• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • zenoble

Ntme, gud vad tråkigt.. Tänker på dig, massa kramar Hjärta

Jag är också så fruktansvärt trött vet inte vad jag ska göra , dricker inte heller kaffe längre, urk. Knappt så jag vill ha cola då jag tycker det är för sött. Citroner däremot, det är gott ;)

• IdaElinLivia040611
    Ntme skrev 2011-10-14 12:22:09 följande:
    Läkaren inatt sa att allt såg ok ut, sen började jag blöda. Läkaren idag sa att hinnsäcken inte såg frisk ut och att det var mf på gång. Men blödningen är minimal och ingen smärta. Hcg-provet som togs inatt var normalt. Men får nog tro att det är ett mf. Ska ta nytt hcg-prov på söndag
    Så ledsen för din skull:( vilken vecka va du i???
    Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Bf 120616
  • JennieJ

En fråga till er som har växtvärk? Hur fungerar vardagen för er? Och kan ni leva som normalt? Jag har kraftig växtvärk och haft de över en vecka och för min del har de varit soffan som gällt med kudde mellan låren. En fråga till är de farligt om man har mycket aktiviteter när de känns lite mer som de gärna gör på kvällarna?

• Syster Lycklig

jjohansson: Det är inte farligt med växtvärk så länge smärtorna känns mitt i tjejmagen och ungefär som mensvärk. Kvinnor med bakåtlutad livmoder har mer växtvärk i början av graviditeten. Det kan vara en orsak. Att växtvärken tilltar till kvällarna och då du är mer i rörelse är också normalt. Ifall smärtorna känns mer på en sida skall du söka vård. Det som kan lindra växtvärken är att ha en varm vetedyna el dyl på magen eller en varm dusch.

• Zvartaliljan

Hej, här är en till som nyligen plussat med BF i Juni. Vet dock inte riktigt när men runt 10-14 Juni. Dock räknar jag med förlossning i början av Maj.
    Vårt tredje barn, vi är båda 25 och bor utanför Karlskrona. Någon mer här från de trakterna?

• RocketQueen

Ussika: Det ärfaktiskt ingen dålig ide. (även om det är det absolut tråkigaste förslagen av alla när man är sådär trött ) Problemet är mitt jobb, med de tider jag har så är det mörkt när jag är ledig så den där magiska solen ser jag inte så mycket av. Men jag tvingar ut mig själv på minst en långpromenad i veckan och då går jag i en och enhalvtimme ungefär.
    Och jag hällde i mig en såndär froosh smoothie och blev alldeles pigg av all frukt. Tyvärr håller ju inte effekten så länge men det är alltid nåt!

Svar på tråden Juni-barn