• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • mimi02
    Ntme skrev 2011-10-13 09:07:24 följande:
    Hej allihopa!
    Tycker det är jätte kul att fler o fler hittat hit.. Men jag har en liten fundering, läser om er som råkat ut för mf och det beklagar jag verkligen. Men kan vi inte undvika fraser som ex: Om allt går bra...

Kan vi itne försöka utgå från att allt är ok? Det är ju barn vi väntar och inte missfall

hoppas jag inte trampat någon på tårna     
    Önskar det vore så lätt... med mf i baggaget så finns det inget i mig som utgår från att det går bra, därav "Om allt går bra....". Självklart väntar vi barn....men än så länge så är det så tidigt så mycket kan hända.

Förlåt, menar inte att låta negativ..., men det är bara så jag känner.

Har fått VUL bokat till om två veckor, då är jag i vecka 8 (7+2), nu är det vecka 6 (5+3)....så längtar dit otroligt mycket!
  • Moa Li

mimi02: med ett missfall i bagaget ökar ju chanserna procentuellt att ni lyckas denna gången. Kommer gå toppen! Kram

• OHs mamma

När jag var gravid med sonen hade jag inga direkta cravings, men nu....på kvällarna slår sötsuget till som bara den! Undra hur det ska sluta...vill ju inte gå upp massor i vikt för jag väger redan mycket Obestämd

Fortsatt svullen om magen och sen pendlar jag mellan frusen och varm (för varm).

• Lina007

Jag hade inte heller några cravings med sonen, men nu tycker jag att jag inte gör annat än dricker vatten, kolsyrat vatten eller juice så fort jag får chansen. Är kriminellt törstig hela tiden! Inte för att jag vet om det har något med detta att göra, men jag gissar på det då det kommit så snart. :P

Odin 081202 | lina007.blogspot.com
  • annsofiea

Jag är också galet törstig fast bara på kvällarna. Det jag vill ha är mjölk. I mängder.

• Pepita

åhh, jag vill oxå göra ett tidigt VUL. Har inte inskrivning förrän den 27 oktober känns som en evighet ditt. Hoppas jag får göra VUL typ veckan efter eller så. Vore så härligt att se ett litet hjärta slå. Jag är inte alls lika svullen längre vilket är väldigt skönt. Men magen funkar inte alls som den brukar...jobbigt!

• tunrida
    Dullidutt skrev 2011-10-13 13:08:54 följande:
    Är det bara jag som blivit himla frusen? Första två veckorna fick jag vallningar och var jättevarm, men nu bara fryser jag. Är i vecka sju. Någon mer som huttrar? :)

Jag fryser som tusan......aldrig varit så frusen innan.
    Sover med dubbla täcken hehe 
  • mimi02
    Moa Li skrev 2011-10-13 17:38:48 följande:
    mimi02: med ett missfall i bagaget ökar ju chanserna procentuellt att ni lyckas denna gången. Kommer gå toppen! Kram
    Tack snälla! Jag hoppas verkligen det :)
  • Ussaka

Vad roligt att läsa att det är fler som är törstiga! Jag har säkert hällt i mig två och en halv liter vatten idag men jag blir liksom aldrig otörstig! Halsen bara fortsätter att vara torr.

• RocketQueen

Här är en till frusen tjockis! Magen står rätt ut och jag huttrar hela tiden. Och jag dricker också mjölk i määängder...

Svar på tråden Juni-barn