• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Sweet life
    lycka 4 skrev 2012-02-02 09:14:16 följande:
    Ja ring du ! Jag blev lite smått irreterad när jag pratade med en av bm i telefonen ang mina sd, hon började med att fråga om jag va fullt införstådd med anledningen varför man har sd , sen frågade hon om det va barn nummer ett då va jag redan såå irreterad så jag väste fram att det va nummer fyra och att jag är fullt medveten om anledningen till varför man har sd och att jag också va fullt medveten om att sd oftast ska gå över vid vila och att dom absolut inte ska göra ont . Då blev hon tyst en stund å sa att jag självklart kunde lämna ett urinprov när jag kände att jag behövde =)
    Uch vilken dryg BM du fick tag på!

Ringde nyss och fick prata med hon som satt i rådgivningen och hon bokade in mig hos läkaren om en vecka och så ska jag lämna ett urinprov imorgon och skulle jag tycka att det blir för jobbigt ska jag kontakta gynakuten...

Hon sa som alla andra att man kan känna sammandragningar och att dem kan vara väldigt obehagliga speciellt om det är första barnet och man inte vet hur de kan kännas. Hon tyckte inte mina 4-5 sammandragningar i timmen på kvällen lät så farligt...
  • Sweet life

Måste bara få skriva av mig lite av ren lycka..

Som ni kanske läst har jag och sambon haft väldiga problem sen jag vart gravid. Han ville inte ha barnet och inte mig heller. Sen gjorde han helt om några gånger för att sen till nyår verkligen fatta vad det här handlar om och bestämma sig för att vi kör...

Veckorna som gått har bara blivit bättre och bättre. Han är kärleksfull, myser med magen och fick igår känna för första gången när miniräkan hade karateträning där inne... Jag är såååå lycklig och känner att det här kommer bli bra nu!

• Tre Flickor

Här har ni en till som mår bra Glad

Gick in i vecka 24 i dag och vågen visar nu +1 kg. Jag praktiserar inom vården och gör det på halvtid. Då det inte förekommer några tunga lyft så planerar jag att göra det till vecka 38 och sedan ta fp de sista två veckorna fram till BF. Mellandottern kom i vecka 38 så kanske får jag ta fp redan i vecka 36. Jag har gott om tid att fundera på det. Jag har lite ont av fogarna när jag går på ojämnt underlag som snö men det försvinner förhoppningsvis snart när våren kommer annars känner jag inte av några smärtor. Jag sover dåligt men det gör jag i vanliga fall också så det är inget graviditetsrelaterat.

I dag har vi kraftigt snöfall på Öland och smhi har utlovat 3 dm snö.
    Jag misstänker att jag får ta bilen och hämta dottern på förskolan idag för att bäckenet ska orka med 6 timmars praktik ikväll.    

• gammelmamma

Här hra det också kommit snö fast det skulle komma mer österut:( Jag har ju som sagt mycket svår foglossning, men just nu är det inte smärtan som är värst. Det värsta är att jag känner mig så isolerad, jag kommer ju ingenstans och får ingen friskt luft. Längtar till våren så man åtminstone kan sitta/ligga ute i stället för inne.

På tal om att lämna på dagis så får man lämna när man är sjukskriven och har gravpeng här, när man har 15 timmars får man lägga det hur man vill. Personalen är fantastisk, aldrig några problem. 

• Dancia

Usch. Känner mig riktigt nere idag. Har sovit fruktansvärt dåligt inatt på grund av sd och en förkylning som spränger i huvudet. Kändes heller inte alls kul att gå och lämna barnen på dagis idag. Min dotter som snart är 2,5 sa att hon ville stanna hemma. Tyvärr var det en hel del vab både förr förra och förra veckan så jag måste lämna dem så jag har en chans att komma ikapp med studierna. Hade varit mycket mysigare att sitta hemma och mysa och pyssla med barnen. Men istället fick jag tvinga på min dotter kläder, vantar skulle hon absolut inte ha och när vi kom ut stog hon och grät för att hon hade ont i händerna. På med vantarna och traska bort till dagis. Väl där fick mina barn inte något trevligt välkomnande alls och personalen verkade vara irriterad över att vi var sena trots att jag pratat med dem innnan att jag ofta kan bli sen på grund av mitt illamående och foglossningen. Jag ser iaf alltid till att inte komma med barnen mitt i samlingen och då har de sagt att det är helt ok.

Nej, försöka plugga och så längtar jag till i eftermiddag när jag får krama om mina barn igen. Är nog lite extra känslig idag känns det som :(.

• bebisgalen
    IdaElinLivia040611 skrev 2012-02-02 09:39:52 följande:
    Mår också väldigt bra om man räknar bort min sjukskrivning. Men den e ju lite i förebyggande syfte och jag tar det ju väldigt lugnt. Men än så länge e det ju bara lite små krämpor som man klarar av. Det bästa är att jag inte alls mår illa och kan äta precis vad jag vill. Med tjejerna mådde jag lite små konstigt hela tiden. Och dom första 16-18 veckorna mådde jag riktigt illa och åt medicin för det. Men det slipper jag nu.

Otroligt fint väder idag men lite kallt. Vill ut på en långpromis men väntar lite. Älskar sol. Längtar så till våren, närman kan sätta sig i solen och mysa.
    Skönt att vi slipper vara höggravida när det är som varmast. I Maj/Juni e ju ganska lagom temperaturer.

Sov bra i natt efter en brakmiddag på en Indisk restaurang i stan. Satan va gott det var:) Men var fortfarande mätt när jag vaknade Förvånad.

Bokade ett 3D/4D ultarljud precis på Tittut i sthlm. 1500:- men det är det värt. 45 min och dom går igenom anatomin och tillväxten också. jag längtar så mycket. Tog i v 26+ så att man ser ordentligt.
    Ska överraska mannen i kväll med det. Han kommer bli så glad Hjärta .

Nån som vet hur lång tid det tar innan järntabletterna gör någon skillnad? Började igår. 
    Kombinerar du järntabletterna med c-vitaminer? Gör man det så går du upp relativt fort.
  • bebisgalen

går järnvärdet upp realtivt fort ska det klart stå, inte att du går upp...såklart. Tokigt d kan bli.

• Dancia
    Sweet life skrev 2012-02-02 10:59:58 följande:
    Måste bara få skriva av mig lite av ren lycka..

Som ni kanske läst har jag och sambon haft väldiga problem sen jag vart gravid. Han ville inte ha barnet och inte mig heller. Sen gjorde han helt om några gånger för att sen till nyår verkligen fatta vad det här handlar om och bestämma sig för att vi kör...

Veckorna som gått har bara blivit bättre och bättre. Han är kärleksfull, myser med magen och fick igår känna för första gången när miniräkan hade karateträning där inne... Jag är såååå lycklig och känner att det här kommer bli bra nu!

Vad härligt att höra att det bara blir bättre och bättre och att han nu förstår vad han.egentligen vill :).