• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • MissFörstånd

Jag är också frusen, mer än vanligt. Jag fryser oftast men nu är det trinde mkt. Har precis lagt mig och har vetekudden under täcket

• LillSnurr82

Jag är kissnödig hela tiden, men vågar knappt gå och kissa för känns som mensen ska komma.. Men är ju gravid. Tror det är växtvärk i livodern bara, men man är ju så nervös de första veckorna...

• IdaElinLivia040611

Också frusen på kvällarna, men annars bara lite dragningar i tjejmagen.
    Ett säkert kort för mig e att jag inte klarar av kaffe på morgonen så jag njuter av dessa sista koppar:)

Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Bf 120616
  • jjuni

Hej tjejer!
    Jag plussade svagt igår, BIM-4, och starkare idag så jag vågar nästan kolla om jag får hoppa in här? :)

• Annam85

Bokat tid för inskrivning idag. Lite pirrigt... men känns bra. Hoppar över hälsosamtalet då det känns alldeles nyligen(slutet av maj) jag var på det och inget som ändrat sig sedan dess.
    Men glömde fråga BM en sak så nu frågar jag er om era bästa tips mot illamående?!! Är inte så jag måste kasta mig över toan var femte minut, utan mest en jobbig, ihållande obehaskänsla av illamående och noll aptit.

• emma78

ringde barnmorskan i tisdags för att boka inskrivning och prata lite.Fick tid till läkare redan nästa vecka då jag var stillasittande fr v 16 med tvåan:( Verkar inte bli bättre denna gång...är bara i v 6+0 och känner redan av sammandragningarna....skönt att dom tar en på allvar så tidigt!Annars mår jag toppen!! inget illamående,brösten gör inte ont längre,inte jättesvullen över magen (än).I feel good:))

• RocketQueen

Tips på hur man piggar upp sig när man är sådär trött så man knappt orkar andas? Eftersom jag inte får dricka nån red bull (dricker kanske 2-3 om dagen annars) och kaffe smakar konstigt vet jag inte vad jag ska pigga upp mig med. Socker funkar men jag har verkligen ingen lust att gå upp flera hundra kilon. (Det är typ så mycket socker jag skulle behöva)

Svar på tråden Juni-barn