• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • Tesssi
    Beckan91 skrev 2012-02-02 13:23:26 följande:
    Jag beställde mina från La Redaute eller vad det heter. Är skit svårt att hitta någon annanstans.
    Tack för tipset!! Ska definitivt kolla där. {#emotions_dlg.flower}
  • fyrklöver81

Grattis till alla ultraljud! Jag var nog sist ut, var igår, ska få en liten pojke, tänkte inte ta reda på könet, men snoppen var ju så tydlig=)

Allt såg bra ut, men måste ta om 1 bild på hjärtvinkeln då bebisen rörde sig så.

Någon mer som fått göra om sitt UL? 

• stjärnfrukt

Hej tjejer!

Här har ni en till som faktiskt mår helt ok!

Igår fyllde min bästa vän och älskade pojkvän år! Bakade tårta, städade och hann få in ett skolarbete och laga hans favorit mat. STRESS är bara förnamnet, men uppskattat blev det! Sedan kom några av hans släktingar förbi och oj vad det skulle kännas på magen! När bebisen rör sig tycker jag det är roligt när andra får känna, men när de sitter där och håller handen på magen länge och bebis sover eller gömt sig långt inne...ja, då känns det bara besvärligt tycker jag!

Hur känner ni andra med att andra tar er på magen? Skrattande 

Ikväll blir det att äta ute och sedan bio med ett gäng vänner för att fira killen som fyllde år igår. Glad att alla har styrt upp firandet på detta sätt istället för fest, så jag kan känna mig delaktig på ett annat sätt än om alla (utom jag!) hade suttit småfulla & sagt dåliga skämt Tungan ute Dottern ska vara hos farmor till imorgon. Ser verkligen fram emot detta, och jag hoppas jag får må bra ikväll. För ibland vänder det helt och det känns som jag är i v.9 igen!  

Tycker synd om er som har foglossning, fick det aldrig förra grav. och jag hoppas jag slipper det denna gång, för det ni beskriver verkar så jobbigt! Extra kramar till er {#emotions_dlg.flower} 

• nenne87

Jag fick gå på toaletten när pyret strulade å sprattlade å då gick det jätte bra för barnmorskan att få in en närbild på hjärtat. Så det kan vara trixit!! Men det bästa med att du får göra om det är att du får se pyret en gång till:) lycka till

• lycka 4

Ang Rul så är nog jag sist ut ? 14/2 ska vi titta på våran lilla ärta =) Längtar

• IdaElinLivia040611
    fyrklöver81 skrev 2012-02-03 08:01:14 följande:
    Grattis till alla ultraljud! Jag var nog sist ut, var igår, ska få en liten pojke, tänkte inte ta reda på könet, men snoppen var ju så tydlig=)

Allt såg bra ut, men måste ta om 1 bild på hjärtvinkeln då bebisen rörde sig så.

Någon mer som fått göra om sitt UL? 

Jag behövde inte göra om det, men det tog säkert 20 min innan läkaren var nöjd med bilderna på hjärtat. Verkar vara lite knepigt att få till. Himla bra att dom kontrollerar så noggrant.

Jag tycker det e ok när närmaste familjen/släkten känner lite på magen. Det e värre när folk på jobbet typ som man inte alls står nära helt plötsligt ska känna och stryka.....inte bekväm känsla. 

Blir så arg på alla idiotiska läkare...vissa verkar så jävla bittra....SKÄRPNING!!!!

Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Marcel Luca 120618
  • LillSnurr82

Det värsta jag vet är när folk ska ta mig på magen. Speciellt om de inte ber om lov först. Ok att min familj och nära vänner tar på den men när sambons mamma o pappa eller bekanta slänger sig fram och ska känna och klämma som om det är en helt okej grej att göra bara för att man är gravid då blir jag bara besvärad och förbannad..

• Cataleya
    LillSnurr82 skrev 2012-02-03 08:35:06 följande:
    Det värsta jag vet är när folk ska ta mig på magen. Speciellt om de inte ber om lov först. Ok att min familj och nära vänner tar på den men när sambons mamma o pappa eller bekanta slänger sig fram och ska känna och klämma som om det är en helt okej grej att göra bara för att man är gravid då blir jag bara besvärad och förbannad..
    Visst är det jobbigt ? Vi får göra som hon i solsidan, ta betalat 20 kronor smeket. Haha
    Min chef är sjukskriven förra veckan var han inne och hälsade på oss, och först kom han fram och kramade mig och sen strök han mig över magen och sa: Så fin du börjar bli.
    Haha gud så ja skämmdes!  
  • stjärnfrukt

Haha! Jo Anna i solsidan är min själsfrände enligt min sambo, så jag har knipit tyst om mina tankar & känslor om detta, för han skulle bara skratta åt mig säkert Flört

Måste titta på solsidan igen! Det är ju såå roligt när de gör profylaxövningen och Anna nyper tillbaka stenhårt, och sen när hon pratar om att det bara är moderkakan kvar som ska ut så en kille får gärna hämta en plåthink och ställa mellan benen på henne Skrattande Och stackars Alex, allt han gör blir bara fel, som när han försöker skoja om att Anna inte behöver bära nu när hon e gravid...hihi. Nu har jag snart dratt alla skämt, kanske inte behöver titta ännu en gång! 

Cataleya: Nää fy! Det skulle jag verkligen tycka var opassande! Och då brukar jag inte vara så kinkig med sånt.. 

Idag är det snorkallt här hemma -16! Och jag har åkpåsen i den andra vagnen som ligger i bilen, vars bagagelucka inte går att öppna..SUCK! Måste ju ut med hunden och vill inte Nova ska frysa ihjäl, Känns som att filt inte räcker så långt när det är så här kallt!

• AAEV

Jag har inte heller varit på UL, på måndag är det dags för vår del.

Då ska vi även hälsa på våra vänner som ligger på neo med sin lilla böna :) 

Alexander 081026 Eleonora 091123 Kråkan BF 120629