• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • JennieJ
    Tre Flickor skrev 2012-02-02 11:00:50 följande:
    Här har ni en till som mår bra Gick in i vecka 24 i dag och vågen visar nu +1 kg. Jag praktiserar inom vården och gör det på halvtid. Då det inte förekommer några tunga lyft så planerar jag att göra det till vecka 38 och sedan ta fp de sista två veckorna fram till BF. Mellandottern kom i vecka 38 så kanske får jag ta fp redan i vecka 36. Jag har gott om tid att fundera på det. Jag har lite ont av fogarna när jag går på ojämnt underlag som snö men det försvinner förhoppningsvis snart när våren kommer annars känner jag inte av några smärtor. Jag sover dåligt men det gör jag i vanliga fall också så det är inget graviditetsrelaterat. I dag har vi kraftigt snöfall på Öland och smhi har utlovat 3 dm snö. Jag misstänker att jag får ta bilen och hämta dottern på förskolan idag för att bäckenet ska orka med 6 timmars praktik ikväll.    

Vad härligt att höra att de löste sig :)
  • PojkarnasMamma85
    LillaGrynet skrev 2012-02-02 09:49:04 följande:
    Ok, men någon som vet vart man ringer och tar reda på vad som gäller.. Är det kommunen eller försäkringskassan? Tänker inte fråga på dagis för då kommer jag få svaret att ha honom hemma Dem har just nu 22-24 barn på min sons avdelning.. Så han kommer få gå 8.00-11.00 efter sommaren.. Vilket jag tycker är värdelösa tider.. Får komma till dagis efter frukost o hämtas precis innan lunch.. Tycker det systemet är sjukt.. Vet många barn som vart ledsna för att inte få äta ihop med kompisarna när dem känner matlukten å allt.. På vissa dagis får man ha sina barn 5 Tim å 3 dagar i veckan när man går 15 Tim tycker det verkar mkt mkt bättre...
    Ring barnhandläggaren i din kommun/skolförvaltning. Bara att ringa till kommunens växel och säga vad du vill veta så kopplar de dig till rätt person.

Här får man själv välja hur man vill förlägga sina 15 timmar även om förskolorna har sina önskemål. Men alla förskolor här i stan kör med 5 timmar i tre dagar, om man inte önskat något annat.
  • Beckan91
    lycka 4 skrev 2012-02-02 08:28:03 följande:
    Nån som vet vart man kan köpa snickarbyxor ? Jag hade 2 par jätte snygga i en tajt modell förra gången men eftersom jag inte skulle ha fler barn så gjorde jag mig av med allt =(

Jag beställde mina från La Redaute eller vad det heter. Är skit svårt att hitta någon annanstans.
  • Beckan91

Usch , idag är jag verkligen inte på topp. Fruktansvärd huvudvärk, illamåeende och en massa saker som borde göras. Känns som om sängen är min bästa vän idag :(

• Lilltroll1

Här har vi  25h/v på dagis om msn e a-lös eller f-ledig tycker 15h är för lite för då hinner dom oftast inte leka av sig ordentligt med sina kompisar...

Är det någon här som bytt BM för att ni inte vart nöjd med den ni fick?

Jag känner inget som hellst förtroende för min BM sen hon jagade upp mig förra gången jag var där genom att vara orolig för min höga puls och låga blodtryck o sen bara skicka hem mig utan någon som hellst förklaring till varför det kunnde vara så.....  

När jag berättade att jag hade ont i högrsidan sa hon " jag när man är gravid kan blindtarmsinflammationer te sig på olika sätt"
    Men WTF har jag blindtarmsinflamation eller är det något annnat? men hon sa inte åt mig att åka in till sjukan o det verkar inte som d va blindtarmen för d har slutat göra ont, men får man verkligen skrämma pp en gravid redan orolig person o sen i princip bara lämna dom åt sitt öde?

Problem nr 2 är att när jag ska kissa så känns det som jag har mensvärk gör ont vid höger äggstock men jag har inte urinvägsinfektion för det testade jag för i igår ochdet var negativt idag, någon annan som har samma problem o kanske vetvad det kan vara?

• Lina007

Ringde till vårdcentralen det första jag gjorde i morse för att få boka läkartid. Enda tiden de hade var en akut-tid en timme senare som jag gladeligen roffade åt mig och i hets fick ringa till min arb.givare och be om ledigt den stunden.

Kommer till vc, blir inledd till ett undersökningsrum och sedan kommer läkaren in och säger: du har gått alldeles för kort tid för att jag ska kunna sjukskriva dig och du går heller inte med kryckor, vilket försäkringskassan kräver så här tidigt. Du kan ju ringa till dem och höra om de kan göra något undantag så kan du ringa mig sen i så fall. Annars finns det risk att de drar in din sjukpenning.

Sen gick hon, det hela var avklarat på bara någon minut.

Tack för den! Jag kan gladeligen gå med denna hemska värk tiden ut och få hjälp av sambon att komma i och ur sängen och klä på mig.

Odin 081202 | lina007.blogspot.com
  • gammelmamma

Har varit lite förkyld utan att det brutit ut i flera veckor. Haft huvudvärk, vilket jag aldrig brukar aha när jag är gravid. Och i dag har den varit hemst. JAg har vilat, sovit, ätit, tagit järntillskott. Eftersom alvedon inte hjälp tog jag en ipren och nu har jag jättedåligt samvete:(

• Honeypie86

hej alla!
    hoppas ni kan hjälpa en okunnig förstagångs gravid tjej i vecka 19... =)
    när det gäller vagn.. vi ska öpa en beg. kombi vagn men när det gäller dessa hård-och mjukliftar blir vi lite osäkra.. vad ska man ha i en vagn till en nyfödd knodd i vagnen när det gäller dessa liftar?
    tacksam för svar... =)

• MarieG81

Varit på ultraljud idag! Vi väntar, som jag trodde, en liten tjej!! Vi var ju på ultraljud i v.12 också och det var roligt att se vilken stor skillnad det var på barnet och hur mycket tydligare man såg allt. Det är ju helt underbart att ligga och titta på bilderna och fatta att det lilla pyret ligger i min mage =)

• JennieJ
    Honeypie86 skrev 2012-02-02 17:51:07 följande:
    hej alla! hoppas ni kan hjälpa en okunnig förstagångs gravid tjej i vecka 19... =) när det gäller vagn.. vi ska öpa en beg. kombi vagn men när det gäller dessa hård-och mjukliftar blir vi lite osäkra.. vad ska man ha i en vagn till en nyfödd knodd i vagnen när det gäller dessa liftar? tacksam för svar... =)

Bor du i ett trapphus och blir de att du lyfter varmliften mycket så skulle jag rekomendera hårdlift! Alltid haft hårdlift och även vagnen nu till mitt tredje barn för de känns på nått sätt säkrare! Hoppas du snart kan bestämma dig ;)