är svårt att se allt dom vill se på ultraljudet om man inte passerat ett viss vecka. Då menar hon på att man ibland inte är så långt gången som man tror och de gör att dom måste sätta upp en ny vid och för att slippa detta väljer dom att sätta RUL efter vecka 18+1 för vara på den säkra sidan. Men så kanske de bara är i mitt landsting? Ta hand om er.

• JennieJ

En sak till! Någon mer än mig som tycker tiden helt plötsligt går grymt sakta? I en början tyckte jag att de jätte snabbt men sista tiden känns de som tiden står stilla!!! Allt jag väntar på är riktiga sparkar och RUL och ditt känns de som en evighet!

• Sweet life
    JennieJ skrev 2011-12-29 14:44:39 följande:
    En sak till! Någon mer än mig som tycker tiden helt plötsligt går grymt sakta? I en början tyckte jag att de jätte snabbt men sista tiden känns de som tiden står stilla!!! Allt jag väntar på är riktiga sparkar och RUL och ditt känns de som en evighet!
    Håller med dig!! Vi har ju RUL samma dag och det verkligen sniglar sig fram!! Men nu känns det lite mer märkligt efter att jag provat min angelsound idag..
  • zenoble

Jag har inte heller känt några tydliga rörelser än bara sånt jag "antar" är bebis. Blir också lite orolig nu när jag läser alla här som känt så tydligt. Är i v.18 och kände de tidigare förra gången minns jag.
    Men vad kul för er som har en livlig liten en Glad