• DreadOn

Juni-barn

Fick vårt underbara plus igår på BIM-2 och är helt klart upp över öronen fulla med kärlek och glädjerus. Tänkte att dom som vill följas åt med funderingar, historier, frågor och svar och framförallt stöd får gärna skriva in här. Själv så mår jag toppen och det känns som jag går på moln, lite molvärk och trötthet får man räkna med.
    Vi har redan en pojke på lite över 2 år som kommer bli den bästa storebron i hela världen. Med honom i magen hade jag en super bra graviditet så man kan bara hoppas på samma tur denna gången. Är lite nervös inför mitt jobb eftersom det är ganska fysiskt påfrestande, men ska till Willys idag och storhandla snack som jag kan stoppa i mig för att försöka hålla ett möjligt illamående borta. Några snack-tips Kanske?

Kärlek & Respekt 
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:34
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m61294009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-27 21:35
    Juni BF listan i ovanstående länk.
  • Svar på tråden Juni-barn
  • LillSnurr82

Jag räcker oxå upp en hand för promenader som uppiggande :) vi har hund , de dagar sambon jobbar så brukar jag gå minst en lång promenad med hunden och barnvagnen på 1 1/2-3 timmar/dag. Jag går i alla fall 3 långpromenader/vecka men ska försöka med en varje dag så jag inte går upp så mycket i vikt denna grav.(förra gick jag upp 18kg)

• Pepita
    Ntme skrev 2011-10-14 12:22:09 följande:
    Läkaren inatt sa att allt såg ok ut, sen började jag blöda. Läkaren idag sa att hinnsäcken inte såg frisk ut och att det var mf på gång. Men blödningen är minimal och ingen smärta. Hcg-provet som togs inatt var normalt. Men får nog tro att det är ett mf. Ska ta nytt hcg-prov på söndag
    Fy vad tråkigt! kram

Fröken 01: Vilken rolig sida. Den har jag inte sett förut.
  • Lina007

Fröken 01: Superrolig sida, rolig information! :)
    För mig kvarstår den BF-uträkning som jag fick här, 16/6-12 och att vi går in i ny vecka varje lördag. :)

Odin 081202 | lina007.blogspot.com
  • fröken01

Jag går in i v 7 imorgon! Gravidgruppen använder jag. Den är lila. Vilken använder du?

• sophieand

Enligt den appen är jag i v. 7. Mysko..får inte heller fram när Bf är beräknat... När är du beräknad fröken01?

• Pepita
    sophieand skrev 2011-10-14 19:48:46 följande:
    Babycenter. En gul app. Ska kolla din.. Är den bra?
    jag har lite olika appar, roligt att jämföra. Tänkte på Babycenter appen hur tolkar du vilken vecka man är i? När det står tex. vecka 6 och så kommer det massa dagar under tolkar du det då som att du är i graviditetsvecka 6 alltså (5+0) Eller tolkar du det som att du går in i graviditetsvecka 7 alltså(6+0)? Är säkert bara jag som är trög och blir osäker.
  • sophieand

Du har så rätt.. Klart. Det märks att det var 4 år sen sist... Haha. Gav det inte ens en tanke förrän nu..:)

Svar på tråden Juni-barn