• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Uddabus
    LillaGrynet skrev 2012-02-02 08:03:13 följande:
    Härligt att många mår ganska bra och ni som har foglossning from hell.. Stackars er!

Har funderat lite om jag får graviditetspenning beviljat vilket jag troligtvis får.. Hur funkar det med dagis då för min son? Någon som vet!? Har han rätt att behålla sin dagistid?! Gå på ordinarie schema?
    Nä jag tror att han har rätt till 15 timmar i veckan som alla barn har...
  • PojkarnasMamma85
    LillaGrynet skrev 2012-02-02 08:03:13 följande:
    Härligt att många mår ganska bra och ni som har foglossning from hell.. Stackars er!

Har funderat lite om jag får graviditetspenning beviljat vilket jag troligtvis får.. Hur funkar det med dagis då för min son? Någon som vet!? Har han rätt att behålla sin dagistid?! Gå på ordinarie schema?
    Går man på graviditetspenning räknas det som en sjukskrivning vilket i min kommun innebär 100%, alltså att barnet får gå de tider man känner att man behöver. Men jag vet att alla kommuner inte har 100% vid sjukskrivning, men jag tror dock att de allra flesta har det.

15 timmars gäller när föräldern är arbetslös eller föräldraledig.
  • Ensortsmamma

Ghaa! Blir tokig, vaknade i stort sett upp en morgon då hela ansiktet ser ut som en 14 årings, fast värre, de är småsmå plitor/finnar överallt. Jag har aldrig haft oren hy och är mycket noga med borttagning av tex smink. Har hört att mammans "skönhet" kan försvinna men så här? Vill inte visa mig:(

• PojkarnasMamma85

Jag trotsade vågen imorse och klev upp...*suck* +10,5 kg sen plusset Tänk då på att jag redan var rätt överviktig när jag plussade.

Det värsta är att jag är så sugen hela tiden, men det är väl dags att inte ge efter för cravings nu och äta bra mat. Är det någon som har några tips till mig?!

• IdaElinLivia040611

Mår också väldigt bra om man räknar bort min sjukskrivning. Men den e ju lite i förebyggande syfte och jag tar det ju väldigt lugnt. Men än så länge e det ju bara lite små krämpor som man klarar av. Det bästa är att jag inte alls mår illa och kan äta precis vad jag vill. Med tjejerna mådde jag lite små konstigt hela tiden. Och dom första 16-18 veckorna mådde jag riktigt illa och åt medicin för det. Men det slipper jag nu.

Otroligt fint väder idag men lite kallt. Vill ut på en långpromis men väntar lite. Älskar sol. Längtar så till våren, närman kan sätta sig i solen och mysa.
    Skönt att vi slipper vara höggravida när det är som varmast. I Maj/Juni e ju ganska lagom temperaturer.

Sov bra i natt efter en brakmiddag på en Indisk restaurang i stan. Satan va gott det var:) Men var fortfarande mätt när jag vaknade Förvånad.

Bokade ett 3D/4D ultarljud precis på Tittut i sthlm. 1500:- men det är det värt. 45 min och dom går igenom anatomin och tillväxten också. jag längtar så mycket. Tog i v 26+ så att man ser ordentligt.
    Ska överraska mannen i kväll med det. Han kommer bli så glad Hjärta .

Nån som vet hur lång tid det tar innan järntabletterna gör någon skillnad? Började igår. 

Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Marcel Luca 120618
  • LillaGrynet

Ok, men någon som vet vart man ringer och tar reda på vad som gäller.. Är det kommunen eller försäkringskassan? Tänker inte fråga på dagis för då kommer jag få svaret att ha honom hemma Dem har just nu 22-24 barn på min sons avdelning.. Så han kommer få gå 8.00-11.00 efter sommaren.. Vilket jag tycker är värdelösa tider.. Får komma till dagis efter frukost o hämtas precis innan lunch.. Tycker det systemet är sjukt.. Vet många barn som vart ledsna för att inte få äta ihop med kompisarna när dem känner matlukten å allt.. På vissa dagis får man ha sina barn 5 Tim å 3 dagar i veckan när man går 15 Tim tycker det verkar mkt mkt bättre...

• zenoble

Uddabus: ring bm och kolla levervärdet. Jag fick det förra gångeb från v.32 ungefär och fick massa olila tabletter för det. På nätterna kliade det så jag trodde jag skulle riva sönder huden. Såg inte så fin ut sen på förlossningen :) Är det mest på händer å fotsulor? Brukar vara det..

Järntabletter brukar väl ta ett par veckor innan de börjar värka?

Jag skulle börja efter rul men känner att det inte är lågt än så vet inte. Började v.15 sist.

• zenoble

Här är der snöstorm verkligen.. Tur att man är ledig idag men blir nog jobbigt att köra 5 mil till jobbet kl6 imån bitti, suck.