• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • fröken01
    Sweet life skrev 2011-10-14 11:28:14 följande:
    Idag är en dag utan symptom.. Eller visst är hungrig heeeeela tiden!!
    Samma här! Blir lite orolig när alla symptom försvinner. Men illamåendet är skönt att slippa.
  • fröken01

Ntme, är så ledsen för din skull. Hade ett MF i maj. Har du fått konstaterat att det är ett missfall?

• Ntme

Läkaren inatt sa att allt såg ok ut, sen började jag blöda. Läkaren idag sa att hinnsäcken inte såg frisk ut och att det var mf på gång. Men blödningen är minimal och ingen smärta. Hcg-provet som togs inatt var normalt. Men får nog tro att det är ett mf. Ska ta nytt hcg-prov på söndag

• fröken01

Okej. På mig så sa de att hinnan såg perfekt ut på vul på morgonen, på kvällen kom en rejäl klump och sedan blödde jag konstant en vecka. Håller tummarna!

• fröken01

Hittade en så rolig sida med massa info. Ni kanske redan har hittat den dock Där står det dock att jag har bf 9 juni, jag trodde 12. Mensens första dag var 3 september.

www.babyvarlden.se/Verktyg/Forlossningsutraknare/

I dag är du 5 veckor og 6 dagar gravid.
    Befruktningen ägde rum omkring: 17. september 2011
    Hjärtat börjar att slå: 12. oktober 2011
    Embryot rör sig: 5. november 2011
    Embryoperioden är slut, nu bär du på ett foster: 12. november 2011
    Alla inre organ är färdigbildade: 12. november 2011
    Risken för missfall avtar: 26. november 2011
    Illamåendet avtar för de flesta: 3. december 2011
    Könsorganen börjar bli tydliga(inte på ultraljud): 10. december 2011
    Fostret sväljer och kissar: 24. december 2011
    Ungefärlig tid för ultraljud: 31. december 2011